Hoe bewaar je je reserve (lederen) onderdelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje_666

Hoe bewaar je je reserve (lederen) onderdelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:12

Hallo,

Ik heb een vraag. Mijn paarden gaan binnenkort verhuizen en uiteraard moet al mijn paardenspul wat ik door de jaren heen verzamelt heb bewaard worden voor "je weet maar nooit"

Nu zit ik met mijn reserve lederwaren. En dan doel ik op halve hoofdstellen ed. Ik zat te denken om een curverbak te halen en het daar in te doen, maar dan is de volgende vraag is luchtdicht afsluiten wel goed? Of zou ik luchtgaatjes in de deksel moeten maken? De bak komt in een schuur te staan. Wel droog, maar ook vochtig afhandelijk van het weer.

Op dit moment hangt alles netjes geordend in de stal, maar ja dat kan dus niet meer.

Iemand suggesties?

Renske_W

Re: Hoe bewaar je je reserve (lederen) onderdelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:44

Ik heb mijn reserve lederwaren (mooie omschrijving :j ) gewoon in een curver box zitten.
En dat gaat eigenlijk wel goed :j
De mijne staan ook in een schuur, waar ze droog staan maar het idd wel vochtig kan zijn.
Mijn box staat dan nog wel in een kast.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:48

gewoon dicht kan geen kwaad.
Voor gebruik maak je het ws toch schoon/ vet je het in

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:18

Afsluiten zou ik dan weer niet doen, wij hebben een curver bak met deksel er los op (gaatjes vond ik zo zonde, en een deksel is weer handig met transport) daarin een flanellen lap, leer werk erop en met dezelfde lap toedekken, voorkomt uitdrogen en verstoffen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:52

Ik heb het overgebleven leerspul op 2 manieren opgeborgen: beugelriemen en hoofdstelonderdelen die ik niet meer gebruik heb ik in een curverbak (samen met halsters, borstels enz. enz. die over zijn) Af en toe vet ik die leren dingen in.

En ik heb nog een kartonnen doos vol met stukjes leer, gespen, riempjes enz. Dat is de doos voor knutselprojecten. Wanneer ik weer een hoofdstel ofzo aan het knutselen ben kijk ik daar als eerste in om te zien of er nog bruikbare onderdelen in zitten :D

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 20:55

Dank voor jullie reacties! Ik heb nog een bak gevonden, zit een schuur in. Heb ik direct mijn luchtgaten :)
Maar zoals verwacht, iedereen zijn eigen manier. Mijn vriend had over eenofander goedje wat je in de bak er bij kan doen, voor de luchtvochtigheid.