Ervaring Claridge House Koudbloed Noriker Zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Ervaring Claridge House Koudbloed Noriker Zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 13:38

Zoals de topictitel al aangeeft, heeft er iemand ervaring met een Claridge House Koudbloed Noriker Zadel?
Voorbeeldje:
Afbeelding

Ik heb een haflinger die echt super rondgeribt is. Heb momenteel een Thorowgood Griffin dressuur met een XXW boom, en die is momenteel zelfs te smal..

Ik verwacht natuurlijk geen super kwaliteit, maar zadel moet wel netjes recht zijn etc.

Dit zadel zou gebruikt worden om hem verder in te rijden, en als hij eindelijk een beetje uitgegroeid is komt er een op maat gemaakt zadel. Echter vind ik dit nu nog zonde, omdat hij nog zoveel veranderd, en elke keer een zadel laten aanpassen vind ik ook zonde, zal de kwaliteit van een zadel niet ten goede komen.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:45

Hoi, ik heb zelf geen ervaring met dit zadel, maar jou probleem ken ik wel.
Heb zelf een percheron, die erg rondgeribt is en weinig schoft heeft, ik ben zeer tevreden over de massimo trail zadel.
En dit paard is ook zeer breed, met als voordeel een verwisselbare boom.

Zit zowel voor paard als ruiter erg comfortabel.

Gr Anneke

muppetmayo

Re: Ervaring Claridge House Koudbloed Noriker Zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 17:27

Vind de massimo een erg mooi zadel. Vind t zadel nieuw alleen erg prijzig als het paardje nog een hoop gaat veranderen. Vind t zonde als t zadel na een paar maanden niet meer past (net als nu, heb t zadel nog geen 5 keer gebruikt, hardstikke nieuw). Dan moet ik het of iedere keer aanpassen, wat de kwaliteit ook niet ten goede komt denk ik, of t zadel zien te verkopen, wat niet makkelijk is met zo'n vreemde boommaat.
Zadel komt zeker in aanmerking als hij wat is uitgegroeid, maar nu dus te prijzig.

Het zadel uit de OP heb ik overigens voor 450 zien staan..

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:19

Ik heb nu ook de massimo trail, boommaat 39. Ik zoek nog een goedkoop kunststof zadeltje erbij en dat zou dan alleen maar een thorowgood kunnen zijn met xxl boom. dus als je je zadel verkoopt....

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 21:02

Weinig ervaring met het zadel dus..
Hoor idd meer over de Massimo, alleen vind ik dat eigenlijk een beetje erg prijzig voor het inrijden. Hij gaat zoals eerder genoemd nog te veel veranderen.
Zijn trouwens wel een hoop liefhebbers voor mijn thorowgood hihi, ookal per pb.. Is ook idd een erg fijn zadel, het liefst had ik gewoon een smaller paardje gehad zodat die weer past :+

Misschien handig om nog een plaatje te vermelden:
Afbeelding

Dit is dus de reden waarom ik m zie zitten, hij ziet er heel erg breed uit (dacht eerst even dat hij boomloos was nog, maar hij heeft wel gewoon een boom)