Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

CleovG schreef:Dan vind ik het toch wel erg apart dat de anatomica er precies het zelfde uit ziet, maar dan met een ander merkje. En dat de Luxor (naar mijn weten) nergens meer nieuw te krijgen is

Carolinef schreef:Ik begreep vanuit verschillende hoeken, waaronder Drunens Ruiterhuis dat de Euroriding Luxor uit de collectie is en dat die vervangen is door de Anatomica.
Dit lees ik ook hier en op andere forums terug.
Gisteren was ik bij de Equitana en bij de stand van Euroriding zelf, daar heb ik de vraag gesteld hoe dat kwam dat de Luxor eruit is;
de Luxor wordt nog steeds gemaakt, is helemaal niet uit de collectie, en Anatomica is dus helemaal geen opvolger van de Luxor.
Sterker nog, Anatomica heeft niks met Euroriding te maken.
Op mijn vraag hoe dat kwam dan dat hier landelijk wordt verteld dat dat wel zo is, kon de beste man (van Euroriding zelf) mij geen antwoord geven, dat gaat hij na en zal ik nog van hem vernemen.
ter info!

Sizzle schreef:Volgens mij komt de Anatomica uit precies dezelfde zadelmakerij als de ER Diamant. Ik heb er laatst namelijk 1 uit elkaar gehad en de manier van stikken, vorm en type leer, de manier waarop de kussens gevormd zijn en zelfs de letters die het type aangeven zijn identiek aan de Diamant. Enkel de vorm van de boom is wat anders.
Kwa pasvorm komen ze ook heel sterk met elkaar overeen.
Waar dan de verwarring met de Luxor vandaan komt weet ik niet.