Wat voor dekjes/pads glijden niet weg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor dekjes/pads glijden niet weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:09

Ik heb een beetje een apart probleem, dat is te zeggen: ik heb niet eerder zoiets meegemaakt.
Ik heb op mijn rijpaard een Ainsley-zadel liggen, dat echt perfect past. Nu heeft de merrie zo'n gladde vacht, dat de dekjes eronder uit glijden. Ik merkte het pasgeleden met longeren: dekje lag halverwege haar rug, zadel lag nog precies waar het eerst lag :')

Wie kent het probleem, en hoe lossen jullie dit op? Ik wil absoluut geen bontjes of heel dikke pads o.i.d. ivm de pasvorm van het zadel.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Wat voor dekjes/pads glijden niet weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:11

Meeste dekjes hebben toch singellussen en lusjes vooraan aan het dekje, juist om het schuiven tegen te gaan.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:13

Dekje met singellussen en genoeg aansingelen :+ Als ik vergeet aan te singelen willen mn dekjes ook nog wel eens apart gaan liggen. Maar dit heb ik wel eerder door dan dat ie halverwege mn zadel ligt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:15

Is waar, maar zijn er ook pads die dat hebben? Die katoenen dekjes hebben dat wel idd :j

Ik maak die nooit vast, omdat ik dekjes en zadel niet samen opruim (zo slecht voor het zadel). Toch maar gaan doen dan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:16

ES pads hebben lussen, maar ik weet niet of je die te dik vindt.. :)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:17

Ik zou ze in het vervolg dan inderdaad gewoon vastmaken met de lussen.

En je kan eens een Equiline dekje proberen. Deze dekjes hebben een super mooie pasvorm en liggen vaak erg stabiel onder het zadel.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:18

Ik ruim ze ook apart op, maar maak wel elke keer de lussen vast :j

De Eurostars hebben idd lussen, bevallen mij perfect. HH ook trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:29

upendo schreef:
ES pads hebben lussen, maar ik weet niet of je die te dik vindt.. :)

Is gewoon een kwestie van uitproberen, wat mij betreft. Ik wil het zadel niet smaller maken, zeg maar. Het sluit nu heel mooi aan, en ze loopt fijn ruim, dus het past écht goed. Als een dik dekje indeukt tot bijna niks zeg maar, is dat ook prima, dat beïnvloedt de pasvorm immers niet :) Maar vandaar dat ik niet een mega dikke pad eronder wil, daar wordt de boom smaller van.

ES en Equiline dus :j Ik ga gewoon proberen, en bevalt het me niet, raak ik een dekje wel weer kwijt, zo'n probleem is dat niet :D Anky pads ook schuiverig?

@ Jolienn: sorry, had je reactie over het hoofd gezien :)
Ik wil eigenlijk niet superstrak aansingelen, dat helpt natuurlijk wel, maar is voor het paard niet fijn, en als ik normaal aansingel, blijft het zadel echt wel liggen (het blijft ook liggen zonder singel).

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:31

Anky vind ik persoonlijk niets. :)

Juist omdat er geen lussen aanzitten, maar ook geen singellus.

Bij de pony waar ik op rijd schuiven die pads redelijk wat.. :)

Op EA en marktplaats komen genoeg tweedehands ES'jes voorbij, dus als je niet de volle mep wil betalen kan dat een goede optie zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:38

Een afrader dus, begrijp ik :j

Om dit soort dingen ben ik zo blij met Bokt he, bespaart mij nutteloze aankopen :D

Thanks Upendo! :D

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:42

Bij mij schuiven Anky's niet hoor, maar deze zijn denk ik wel redelijk dik. De pads van HH zijn iets dunner en hebben wel lusjes. En anders gewoon normaal huis-tuin-keuken dekje met lusjes vastmaken idd!

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:43

Oja, als je het veel gedoe vindt om steeds de dekjes onder het zadel weg te halen kun je ook nog kijken voor dekjes waarbij je de lusjes met klitteband vast kunt maken, zodat je ze zo weer los kunt trekken. Scapa heeft die in ieder geval, misschien nog wel andere merken ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:46

Die htk dekjes vind ik helemaal niks, da's het probleem een beetje :+

Dik maakt niet uit, als ie maar wel indeukt, snap je? Dus niet zoals een bontje.

Scapa, is dat iets? (ben nogal scapa-fan).

Jeej, thanks wardie! (ja, ik ben lui, ik geef het toe :+ )

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:46

Ik vind de scapas super fijn :) Niet al te dik, hele goede pasvorm, en ook met lusjes erop. Ook daarvan komen regelmatig nog mooie voorbij op EA, dus ook daar hoe je niet perse de hoofdprijs voor te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:56

Mijn dank is groot. Ik vind dit echt super, thanks iedereen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:00

Als je geen dikke pads wil moet je in ieder geval geen Eskadron bicolors kopen! Die zijn echt heel dik :')

Ik vind zelf de Eurostar (Stripe in) pads erg fijn, helaas is de mijne te koop.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:16

Yamcha schreef:
@ Jolienn: sorry, had je reactie over het hoofd gezien :)
Ik wil eigenlijk niet superstrak aansingelen, dat helpt natuurlijk wel, maar is voor het paard niet fijn, en als ik normaal aansingel, blijft het zadel echt wel liggen (het blijft ook liggen zonder singel).

Er blijft altijd het verschil tussen goed aansingelen en je paard doormidden trekken :) Bij mij schuiven ze als ik m bv 1 gaatje ben vergeten aan te singelen. Pads heb ik geen ervaring mee. Vind het vreemde dingen :P

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:21

Br technical heeft een rubbere antislipstrip.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:24

Mijn paardje heeft ook een glad huidje en met miijn scapa dekje schuift het ook. Iemand adviseerde mij een gewoon katoenen dekje, en niet een met zo'n synthetische onderkant. Met mijn BR dekje schuift het niet. Die is gewoon van katoen, maar scapa en andere merken hebben zo'n synthetische onderkant.

Doet zo'n stripslip niet pijn aan je paard door de wrijving?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:35

Die van PK liggen echt super op mijn paard! :D

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:38

rambo newmarket heeft de handypad. deze zou absoluut stil blijven liggen. ze hebben er zelfs geen lussen op gemaakt! lelijk vormgegeven en alleen in vzh model

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:40

jamiroquai schreef:
Mijn paardje heeft ook een glad huidje en met miijn scapa dekje schuift het ook. Iemand adviseerde mij een gewoon katoenen dekje, en niet een met zo'n synthetische onderkant. Met mijn BR dekje schuift het niet. Die is gewoon van katoen, maar scapa en andere merken hebben zo'n synthetische onderkant.

Doet zo'n stripslip niet pijn aan je paard door de wrijving?

Die zit aan de bovenkant (dus niet op de huid) en zorgt ervoor dat het dekje niet onder het zadel vandaan schuift.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:45

Heb hetzelfde probleem en wil ook niet dat het dekje de pasvorm van mijn zadel verziekt. Ik heb veel scapadekjes, die kan je vastmaken als je al gezadeld hebt door het klittenband en ben een enorme fan van BR Event dekjes om dezelfde reden. Dunne dekjes met klittenband lussen.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:46

HH pads hebben ook lussen :)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:52

ik heb ook de dekjes van pk.
blijven super liggen en hebben geen lussen.