Anatomica is geen opvolger van Euroriding Luxor!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Anatomica is geen opvolger van Euroriding Luxor!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 16:39

Ik begreep vanuit verschillende hoeken, waaronder Drunens Ruiterhuis dat de Euroriding Luxor uit de collectie is en dat die vervangen is door de Anatomica.

Dit lees ik ook hier en op andere forums terug.

Gisteren was ik bij de Equitana en bij de stand van Euroriding zelf, daar heb ik de vraag gesteld hoe dat kwam dat de Luxor eruit is;

de Luxor wordt nog steeds gemaakt, is helemaal niet uit de collectie, en Anatomica is dus helemaal geen opvolger van de Luxor.

Sterker nog, Anatomica heeft niks met Euroriding te maken.

Op mijn vraag hoe dat kwam dan dat hier landelijk wordt verteld dat dat wel zo is, kon de beste man (van Euroriding zelf) mij geen antwoord geven, dat gaat hij na en zal ik nog van hem vernemen.

ter info!

CleovG

Re: Anatomica is geen opvolger van Euroriding Luxor!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:42

Dan vind ik het toch wel erg apart dat de anatomica er precies het zelfde uit ziet, maar dan met een ander merkje. En dat de Luxor (naar mijn weten) nergens meer nieuw te krijgen is

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:43

Ik weet alleen dat het Drunens Ruiterhuis de officiële importeur is van de Anatomica in de Benelux.
Zij zijn dus importeur én verkoper van het zadel.
Alle andere winkels en zadelmakers in NL zijn slechts dealer/verkoper.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 16:46

CleovG schreef:
Dan vind ik het toch wel erg apart dat de anatomica er precies het zelfde uit ziet, maar dan met een ander merkje. En dat de Luxor (naar mijn weten) nergens meer nieuw te krijgen is

Nouja precies datzelfde vertelde ik de beste man gister ook, heb zijn visitekaartje en al gehad en hij gaat daar eens over informeren, hij wordt dus nog steeds wel gemaakt, maar waarom hij hier in NL niet te verkrijgen is, dat wist hij ook nog niet te meldden

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:47

Als ik naar de collectie van Euroriding 2010-2011 kijk, dan is er alleen nog een dressuur en springzadel Euroriding Luxor Barock te krijgen. En dan kijk ik in de Duitse catalogus.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 16:55

nee ik vind ook nog deze;

Euroriding Dressursattel Luxor Evolution

Der neue Euroriding Dressursattel "Luxor Evolution" bietet höchsten Sitzkomfort durch doppelte Matrazierung der Sitzfläche.
Das speziell gegerbte und hochwertige englische Leder bietet dem Reiter viel Halt.

Der eigens entwickelte Kunststoff-Sattelbaum bietet am Widerrist durch einen stark vergrößerten Radius des Stahl-Kopfeisens viel Bewegungsfreiheit und ist in der Kammerweite beliebig verstellbar, ohne an Festigkeit zu verlieren.

Der "Luxor Evolution" von Euroriding erfüllt alle Anforderungen an einen modernen Reitsattel und berücksichtigt Erkenntnisse der Osteopathie und Tiermedizin.

Die weichen Kissen und der breite Wirbelkanal bieten Ihrem Pferd eine optimale Lastenverteilung.

Auf Wunsch auch mit extra langem Blatt lieferbar (Lieferzeit: 6 Wochen).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:07

De Evolution Dresur is bij Euroriding te krijgen in de Online Shop.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:55

vreemd, ben erg benieuwd hoe dit vervolgt wordt.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:40

Carolinef schreef:
Ik begreep vanuit verschillende hoeken, waaronder Drunens Ruiterhuis dat de Euroriding Luxor uit de collectie is en dat die vervangen is door de Anatomica.

Dit lees ik ook hier en op andere forums terug.

Gisteren was ik bij de Equitana en bij de stand van Euroriding zelf, daar heb ik de vraag gesteld hoe dat kwam dat de Luxor eruit is;

de Luxor wordt nog steeds gemaakt, is helemaal niet uit de collectie, en Anatomica is dus helemaal geen opvolger van de Luxor.

Sterker nog, Anatomica heeft niks met Euroriding te maken.

Op mijn vraag hoe dat kwam dan dat hier landelijk wordt verteld dat dat wel zo is, kon de beste man (van Euroriding zelf) mij geen antwoord geven, dat gaat hij na en zal ik nog van hem vernemen.

ter info!

Ik heb begrepen dat de nieuwe luxor toch een ander ontwerp heeft gekregen dan de oude luxor en dat DR besloten heeft om zelf de oude luxor te gaan produceren onder een andere naam.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 12:51

nee, dat is volgens mij niet zo, ik heb een duidelijk antwoord gehad van Euroriding ook op bovenstaande vragen, maar ik wacht nog even op goedkeuring van die beste man of ik zijn antwoord mag kopieeren en plaatsen hier op t forum

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:48

Volgens mij komt de Anatomica uit precies dezelfde zadelmakerij als de ER Diamant. Ik heb er laatst namelijk 1 uit elkaar gehad en de manier van stikken, vorm en type leer, de manier waarop de kussens gevormd zijn en zelfs de letters die het type aangeven zijn identiek aan de Diamant. Enkel de vorm van de boom is wat anders.
Kwa pasvorm komen ze ook heel sterk met elkaar overeen.
Waar dan de verwarring met de Luxor vandaan komt weet ik niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:52

Vreemd, naar mijn weten is ook de boom + systeem precies hetzelfde....ook met flexibele tree point :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:01

listiglistje schreef:
Vreemd, naar mijn weten is ook de boom + systeem precies hetzelfde....ook met flexibele tree point :j

De singelophanging en het type boom (spring tree) zijn identiek, maar de vorm van het kopijzer is anders.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:02

Sizzle schreef:
Volgens mij komt de Anatomica uit precies dezelfde zadelmakerij als de ER Diamant. Ik heb er laatst namelijk 1 uit elkaar gehad en de manier van stikken, vorm en type leer, de manier waarop de kussens gevormd zijn en zelfs de letters die het type aangeven zijn identiek aan de Diamant. Enkel de vorm van de boom is wat anders.
Kwa pasvorm komen ze ook heel sterk met elkaar overeen.
Waar dan de verwarring met de Luxor vandaan komt weet ik niet.

ja dat is dus ook wat ik heb gehoord de boom van de nieuwe luxor zou anders zijn als van de oude luxor. DR heeft toen besloten de "oude Luxor" onder de naam anatomica te gaan uitbrengen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 12:26

antwoord uit Duitsland;
tja, das ist im Grunde ganz einfach.

Euroriding ist ein Verband von fast 100 Reitsportfachgeschäften in ganz Europa.

Auch in Holland gibt es einige Mitglieder.

Der Luxor hatte vor einigen Jahren mit dem Sattelbaum. Einige Sättel brachen und wir konnten nicht genau feststellen, warum das passierte. Er wurde dann von Euroriding vom Markt genommen, um den Namen EURORIDING nicht zu schädigen.

Da die Nachfrage aber von den Kunden so groß war, wurde er nach 2 Jahren wieder produziert; allerdings wurde der Sattelbaum ausgetauscht bzw. verbessert. Seit dem gibt es keine Probleme mehr mit dem Sattel „Luxor“.

Einige Händler haben in der 2 Jahre Zwischenzeit Ersatz fertigen lassen. Das ist der Anatomic. Er ist aber nicht unter dem Label EURORIDING produziert und darf auch nicht unter diesem Namen verkauft werden.

Warum die holländischen Händler diesen neuen Luxor nicht ins Programm nehmen, kann ich nicht genau sagen, aber ich vermute, dass sie dem Luxor nicht mehr vertrauen, weil es damals so viele Probleme damit gab.

Daß sie aber in Holland erzählen, dass es den Luxor nicht mehr gibt ist eine Unwahrheit.

Es gibt ihn definitiv.

Wenn Sie ihn in Holland nicht bekommen, so wenden Sie sich an mich. Ich schicke Ihnen gerne einen Luxor (auch nach Holland)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:40

Dat is helder dan, Jammer voor ER, maar snap wel dat ruitersportzaken de vraag naar dit zadel in de tussentijd heeft willen invullen. Dat is dan de Anatomica geworden. Ik begrijp ook wel dat ruitersportzaken niet weer willen wisselen van merk. Als de Anatomica inderdaad een verbetering was t.o.v de oude ER Luxor, zou ik ook niet snel de nieuwe release van ER gaan inkopen.

[edit:] maar er is voor de gebruiker dus nog altijd de keuze tussen de 2 merken voor dit type zadel. Alleen moet de ER uit Duitsland komen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 12:54

ja en Anatomica is dus geen opvolger van ER Luxor, dat was eigenlijk bedoelding van dit topic om dat even duidelijk te maken

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:06

Daarnaast heeft Anatomica ook andere zadels, niet alleen de Orion die op de Luxor lijkt (deze heb ikzelf in het bruin).
De Octant en de Pegasus zijn ook modellen. Ik vind het trouwens jammer dat de nieuwe Anatomica's geen bruin biesje meer hebben, zoals die van mij wel heeft.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 12:42

ja maar dat bruine biesje was dus volgens mij iets typerends van ER, misschien dat dat niet meer mag oid?

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:01

Ik heb vandaag nog een anatomica kunnen bestellen met een (bruin) biesje. De maat die ik nodig had was niet op voorraad. Ik had de keuze met biesje of zonder...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:05

Carolinef schreef:
ja maar dat bruine biesje was dus volgens mij iets typerends van ER, misschien dat dat niet meer mag oid?

Op aanvraag kun je dat vast wel krijgen :)