Sinds een paar maanden heb ik een boomloos barefoot zadel. De eerste keer dat ik ermee ging rijden vloog ik alle kanten op, maar met name naar de linker kant. Ik dacht dat het gewoon aan het wennen lag, want deze ervaring hebben meer mensen. De tweede keer ging het al beter, maar toch had ik het gevoel dat ik scheef zat. Toen dacht ik dat mijn paard scheef was, maar op andere paarden was precies hetzelfde probleem. Ik dacht dat het aan mij lag, maar andere mensen die een rondje op het zadel hadden gemaakt merkten dat hij scheef lag. Toen ben ik naar Divoza gegaan om aan de zadelmaker te vragen waar het aan lag, maar die zij dat een boomloos zadel niet scheef kon zijn, en toen ik had uitgelegd dat meerdere mensen die op het zadel hadden gereden hier last van houden, bleef ze maar zeggen dat het niet kon. Dus toen heb ik gezocht op internet, en toen kwam ik een post tegen van iemand die het had over een scheve pommel. Dus ik pommel er uit halen, en ja hoor, de ene kant van de pommel heeft een hele andere hoek en ligt iets hoger dan de andere kant. Andere mensen laten kijken, en die zagen ook dat hij scheef was. Nu mijn vraag: Ligt door de scheve pommel het zadel scheef? En wat moet ik nu met het zadel aan?
Dus dat zou betekenen dat ik een nieuwe pommel moet kopen.