Scheve pommel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

Scheve pommel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 14:36

Hallo bokkers,

Sinds een paar maanden heb ik een boomloos barefoot zadel. De eerste keer dat ik ermee ging rijden vloog ik alle kanten op, maar met name naar de linker kant. Ik dacht dat het gewoon aan het wennen lag, want deze ervaring hebben meer mensen. De tweede keer ging het al beter, maar toch had ik het gevoel dat ik scheef zat. Toen dacht ik dat mijn paard scheef was, maar op andere paarden was precies hetzelfde probleem. Ik dacht dat het aan mij lag, maar andere mensen die een rondje op het zadel hadden gemaakt merkten dat hij scheef lag. Toen ben ik naar Divoza gegaan om aan de zadelmaker te vragen waar het aan lag, maar die zij dat een boomloos zadel niet scheef kon zijn, en toen ik had uitgelegd dat meerdere mensen die op het zadel hadden gereden hier last van houden, bleef ze maar zeggen dat het niet kon. Dus toen heb ik gezocht op internet, en toen kwam ik een post tegen van iemand die het had over een scheve pommel. Dus ik pommel er uit halen, en ja hoor, de ene kant van de pommel heeft een hele andere hoek en ligt iets hoger dan de andere kant. Andere mensen laten kijken, en die zagen ook dat hij scheef was. Nu mijn vraag: Ligt door de scheve pommel het zadel scheef? En wat moet ik nu met het zadel aan? :)

Mizora

Re: Scheve pommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:37

Ja, je zadel kan scheef liggen door een scheve pommel. Ik denk dat je het beste met de leverancier contact op kan nemen want ik weet niet hoe het precies zit met de garantie op pommels.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 14:52

Helaas heb ik hem tweedehans gekocht :n Dus dat zou betekenen dat ik een nieuwe pommel moet kopen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:01

Barefoot zadels zijn wel vaker scheef. Ik had ook een scheven barefoot, maar bij mij was het de zitting die niet recht was. Ik heb contact opgenomen met de verkoper en die heeft weer contact opgenomen met de leverancier (en mijn foto's meegestuurd). Ik heb toen een nieuw zadel gekregen.
Volgens mij heb ik ook wel eerder gehoord dat BF scheve pommels heeft. Toen ik het merkte, ben ik namelijk eens gaan zoeken op bokt en toen kwam ik wel meer topics tegen over scheve Barefoots, en dan voornamelijk de pommel. Misschien moet je eens contact opnemen met Barefoot Nederland, wie weet willen zij je wel helpen.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 18:23

Ja dankje _Dune_ :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:45

Lijkt me erg vervelend! Ik heb nog nooit gelezen over scheve Barefoots.

Ik vrees dat je idd een nieuwe pommel moet kopen. Zelf heb ik barefoot laatst gemaild omdat ik een ondeugelijke (gewoon verkeed gemaakte) rits in het zadel had zitten. Die was dus kapot gegaan. Maar ook ik heb een tweedehands zadel, en ze hebben niet eens inhoudelijk gereageerd :n
Hoop in elk geval voor je dat het met een andere pommel opgelost is.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:49

Ts, wat je ook zou kunnen proberen, is de pommel recht te laten maken door iemand die daar apparatuur voor heeft. Wie weet vindt iemand het wel leuk om daar mee aan de gang te gaan. Ik heb hier namelijk ook een keer gelezen dat iemand de pommel van een barefoot op maat heeft laten maken.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:15

Een neiue pommel kost niet zo veel. Dus zou gewoon een nieuwe bestellen..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:23

weet je zeker dat je paard recht is ..
anders gaat een andere pommel echt niet werken

daarbij mag dat eigenlijk geen reden zijn tot zadel wat scheef gaat
van de tig zadels 1 x een "fabrikage"fout gezien maar verder eigenlijk goed tevreden over de barefoots

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:44

Een nieuwe pommel kost 30 euro dus dat kost je de kop gelukkig niet. :)
Wel vreemd dat het scheef is, het lijkt me iets dat gewoon in een mal gemaakt word, dan zouden er veel meer van die serie moeten zijn die scheef zijn. Dat had toch bij het maken van de zadels opgemerkt moeten worden...

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 09:12

Toch zou ik zweren dat de pommel scheef is, ik maak vanmiddag anders wel even een foto... Heb de pommel er nu uit gehaald en opgevuld met kussenvulling, en het rijdt super zo! Alleen drukt het zadel nog wel op de schoft dus het word binnenkort een nieuwe pommel aanschaffen.. Heb nu alleen het probleem dat het ontiegelijk 'piept' wanneer ik ligt rij. Omdat de beugelriemen tegen het zadel aan schuren...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:13

Ik ben ook wel benieuwd , ik heb 2x eerder een verhaal gehoord over een scheve fiberglas pommel , maar de vorm van het ding is zo ingewikkeld dat het heel moeilijk te zien / controleren is....je kunt hem bvb. wel op de foto zetten , maar als je er maar iets scheef voor staat dan lijkt hij al snel niet symmetrisch.

Op een paardenrug kun je hem ook niet controleren want het paard kan scheef zijn :P

Op zich zouden er geen afwijkingen moeten kunnen zijn , maar niks is natuurlijk onmogelijk dus als het zo is dan krijg je gewoon een nieuwe pommel hoor , mag je de maat nog kiezen ook :P

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 17:24

Geld dat ook voor een 2de hans pmarena?

*gaat foto maken met statief..*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:23

Tja , als het wel een Barefoot is , wil ik dat wel doen hoor :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 20:52