Wedstrijd set samenstellen, tips?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

Wedstrijd set samenstellen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:58

Hallo,

Ik zal eerst de titel verklaren,
ik heb een nieuw wit wedstrijddekje + deken gekocht.
Vond hem zelf super gaaf :o
Nu heb ik zelf verder niks met goud erin verwerkt, maar wil dit nu wel het mooiste laten uitkomen.
Verder heb ik een zwart jasje, zwart tuig, en de rest alles wit.
Bij het paard zijn de gespen van het hoofdstel en zadel dus ook zilver. + een zwart bontje onder het zadel.
Hoe zouden jullie dat doen?

Afbeelding

Wat goud accenten laten terug komen in de frontriem?
Een goeden plastron speld?

Misschien heeft iemand leuke ideën?
Want ik zit zelf hard na te denken hoe ik het mooiste voor de dag kan komen. (best wel banketstaaf :o )
Groetjes!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:52

met goud vind ik donkerblauw mooier staan, als jasje... met creme broek om het (geel)goudkleurige van het stiksel terug te laten komen, echter is dat weer niet mooi bij het witte van het dekje.
het nadeel van goud is de verschillende materialen wat goudkleurig is, waardoor het ene harder glimt dan het andere, en het ene heel kitsch kan lijken.

Ik zou niet een frontriem met goud doen op een hoofdstel met zlveren gespen en (zilverkleurig) bit, dan wordt het helemaal zo'n bij elkaar geraapt iets.

De steentjes zijn zilverkleurig dan zou ik zelf eerder geneigd zijn om alles verder zilverkleurig te laten, en dan juist,
leer met zilver te kiezen (hoofdstel, zadel, laarzen?) op zwart
dekje broek en blouse, plastron wit te laten. maar ook je speld als de knopen van je jas zilverkleurig zijn.
Je zou eventueel nog kunnen kiezen voor een haarnetjes met goud, maar dat is weer afhankelijk van je haarkleur.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:10

Heel mooie deken en dekje!! Waar heb je die gekocht als ik vragen mag? :)
De steentjes zijn deels ook zilver, dus ik zou me niet aan dat gouden randje storen, staat juist wel mooi denk ik. Een helemaal goude frontriem zou ik niet doen, maar misschien is eentje van C_Star met 3 rijtjes en dan zilver/goud/zilver wel mooi.

RoosFlowers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:03

Wauw super mooie set. Mag ik vragen waar je deze gekocht hebt?
Ik zoek ook nog iets dergelijks?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:28

Ik ben dan zo dat ik hoofdstellen met goudkleurige en hoofdstellen met rvs gespen heb en desnoods gespen verwissel :o Zilverkleurige gespen hier bij zou ik niet doen.

Wat ik wel zou doen: goudkleurige knopen op je jasje, messing stijgbeugels. Alles wat je nu zilverkleurig hebt goudkleurig doen. Een frontriem en/of neusriem met een goudkleurig werkje erin zou ook supermooi staan hierbij.

Zwart met goud kan best vind ik. Maar blauw met goud is inderdaad mooier. En dan niet een witte broek maar creme. Op een vos staat blauw ook meestal goed.

Het is misschien een beetje rigoreus om te investeren in een hoofdstel en stijgbeugels. Maar dat is wat ik zou doen. Je zou het maar een keer voor wat anders weer nodig kunnen hebben :Y) Persoonlijk vind ik goudkleurige gespen enz ook mooier op een vos.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:23

Een frontriem die niet volledig goud is, dus ook zilver heeft kan prima bij een hoofdstel met zilveren gespen :) heb ik zelf ook.

Verder zou ik niet teveel goud doen, plastronspeld is misschien nog wle leuk inderdaad.

Alice13

Re: Wedstrijd set samenstellen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:32

Gespen kan je wel goud kleurig maken als je dat mooi vind. De details in je broek kunnen evt goud kleurig. Zou wel voor een witte gaan idd.
En plastron kan ook mooi wit met zwart en gouden details. Succes en anders is misschien het bijzondere wedstrijd outfit topic iets voor je:

[RUI] [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Livawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:36

wat hierboven ook staat je kan het goed combineren met donkerblauw of eventueel rood

Livawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:37

je kan ook inderdaad proberen het terug te laten komen door bijvoorbeeld iets met goude strikjes in de manen

Livawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:37

eventueel witte met gouden bandages?

Livawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:38

is trouwens wel echt een tof setje

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:51

Ik rij zelf ook goudkleurig :) Maar bij is echt alles goud: gespen, knopen, sporen en zelfs beugels! Een tijdje reed ik ook met een singel met goudkleurige gespen alleen nu heb ik de Prolite en die heeft rvs gespen. Ik zie dat in jouw dekje en deken ook zilver zit (glitter). Daarom zou ik mij niet storen aan de rvs gespen. Misschien kan je de knopen van je jasje vervangen voor gouden knopen en een frontriem met goud en zilver (glittersteentjes). Ik weet niet of je met sporen rijdt maar een spoorbandje met goud gespje en evt gouden sporen erbij (of juist gouden beugels) maakt het wel mooi af.

Edit: @ lisavwijk, je mag niet starten met bandages en strikjes.