Enkele beugelriemen, ruim verstelbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Enkele beugelriemen, ruim verstelbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 16:40

Sinds een tijdje heb ik gpg beugels gekocht, omdat ik na het rijden flink last van m'n knie heb. Omdat er aan deze beugels flinke veringsblokken zitten heb ik flink wat gaatjes bij m'n beugelriemen moeten prikken en er een heel stuk vanaf geknipt. Twee dagen in de week rijdt de verzorgster van m'n pony, zij is een centimer of 15 langer dan ik. Het verstellen van de beugels is een hels karwei en daarom zagen we een oplossing in enkele beugelriemen, zoals wintec webbers.

We hebben deze genomen in 70cm en voor mij was dit prima, maar voor de bijrijder echt tekort. Een maat langer was niet voorradig, dus prestige riemen genomen van 80cm, maar het wil nu dat deze voor de verzorgster wel passen, maar voor mij weer niet. Het is niet mogelijk om gaatjes bij te prikken volgens mij.

Meer mensen die dit probleem kennen en die een oplossing hebben gevonden hiervoor?

Ik bedoel deze beugelriemen
Afbeelding

P3TR4

Re: Enkele beugelriemen, ruim verstelbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:45

Ik zelf rijd met enkele riemen, zelf vind ik ze heel prettig om mee te rijden, je voelt ze namelijk totaal niet. Enig nadeel is dan wel het verstellen ;). Ik heb ze extra lang nodig, soms rijd er iemand anders op mijn paard en die is een stuk kleiner :j. Dan neemt ze dus haar eigen riemen, gaatjes in maken, zou een optie kunnen zijn, maar je zit dan met een groot los stuk, wat langs je been komt te liggen. Lijkt mij persoonlijk storend. Ik denk dat dubbele riemen makkelijker te verstellen zijn, omdat je dan ook makelijker er een slag in kunt leggen.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:51

Is het niet mogelijk dat je verzorgster eigen beugels en riemen koopt. Deze heb je zo verwisseld aan het zadel voordat je het zadel op het paard legt. Bij ons op stal rijd ook iemand met een verzorgster en die hebben dat ook zo opgelost.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:56

ik ken mensen die gaatjes bijgeknipt hebben in die webbers en een kennis had ook kunststof beugelriemen waar ze gaatjes in geknipt heeft en dit rafelt toch niet uit...
Misschien dat je voor de veiligheid er met een heet voorwerp of aansteker doorkan gaan zodat de nylon randjes aan elkaar smelten...

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 18:37

Gaatjes bijprikken weet ik niet of dat handig is, want de gaatjes zijn niet helemaal door tot de achterkant en als je dat wel doet ben ik bang dat het klipje wat je door de riem haald m'n zweetblad beschadigd.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:00

tja ik hd de oude versie waar de gaten volledig erdoor zijn en je he "haakje" van het zweetblad weg erdoor steekt...

countrysuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:46

ik heb dezelfde wintec webbers, waarbij er een laagje stof aan de andere kant zit.
gebruik ze nu al een aantal maanden en dat laagje is al flink kapot, waardoor het haakje erdoorheen steekt.
maar heb er ook een schuifhoesje om zitten, die voorkomt dat het je zweetblad kan beschadigen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:50

Ik zou toch ook zeggen dat dubbele beugelriemen makkelijker zijn met verstellen. Heb zelf ook webbers (oud, en nieuw model) gehad, maar vond het echt een ramp om ze te verstellen. Vanaf het paard lukte het mij ook absoluut niet. (En dat was niet handig omdat er meer mensen op mijn pony reden)

Ook ken ik het probleem dat er gewoon weinig te verstellen valt qua lengte. Een slag er in gaat ook niet. (Ik ben zelf 1,70 en mijn 'leskindje' van toen was 1,45 of zo)
Al is de optie beugelriemen steeds verwisselen ook niet fijn. Genoeg zadels waar dat ontzettend lastig bij gaat, het kan je zadel beschadigen en er komt nog eens bij dat je niet zomaar twee paar GPG beugels koopt.

Nog geen echte oplossing dus.