welke maten voor b-pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SPEEDY_ILU

welke maten voor b-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 18:59

hallo, ik ben opzoek naar spulletjes voor mijn b-pony :D
maar ik heb geen idee van de maten voor het zadel, hoofdstel (&bit) en voor een inrijdeken

kan iemand mij helpen ?

mvg,

Safiera

Re: welke maten voor b-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:22

Ik kan je niet helpen aan maten voor zadels, daarvoor kun je het best een zadelpasser laten komen. Over het algemeen denk ik bij b-pony's aan zo'n 14 tot 15 inch. Al zitten er veel individuele verchhillen tussen. Kijk hierbij ook goed naar de maat van het ruitertje. Breedte ligt helemaal aan de bouw van je pony.

De dekenmaat kun je gemakkelijk opmeten: Leg een meetlint van midden op de borst (voor) over de schouder naar achteren, tot het 'zitbeentje' (het einde van de bil van je pony) De maat die je nu hebt is de onderlengte van de deken. In nederland worden dekens standaard in ondermaten aangeboden, duitsland hanteert juist weer de bovenlengte. Die laatste is iets lastiger te meten, maar loopt van schoft, plat over de rug tot de staartaanzet.

Qua hoofdstel heb je een maat shet of pony nodig. Vraag of je het hoofdstelletje dat je koopt, na het passen nog mag ruilen. Zeker een eerste keer erg handig :) Ook verschillen de maten per merk soms behoorlijk. Van bit zul je waarschijnlijk ergens tussen 10 en 11,5 cm uitkomen. Gewoon een kwestie van proberen, evt een oud bit proberen en nameten :j

Succes, hoopje iets op weg geholpen te hebben!