Verschillen tussen merken/kwaliteit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Verschillen tussen merken/kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 02:00

Ik ben op zoek naar een tweedehands springzadel en omdat ik daar meerdere uren per dag op zal zitten moet het wel van goede kwaliteit zijn, dus een hoog zitcomfort. Daarnaast moet het natuurlijk een lange levensduur hebben en moet het leer mooi blijven.
Dus eigenlijk de standaard eisen.
Maar nu zijn er zoveel verschillende merken te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik weet natuurlijk dat Stubben, Prestige, Kieffer enz tot de A merken horen, maar wat zijn de typische verschillen tussen deze merken?En hoe zit het met bv Kentaur, Chamberlain, Bates, St. Lourdes, BR, Rossner enz? Zijn dit allemaal B merken en wat zijn daar de kenmerken van?
Wat mag ik van bepaalde merken wel of niet verwachten?
Ervaringen/kwaliteit van andere merken dan welke ik genoemd heb zijn natuurlijk ook welkom!!

Mri

Re: Verschillen tussen merken/kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 07:41

belangrijkste is en blijft de pasvorm.
Je kan nog zo'n geweldig kwalitatief goed zadel hebben, maar als die voor geen meter op het paard ligt heb je er niks aan.

tja, en wat kwaliteit betreft, de A merken zijn over het algemeen beter dan de B merken. Wat je koopt is afhankelijk van je budget en de rug van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:34

Massimo Trail zit echt heerlijk is een vzh en een beetje dressuur gericht. En word veel gebruikt in endurance. Ook kun je er prima een sprongetje mee maken. Misschien is dat iets voor je?

anneliesdj

Re: Verschillen tussen merken/kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 12:06

Ik ben echt op zoek naar een springzadel of VZ springgericht.

Uiteraard is de pasvorm het eerste belangrijkste maar dat is niet gebonden aan een bepaald merk.
Ik vroeg me af wat nu typisch is voor bepaalde merken; bv dat het leer vaak snel verkleurd, dat de singelstoten snel slecht worden of dat de zitting hard wordt.
Dat soort dingen.