Mijn paard heeft sinds kort een vzh zadel en een leren anatomisch gevormde singel met elastiek. Hiervoor had hij een dressuurzadel met simpel neopreen singeltje. Nu krijgt hij wondjes in zijn oksel van deze singel, ik heb dit nu opgelost door een bontje, maargoed dat is wel symptoom bestrijding.
Nee de wondjes zijn nu weg, maar zodra ik het bontje af doe zouden die weer terug kunnen komen. Ik heb liever dat ik zonder bontje kan rijden, vandaar mijn vraag.
Puera
Geplaatst: 15-03-11 14:09
Mijn eerste gedacht is: ligt de singel (het zadel?) niet te ver naar voren?
Hilli
Geplaatst: 15-03-11 14:09
Waarom ben je overgegaan op een andere singel?
Ik heb ook een leren singel geprobeerd bij mijn merrie, maar dat was geen succes. Ik hou het voor haar dus gewoon bij neopreen.
Annabella
Geplaatst: 15-03-11 14:10
Pentax schreef:
Hiervoor had hij een dressuurzadel met simpel neopreen singeltje.
Als je bij de neopreen dressuursingel geen plekjes had zou ik gewoon met neopreen vzhsingel gaan rijden.
Nou de reden dat ik overging was helaas heel cosmetisch, mijn nieuwe zadel is lichtbruin, en daar heb je weinig keuze in qua accesoires. Maargoed, paardlief gaat wel voor een mooi plaatje natuurlijk.
Mijn paard heeft hier ook vaak last van gehad. Ik gebruik bij mijn springzadel altijd een leren gevlochten singel. Geen idee of ze die tegenwoordig nog verkopen, hij is nog van mn moeder van honderd jaar geleden, maar hij is nog steeds helemaal top! Deze singel is precies bij de oksels een stuk smaller, daarnaast tilde ik ook vaak voor het opstappen even zijn voorbenen naar voren om de okselhuid wat naar voren te halen. Hij heeft er nu al jaren geen last meer van.