Heej mensjes, Ik ben op zoek naar een goed dressuur zadel voor op mijn D-pony. Ik ben de laatste tijd vrij geïnteresseerd in het wintec dressuur zadel.
Hebben jullie al ervaring met dit soort dressuur zadel ?? Bevalt het zadel jullie goe en zit het zadel goed/slecht ??
ik heb jaren de wintec pro dressuur gehad. heerlijk zadel, lekkere zachte zit. je kunt de wrongen aanpassen en de boom, ideaal. en makkelijk schoon te maken!
ik ben zeer tevreden over de wintec dressuur, moest hem toen helaas verkopen, omdat hij niet breder meer gemaakt kon worden en mijn paardje toch echt een breder zadel nodig had.
geweldige zadels, je kan 'm altijd aanpassen aan de vorm van je paard (winter en zomer hebben ze toch een iets andere vorm) en je hebt er weinig lederonderhoud aan
Ik heb 2 Wintec Isabell Werth zadels. Ben er zéér tevreden over. Zit als een huis en lekker makkelijk schoon te maken (wat ik bijna nooit doe). Nieuw gekocht op Ebay, 300 euro goedkoper dan in de winkel.
Elamor
Geplaatst: 16-03-11 22:43
Heerlijke zadels . Heb aantal jaar geleden een wintec dressuur gehad met suede zitvlak. Zat heerlijk! Nu de wintec 500 vzh. ook prima, maar vond mijn dressuur lekkerder zitten.
heb ook een wintec dressuur, nieuwere model. Heerlijk zadel. Wel nalaten kijken of het goed ligt ondanks die meet dingetjes enzo. Ik rijd er erg fijn mee en hij ligt goed op mijn pony!
eridinges
Geplaatst: 16-03-11 22:46
Probeer de zoekfunctie even! Genoeg topics te vinden. Ik heb de 500 dressuur en ben tevreden!
de zadelmaker komt over 3 weken dus ben benieuwd wat hij ervan zegt!
KylaLover
Geplaatst: 16-03-11 22:47
grrr... net verhaal getypt, kan ik weer opnieuw beginnen..
maar goed..
ik heb een wintecje, geen idee welke, maar het is in iedergeval wintec Bevalt me super, ligt goed op mn jonge paard. Verwisselbare boom is ideaal, hij is nu al twee boommaten gegroeid in 4 maanden tijd.
Heb er weinig onderhoud aan en de verstelbare kniewrongen zijn ook ideaal.
Wietsje92
Geplaatst: 16-03-11 22:48
Ik heb nu de 2000 en ben er erg tevreden over. De 2000 heeft geen verwisselbare boom. Ik wil over naar de Isabella Werth.
Ik ben erg tevreden over deze zadels. Je kunt de boom zelf aanpassen en dat is voor mij echt super omdat ik in de zomer een maatje groter nodig heb dan in de winter. Heb nu de Isabell Werth en moet zeggen dat ik die toch een stuk fijner vind dan de wintec 500 (oude stijl ), de nieuwe versie ziet er heel anders uit en lijkt mij ook fijn zitten.
Ooit een wintec 2000 gehad wat ook een heerlijk zadel was, maar deze is gestolen en het is al heel lang geleden dus ik weet er niet heel veel meer van.
Maar al met al ben ik er blij mee.
hiempie3
Geplaatst: 18-03-11 12:22
Ik heb net een nieuwe wintec dressuur pro cair super zadel
Wij hebben voor wop een wintec cair pro equiseude gehad en deze zat heerlijk en lekker licht om op stal rond te sjouwen. Ze is er helaas uitgegroeid maar het was een goed zadel.
Ik heb een Wintec IW en een kennis de Bates versie. Ik vind hem zalig zitten, maar hoorde van m'n zadelpasser dat ze in verhouding met de zitmaat vrij lang zijn, en dit voor grote pony's en paarden met een korte rug soms een probleem is... En dat klopt wel denk ik, ik heb een 17inch en mijn zadel is eigenlijk net te lang, maar ze loopt hier veel beter mee dan mijn 16.5inch vzh.