maat van springschoen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

maat van springschoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 20:51

:wave:

voor mijn paard moet ik springschoenen hebben aangezien ze tegen haar hoef/ballen trapt.
maar hoe weet ik welke maat ik moet hebben?
ik wil niet dat als ik L koop ik eigenlijk een S of M moet hebben.
moet je dat opmeten?

het is een franse draver van bijna 4 jaar.

groetjes

lifeofmarit

Re: maat van springschoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 15:28

niemand? :+

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:31

Ik zou gewoon voor een L gaan. Een M is voor een pony. Zelf heb ik xl, omdat die van mij nogal gekke sprongen maakt in de paddock waardoor ik elke week ijzers kon rapen haha.

Dubbelsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:50

Waarschijnlijk een "L" inderdaad. Van Westropp bestaan er springschoenen die je precies op maat kunt maken voor de paardenhoef. De Westropp springschoen is verkrijgbaar in bijna alle kleuren; ook in rood-wit-blauw (zoals op de foto)
Afbeelding

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 12:56

Dankjullie! :)
ik zal maandag even naar de winkel!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:59

Dubbelsprong schreef:
Waarschijnlijk een "L" inderdaad. Van Westropp bestaan er springschoenen die je precies op maat kunt maken voor de paardenhoef. De Westropp springschoen is verkrijgbaar in bijna alle kleuren; ook in rood-wit-blauw (zoals op de foto)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NVXB7RTU.jpg

En ik me maar rotzoeken naar springschoenen ZONDER klitteband. Dit lijkt mij ideaal :j Ga ik onthouden!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:40

Rijerijerije schreef:
Dubbelsprong schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NVXB7RTU.jpg

En ik me maar rotzoeken naar springschoenen ZONDER klitteband. Dit lijkt mij ideaal :j Ga ik onthouden!

Je kan ook zonder sluiting nemen http://www.piger.nl/products/273/BR_The ... ngschoenen :+ Maar dat lijkt me een heel gedoe om dat aan te krijgen eigenlijk :D

@ TS; ik denk dat je het beste L mee kan nemen. Maar misschien dat bij een draver ook M zou passen omdat deze toch al best slanke beetjes hebben en dus dunne koten.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:42

Ja dat vroeg ik me dus al altijd af, hoe je die rubberen springschoenen zonder klitteband omkrijgt?

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:51

Kimmysan: volgens mij gewoon binnenstebuiten, dan op de hoef zetten en er om heen trekken en dan omflappen. Maar is echt een pokkewerk

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:02

l0esjj schreef:
Kimmysan: volgens mij gewoon binnenstebuiten, dan op de hoef zetten en er om heen trekken en dan omflappen. Maar is echt een pokkewerk

Dat lijkt mij ook ja. Maar als je ze elke keer kwijt raakt dan is het wel een oplossing natuurlijk.

Voske1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:26

@TS, meet de hoef gewoon even op en vraag het in de winkel. De mensen in de winkel staan er niet voor niets en kunnen je normaal gesproken gewoon goed helpen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:30

hangt idd meer af van de grootte van de hoef dan van de kootomtrek. Mijn volbloed heeft kleine hoeven en die heeft een M en voor haar platvoet is deze net te "groot" en voor de steile hoef net nie te klein...

valerie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:34

@TS ik zou inderdaad maar even doen wat Voske1978 zegt even opmeten en advies vragen in de winkel. het zou zonde zijn als je de verkeerde maat koopt