het zit erop ik denk dat je vermoed dat het nep is? het is echt montana silver iig. het is net alsof het aan het oxideren is.
spicegirl
Geplaatst: 18-03-11 18:59
montana zilver is geen zilver.montana is de fabriek die het maakt. als het zilverkleurige bladdert, is er nix aan te doen. is gewoon geen goede kwaliteit. als het tarnished, kan je het nog oppoetsen.dan zit er een soort verkleuring OP je zilver. heb je een close up foto ?
Er zit soms wel een laagje op het zilver. Lijkt een beschermlaagje dat er af blottert. Ik heb dit ook een keer gehad en ik heb het er af gepoetst. En het ziet er nu nog netjes uit.
spicegirl
Geplaatst: 18-03-11 22:29
dat kan zeker, maar dan word de onderlaag na verloop ook lelijk (de coating zit er niet voor niets op)
Francis
Geplaatst: 18-03-11 22:33
Montana silver krijgt een beschermlaag mee waardoor je het niet hoeft te poetsen. Wanneer je het wel met zilverpoets poetst, beschadig je de beschermlaag en gaat het zilver er onder wel oxideren. Het laagje 'bladdert er inderdaad af dan. Daarom moet je echt Montana silver dus nooit met zilverpoets poestsen, beetje water en zeep is voldoende om het weer te laten glimmen. Het enige wat je nu kunt doen is 't zilver blijven poetsen, elke keer dat je gaat showen, dan valt het kleurverschil door het afbladderende laagje 't minst op. Poetsen gaat het best met Nevr Dull, een soort geimpregneerd poetskatoen wat in de auto/motor(poets)wereld gebruikt wordt, maar sommige ruitershops verkopen het tegenwoordig ook. 't Is ook wel op internet te koop... Hiermee poets je gegraveerd zilver zonder dat er poetsmiddel in de gravures komt en je kunt ook zo poetsen dat je leer er niet mee in aanraking komt.
Montana heeft idd een beschermlaag, maar ondanks dat ik er dus nooit zilverpoets op gebruikt heb, beginnen ook mijn concho's en de bars van mijn montanazilveren hoofdstel (Crates) ook die bruine plekken te krijgen. Uriah ik heb ook geen idee hoe je dat weg kan krijgen. Ik weet wel, voor mij geen Montana meer
Ik heb precies hetzelfde. Heb vorig jaar zilver in de USA bij Montana gekocht en op een hoofdstel verwerkt. Vorige week zag ik dat er bruine vlekken op tevoorschijn komen. Ik heb het nog nooit gepoetst dus daar kan het niet aan liggen. Het lijken wel een soort lichtbruine koffievlekken. Baal er in ieder geval stevig van en krijg het er ook niet af.
spicegirl
Geplaatst: 22-03-11 13:16
ik ben ook niet weg van montana zilver.wel mooi, niet echt kwaliteit..