Sinds ongeveer een half jaartje ben ik bijrijder van mijn huidige verzorgpony en het is even wennen
Ik ben een (recreatieve) dressuurmiep en heb altijd van fijne dressuurzadeltjes mogen genieten, maar mijn huidige verzorgpony heeft een boomloos zadel (geen idee welke, als dat handig is voor het topic vraag ik het even na), een westernzadel en verschillende schapenvachten om mee te rijden 
De eerste keer dat ik ging rijden, heb ik het westernzadel geprobeerd..Resultaat: onbalans, ruzie met de dikke stijgbeugels en mijn voethouding voelde enorm onnatuurlijk..Het leek wel of ik opnieuw moest leren rijden!
Daarna heb ik veel met de schapenvacht gereden, wat erg goed en fijn ging, maar ik begon het lichtrijden te missen en ik vind dat ik ook aan andere zadels moet wennen, dus poging 2: het boomloze zadel
Ook hier weer enorme onbalans helaas..In stap gaat het prima, in draf ook als we rechtuit gaan, maar als ik een figuur maak of bijv extra aan wil sporen, dan beginnen mijn bovenbenen te klapperen en kom ik achter de beweging met lichtrijden 
Ik denk dat ik de knie-wrongen vooral mis en daarbij opgeteld de andere houding (langere beugels, andere beugels) waardoor ik a.h.w. opnieuw moet leren rijden! Zijn er mensen die dit bekend voorkomt en die misschien tips hebben?
Ik heb les en krijg daar ook tips, maar ik ben benieuwd of bokkers ook met bruikbare tips komen
Ik wil niet meer als een beginner door de bak terwijl ik al 10 jaar rijd, HELP

Balans was redelijk tot goed en de beugels voelden ook fijner (er zaten korfbeugels (?) aan, dat was eerder niet)