Maten zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Maten zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 17:14

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4300691/43
Dit zadel wil ik gaan kopen
Maar nu was mijn vraag hoe weet ik welke maat ik moet hebben
de 17,5 of de 18" (hoe weet ik dat vooral voor me eigen welke broekmaat zeg maar bij een maat)
Hij komt zowieso op een KWPN'er te liggen
Hoe meet ik welke boom ik moet hebben
Ze hebben er 1 goed zadel liggen en er zit een standaard boom bij dus misschien dat ik er nog een apart bij moet kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:55

Een goede zadel maker laten komen. Die kan vertellen of het zadel past. Zelf kun je dat niet zien. 17,5 inch is geschikt voor mensen tot maat 40-42 daar boven kun je beter een 18 inch nemen. Al is dat ook weer afhankelijke van de diepte van de zit. Zo kan ik prima op een 17 inch springzadel zitten. Maar op een diep dressuur zadel heb ik liever 17,5 of 18.

Edit: inch maat heeft trouwens ook te maken met de lengte van je benen. En en de verhouding tussen boven been en onder been. Dus er is heel veel verschil. Het beste kun je gewoon proberen :)

kleinvosje

Re: Maten zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:57

Het is ook nog afhankelijk van het merk zadel. Ik heb een Kieffer dressuur 18", met mijn achterwerk die in maat 176 past. Inderdaad de zadelmaker lang laten komen, die kan beoordelen of het goed op het paard ligt, en of jij er goed in past!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 18:58

En met de bomen ik rij een kwpn'er moet ik de blauwe of de rode boom erbij bestellen
Het is opzich een breed paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:39

corientjuhh schreef:
En met de bomen ik rij een kwpn'er moet ik de blauwe of de rode boom erbij bestellen
Het is opzich een breed paard

Daar is niets over te zeggen. Misschien past dit hele zadel ook gewoon niet. Verder zijn er kwpners met een boom maat 35 en ook met boom maat 28 dus daar is niets over te zeggen.. Een goede zadelmaker kan het je vertellen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 20:11

Ik ga nog zeker opzoek naar een zadelmaker om te kijken of dit zadel past

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:15

corientjuhh schreef:
Ik ga nog zeker opzoek naar een zadelmaker om te kijken of dit zadel past

Ik denk dat je dan beter gewoon een zadelmaker kunt bellen, en je buget vertellen en kijken wat hij daar mee kan voor jou paard en jou. Dat is makkelijker dan dit zadel bestellen en vervolgens achter komen dat het niet past. De zadelmaker betalen en het zadel terug sturen. Om vervolgens 60-90 euro armer zonder iets achter te blijven ;)

Een zadelmaker vraagt namelijk meestal wel een tarief voor het komen passen van een zadel. Tenzij je het zadel via hem koopt.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 20:17

Okee bedankt :)