Wat een teleurstelling; de barefoot walnut hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Wat een teleurstelling; de barefoot walnut hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 07:38

Ik heb voor onze shetlander zo;'n ontzettend leuk bitloos hoofdstel gekocht, type walnut met blauwe accenten. Het hoofdstel zag er bij binnenkomst echt prachtig uit! Op de plaatjes zie je dit hoofdstel om bij een shetlander, ongeveer net zo groot als die van mij. Helaas is dat ding in praktijk helemaal niet geschikt voor die hoofdjes. Het hoofdstel is op zijn kleinste stand nog te groot voor een doorsnee shet van 92 cm met een redelijk groot hoofd..... En dan nog de werking. In de bak even geprobeerd, maar mijn dochter, en een ander meisje wat ik erop laat rijden, hadden allebei totaal geen controle met dit ding. Bij sturen kruipt het hoofdstel helemaal omhoog, en wordt de kaak volledig klem getrokken. Wat een onding, wat een teleurstelling! Ik heb meerder bitloze hoofdstellen gehad, maar dit is de eerste kaakgekruiste. Vind het helemaal niks! Had van barefoot eigenlijk wel meer verwacht.
Ga nu ook bij deze pony over op een indian bosal op mn eigen bakstukken, in combinatie met touwteugels (is zooo fijn voor kinderen). Ze maakt er ook een frontriempje bij voor me, alles in babyblauw:-) Ik verwacht dat dit veel moooier aan gaat sluiten. Jammer hoor, vond dat ding echt zo leuk!
Ik heb de barefoot drytex cheyenne kids als testzadel besteld, ik hoop dat dat beter bevalt, die wil ik dolgraag aanschaffen...

Caira

Re: Wat een teleurstelling; de barefoot walnut hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 07:51

Wat vreemd. Ik heb hem voor een welsh met een klein koppie en daar past hij perfect bij. Ik heb nog nooit last gehad van de problemen die jij schetst.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 07:53

en daar ben ik weer :D

Hoofdstel kan ik weinig over zeggen, zadel wou ik ook bestellen .
Toch kreeg ik het advies als ze veel rijden het niette doen .

Voor af en toe een hobbel ritje kan het geen kwaad, maar gaan ze echt meer rijden is het geen fijn zadel .
Mijn dochter is behoorlijk klein en iel, en bij het zadel zitten ze behoorlijk met de benen gespreid.

Dus voor even en weinig rijden wel geschikt, voor vaker en langer rijden niet .
Toch tweifel ik nog steeds, misschien dat ik hem toch ook wel ga proberen .

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 08:10

Tja, ik heb mag hem voor 7,47 euro verzendkosten een week gebruiken! Dat vind ik de moeite wel waard om te proberen. Bij becidor is dat. Je mag voor die verzendkosten ook nog andere dingen meebestellen. Vind het superservice!

Mijn dochter rijd niet veel hoor, ze is echt aan het hobbelen.
Het meisje wat er ook nog op rijd, is een beter ruitertje. Ze zullen denk ik een zadel wat wat breder valt juist wel fijn vinden zitten.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:11

Voor die kosten wil ik hem ook wel proberen .
Zal is snel kijken op de site, ze zou hem voor der verjaardag en dat is 5 april al .

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:22

tja, denk wel dat ie eerst naar mij een week gaat:-) Ze heeft er volgens mij maar 1.
groetjes Brenda

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:25

haha nou blij dat jij hem maar 1 week wil
en misschien zijn er nog andere site's

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:51

Ja, dat dan wel:-) De andere sites vragen allemaal meer, zij vraagt alleen verzendkosten. Volgens mij tijdelijk,weet k niet zeker.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:53

[quote="Brendaaaa"]Ga nu ook bij deze pony over op een indian bosal op mn eigen bakstukken, in combinatie met touwteugels (is zooo fijn voor kinderen). Ze maakt er ook een frontriempje bij voor me, alles in babyblauw:-) quote]

Wie is "ze?" Bianca van boomloosrijden.nl of iemand die touwtuigage vlecht? (miranda van diereninpastel?)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:53

Ik heb zowel het hoofdstel als het zadel en bij mijn pony zit het prima (stokmaat 98 cm).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:55

Dat iets niet past is vervelend, maar dat een pony niet op een bepaald type hoofdstel reageert kan je toch barefoot niet kwalijk nemen?

Mijn haf liep ronduit *piep* op een Merotisch hoofdstel, moet ik die dan ook de schuld geven?

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:01

Nou, inderdaad.
Wat een geweldige service dat je een hoofdstel tegen verzendkosten kan uittesten.
En als dank: een negatief topic...

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:25

Ten eerste; het hoofdstel heb ik bij een ander gekocht als waar het zadel wordt uitgeprobeerd. Ik heb het hoofdstel niet uitgeprobeerd dus maar gewoon ergens gekocht.
Ten tweede; ik geef barefoot noch de verkoper niet de schuld van iets, ik vind het gewoon heel jammer dat het niet goed uitgepakt heeft voor mij

Slofje; degene die voor mij al veel mooie dingen maakte is 'ze'van http://www.touwhalsters.nl

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:34

Brendaaaa schreef:
Had van barefoot eigenlijk wel meer verwacht.

Hiermee suggereer je toch echt anders....

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:40

ja, dat kan een beetje vreemd overkomen zie ik. Ik bedoel ermee te zeggen dat ik barefoot nogal hoog heb staan, en je dan gewoon verwacht dat het altijd goed is. Dat valt dus tegen; op de plaatjes lijkt hij geschikt voor shetlanders, en daar is ie echt niet geschikt voor. Daar had ik niet op gerekend dus....

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:40

het staat er overigens NIET bij voor welke maten hij geschikt is..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:43

Het produkt is ook goed, alleen het past niet (en daardoor werkt het waarschijnlijk ook niet). Het staat er niet bij, dus aanname van jou. Jammer en vervelend, terugsturen dan maar....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:07

Hoezo niet geschikt voor shetlanders, bij de mijne zit het wel goed hoor.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:20

Brendaaaa schreef:
het staat er overigens NIET bij voor welke maten hij geschikt is..

Op alle verkoopsites staat maat PONY bij die hoofdstellen.
Lijkt mij toch een indicatie dat het waarschijnlijk niet past voor kleine shets...

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:53

Brendaaaa schreef:
Ja, dat dan wel:-) De andere sites vragen allemaal meer, zij vraagt alleen verzendkosten. Volgens mij tijdelijk,weet k niet zeker.

Jammer dat het hoofdstel niet goed past! Logisch gevolg daarvan is inderdaad dat het hoofdstel zijn werking verliest. Maar voor de pony is het natuurlijk ook helemaal nieuw. Het kan ook zijn dat hij/zij er gewoon niets van snapt, het is toch een totaal andere werking.

Op boomloosrijden.nl staat een lijst van wederverkopers met testzadels. Ik heb mijn spullen getest bij Liza van Velzen, zij rekent daar ook geen kosten voor en ze heeft ook veel om uit te testen!! Zeker een aanrader :)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 15:02

Ja, er staat overal PONY ja, maar mijn shet heeft vaak ponymaat in halsters, en daarnaast staat er overal een foto naast van een SHETLANDER met dat hoofdstel, en dat werkt dus nogal misleidend.
Maar hij past niet, en inderdaad, daardoor werkt hij denk ik ook niet ideaal. Maar ik vind zowieso de werking minder duidelijk hoor, dan kaakgekruist, dat heb ik wel kunnen zien. Je pony moet zowat gestudeerd hebben om het te begrijpen:-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:06

deze foto?
http://www.boomloosrijden.nl/boomloosri ... 072dpi.jpg

Wat kan je daar nou uithalen? Ja, harig en een recht profiel, zou een shet kunnen zijn, of een ijslander, of een kruising.... Daarbij is jou pony 92cm en de pony op de foto misschien wel 1.10? Ik vind dat je nog steeds naar barefoot wijst, ondanks dat het je eigen "fout" is om allerlei aannames te doejn

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 15:32

stef schreef:
deze foto?
http://www.boomloosrijden.nl/boomloosri ... 072dpi.jpg

Wat kan je daar nou uithalen? Ja, harig en een recht profiel, zou een shet kunnen zijn, of een ijslander, of een kruising.... Daarbij is jou pony 92cm en de pony op de foto misschien wel 1.10? Ik vind dat je nog steeds naar barefoot wijst, ondanks dat het je eigen "fout" is om allerlei aannames te doejn

Ten eerste staat je toon me niet zo aan, en ten tweede heb je kennelijk weinig verstand van ponyrassen, want iedereen met enigszins verstand van ponyrassen kan zien dat dit een shetlander is. Ik ben er een beetje klaar mee, ga me hier niet zitten verdedigen tegenover iemand die er kennelijk plezier in schept een ander te proberen te overbluffen. Dus bedankt voor je bijdrage, maar van mij mag je nu wel wegblijven in dit topic. Ben iets te oud voor dit soort onzin.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:35

Heeft niks met overbluffen te maken. Ik vind alleen dat je onterecht naar barefoot wijst. En nogmaals, tuurlijk is het vervelend en jammer, maar niet de fout van barefoot.

Daarbij heb ik ruim voldoende ervaring met ponyrassen om te weten dat de ene pony de andere niet is, en dat de maten bij shets nogal uit 1 liggen.
Pony op de foto ziet er niet uit als een middenmaats shet, wat die van jou wel is.

Met mijn toon an sich is niet zoveel mis IMO, alleen tja, niet wat je wilt horen natuurlijk, das logisch

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:36

Ik heb ook een shetlander van 1.10. Dat betekend nog niet dat het geen shetlander is of alles past wat op een shet van 92 cm past. Die heeft ook ponymaat halsters, zelfs 1 van een cob. Geen shet hoor, dat past hij niet.

Heel vervelend dat het hoofdstel niet zit zoals jij wilt, maar daar leer je dan alleen maar van.