Zoals je ziet in mijn onderschrift heb ik een topic vol met spullen. Maar ik verkoop zo langzaam. En ik kom al mijn afspraken na. En reageer direct op alle vragen. Is het te duur? Ik heb de prijs al verlaagd.
Laat maar weten. Misschien hebben jullie tips..
*stamp mijn topic maar de grond in* Maar geef mij dan ook een tip!
@Frensie waarvoor vraag ik in jou ogen te veel geld? Want dan kan ik dat misschien aanpassen.
Ghostattack
Geplaatst: 13-03-11 21:07
Ik heb er zelf ook last van. Mijn oplossing was eigenlijk: Markplaats advertentie maken en die ook in het topic zetten. Maar ik denk ook dat je meer verkoopt als je gewilde dingen hebt, zoals Eskadron dralons en bicolors.
persoonlijk als ik ergens naar opzoek ben om te kopen, vind ik het prettiger als bij een aantal dingen foto's staan die je meteen ziet. veel tekst met een link is minder aantrekkelijk om te lezen, en te bekijken.
succes!
apple01
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-11 21:12
*is zo uit de tijd dat ze heeft moeten google naar eskadaron dralons en bicolors* Oh, oke.... Nu weet ik wat je bedoelt. Gewoon dekjes met strepen? En dekens met ruiten? Van eskadaron?
Marktplaats heb ik al geporbeerd. Maar elke keer problemen met plaatsen van de advertentie. Dus lukte telkens niet.
@D_MR moet ik minder tekst erbij zetten? Wat moet ik dan weghalen?
tiwi1969
Geplaatst: 13-03-11 21:13
Je biedt best wel dure dingen aan, die misschien het geld wel waard zijn, daar kan ik zonder foto's geen oordeel over geven.
Ik zou het echt een probleem vinden om zoveel geld over te maken zonder de spullen in het echt gezien te hebben, jij schrijft alleen opsturen en vooraf betalen. Niet echt klantvriendelijk. Je zou ook de mogelijkheid moeten bieden tot bekijken en afhalen.
succes verder!
Anoniem
Geplaatst: 13-03-11 21:14
ik ken het hoor... heb zelfs 2 dingen die teab weg mogen...en zelfs die wil niemand. snap het niet.
manfredie
Geplaatst: 13-03-11 21:15
is bij mij net zo...het maakt ook niet zoveel uit wat je neer zet de vraag is laag en het aanbod te groot denk ik...zuchtttt!!!
Ghostattack
Geplaatst: 13-03-11 21:16
Gewoon dekjes met strepen en dekens met ruiten ja, haha. Zo kan je het ook noemen. Maar ze zijn heel erg gewild en ook erg duur (een bicolor kost nieuw 80 euro, maar sommigen gaan weg voor bijna 100 euro.)
Ik klik zelf ook vaak topics zonder foto's weg. Ik wil graag meteen zien wat diegene verkoopt, dus ook duidelijk foto's. Ook een zo kort mogelijke omschrijving, dus geen hele lap tekst (behalve bij een zadel).
dressagelady
Geplaatst: 13-03-11 21:18
Ik klik topics waar geen foto's in staan direct weg ... ook als ik moet doorklikken naar een marktplaats advertentie of een ander topic. Misschien is het lui maar ik vind het nu eenmaal prettiger om direct een foto van een product te zien, om zo direct de staat e.d. te kunnen beoordelen (voor zover dat kan vanaf een foto). Ik ga ook niet zoeken in mappen vol foto's op mijnalbum.nl naar bijbehorende foto van een product.
Het zijn veelal spullen die ik zelf niet zoek, en ik denk dat dat voor meerderen geldt.
Ir111
Geplaatst: 13-03-11 21:21
Ik heb wel wat spulletjes verkocht recentelijk voor een nette prijs.
Ik vind jouw topic vrij onoverzichtelijk. Ik zou er voor kiezen om wat minder tegelijk in 1 advertentie te zetten, bv per categorie, hoofdstellen en teugels in 1 advertentie bijvoorbeeld. En zoals gezegd, zorg dat je overal direct zichtbare foto's bij hebt staan.
edit: zorg ook dat in je titel duidelijk is wat je te koop hebt. Topics met algemene titels klik ik zelf nooit aan.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 13-03-11 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Kaula
Geplaatst: 13-03-11 21:21
Ik mis een indeling, het is nu een lange lijst zonder foto's, die niet aanlokt om te gaan snuffelen wat je hebt. Volgens mij word het al overzichtelijker als je het indeelt in catogorieën en daaronder een korte beschrijving + foto.
Stop jij wat meer moeite in de advertentie, stopt de koper wat meer moeite in jouw product.
Anomien
Geplaatst: 13-03-11 21:22
Frensie schreef:
Inderdaad wat DeSa zegt, de foto's er direct bij, en voor sommige dingen vraag je wel veel geld.
foto's mensen zijn heel visueel ingesteld. Eerst zien dan lezen.. Mijn eerste reactie.. ff scrollen ah geen plaatje dan maar weer wat anders bekijken. a la Donald Duck niveau..
Maflinger_S
Geplaatst: 13-03-11 21:25
Ik vind de topic titel ook niet erg duidelijk, je krijgt zo geen idee wat je te koop hebt. Die van Darkchrystal is bijvoorbeeld wel duidelijk.
Ik klik niet alles meteen weg, maar lees het wel vluchtig en dus half door. Daarbij vind ik eenmaal andermaal met de nieuwe regels niet meer aantrekkelijk.
apple01
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-11 21:44
Ja het klopt wel dat ik veel specifieke spullen te koop aanbied. Bijzondere transport beschermers en stang en trens hoofdstellen. En nog wat lederen spul.
Ik heb wel echt veel tijd in de advertentie gestoken. Ik heb eerst alles netjes gepoetst, foto's maken, foto's verkleine, op mijn album plaatsen, alles opgemeten en beschreven, en toen alles op bokt gezet... Maar het is inderdaad niet overzichtelijk. Ik ben niet overezichtelijk ingesteld. Dus heb daar altijd heel veel moeite mee. (komt mede door dyslexie)
@Kaula wat moet ik dan in de inleiding schrijven. Die heb ik iets ingekort omdat ik dacht dat ie eerst te lang was.
@Maflinger wat is dan wel een goede titel? Ik kon er niet alles in kwijt...
WEL SUPER bedankt al voor al jullie tips. Als ik dat ga aanpassen moet ik weer even tijd reserveren...Om alles netjes neer te zetten...
Nog een vraag. Zou het beter zijn als ik alles in 'stukjes' zou verkopen? Dus eerst bijv. de S&T's en dan later weer iets anders?
Laatst bijgewerkt door apple01 op 13-03-11 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Ghostattack
Geplaatst: 13-03-11 21:48
Zelf vind ik mijnalbum albums erg vervelend om te bekijken, en al helemaal als de foto's in het topic staan en vervolgens na een tijdje zijn de foto's verwijderd. Gewoon bij elk ding 1 foto en meerdere foto's in een link eronder.
In je topictitel kan je een aantal dingen die aandacht trekken zetten, zoals je transport beschermers en stang en trens hoofdstellen. Wat ik ook altijd fijn vind is als de merken van je spullen in de titel staan.
Ik zou allereerst je foto's zichtbaar maken want nu is het een erg lange lijst geworden en daardoor niet echt overzichtelijk. Daarnaast helpt het ook om mensen te laten bieden vanaf een bepaalde prijs. Dan kan je daarna altijd nog kijken of je ermee akkoord gaat.
Succes in ieder geval met de verkoop van je spulletjes.
Ir111
Geplaatst: 14-03-11 10:44
apple01 schreef:
Nog een vraag. Zou het beter zijn als ik alles in 'stukjes' zou verkopen? Dus eerst bijv. de S&T's en dan later weer iets anders?
Ik zou iig zeggen dat mensen het ook op mogen halen. Ik zou ook geen €170 overmaken voor iets als transportbeschermers (die, omdat ze rond paardenvoeten zitten, best weleens beschadigd kunnen zijn) zonder dat ik ze gezien heb...