Ervaring met Rossner Utah?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LoveTessa

Ervaring met Rossner Utah?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 14:14

Ik ben al een poosje aan het sparen voor een nieuw zadel voor mijn 4 jarige dressuurmerrie.
Ik denk dat ik in April genoeg geld bij elkaar heb voor een net zadel.
Ik rij dressuur en zoek dus ook een dressuurzadel ervoor.

Nu zag ik bij de Divoza dat ze een nieuw zadel hebben, namelijk de Rossner Utah.
Nu vroeg ik me af of er al iemand op bokt is die dit zadel heeft aangeschaft en er al dan niet positieve ervaringen mee heeft.

Het gaat dus om dit zadel:
Afbeelding

Maureen_M

Re: Ervaring met Rossner Utah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:52

toeval :o

daar heb ik dit weekend nog in gezeten haha :D een vrouw had hem NET nieuw voor haar haflinger gekocht, met de breedste boom. Ik vond hem heel erg lekker zitten, alleen hij was 1.5 inch te groo voor mijn billen dus ik denk dat als die 1.5 inch kleiner was geweest dat hij dan heerlijk had gezeten.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:40

Dat zadel had ik ook op internet gezien. Ze hebben er nog een nieuw, de Rossner Boston. Op internet zie ik alleen boommaat medium staan, weet niet of er ook bredere zijn of dat hij verbreed moet worden.
Het lijkt trouwens of dit zadel geen keilkussens heeft.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:28

Ik ben heel benieuwd naar een foto van voor, hoe de wrongen zijn, lijkt erop dat die mooi zijn voor mn lange onderbenen :))

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:38

MelanieB schreef:
Ik ben heel benieuwd naar een foto van voor, hoe de wrongen zijn, lijkt erop dat die mooi zijn voor mn lange onderbenen :))

hij had niet vreselijk veel wrong :) maar het hield je wel een beetje vast (zal het maar zo zeggen :P)

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:22

volgens mij een heel mooi zadel voor een paard met een korte rug als ik de foto's zo bekijk. Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:50

Oud topic, maar misschien zijn er al meer mensen met ervaringen met de Rossner Utah en/of de Rossner Boston? Hoor er nog steeds erg weinig over. De Utah schijnt wel heel kort te zijn, van de Boston weet ik dat niet. Ik zoek een kort zadel en die zijn moeilijk te vinden!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:33

Ik had ook interesse in de Rossner Utah, maar de zadelpasser van Divoza wilde hem me niet verkopen ... en dus ook niet laten passen :o
Scheen de kwaliteit niet zo te vertrouwen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 06:32

Hebben er inmiddels meer mensen ervaring met dit zadel?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:18

Ondanks dat het al een ouder topic is hier toch mijn vraag maar even.

Hoe zit het met de wrong van het zadel? Op de foto lijkt er erg weinig te zijn, dus ik ben benieuwd hoe het in de praktijk bevalt.