singelstoten van veelzijdig naar dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

singelstoten van veelzijdig naar dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 22:30

kun je aan een veelzijdigheidszadel richting dressuur lange singelstoten laten zetten?
het ziet eruit als een dressuurzadel maar heeft hele korte stoten, ik vind dit niet zo prettig
en moet nu allemaal nieuwe singels aan gaan schaffen :o
graag ervaringen of dit mogelijk is.

biancavos

Re: singelstoten van veelzijdig naar dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:15

hoeveel singels heb je dan??
maar het is wel te vervangen, is alleen ook niet goedkoop (nieuwe singel is veel goedkoper)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 23:18

hoi,
kosten maakt nog niet zo heel veel uit, vind dit echt niet prettig, ze zijn echt heel erg kort.
heb helemaal geen vzh singels :P rij altijd op dressurzadels en toen kwam dit zadel op mijn pad.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:24

Ja hoor, dat kan. Dan worden gewoon je stoten vervangen, bij mij koste het 50 euro per stoot geloof ik. Of 25.. nou weet ik het ook niet meer. Ze kunnen ook kijken hoe het zadel het beste ligt op jouw paard, en of er evt. een ander singelsysteem op moet. Bij mij zat er een normaal singelsysteem op, maar omdat de merrie wat buikig is, hebben ze de voorste stoot aan de voorboom vastgemaakt, en de achterste stoot wat meer naar achter, zodat de singel naar verhouding verder naar voren zit.