Winterdeken voor Fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lambiekske

Winterdeken voor Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 23:18

Ik heb afgelopen najaar een winterdeken (200 gram) gekocht voor mijn Fries. Nu dacht ik dat ie best goed lag, maar ze heeft erge kale schuurplekken op haar borst. Ik heb er al een borstbeschermer onder aan gedaan en een paar keer cowboy-magic opgesmeerd zodat het glad was. Het helpt dus niet :( Nu wil ik een andere deken kopen die wat breder is op de borst. Ze loopt best veel in haar paddock dus het moet een deken zijn met veel vrijheidsbeweging aan de voorkant.
Heeft iemand suggesties?

Mitch2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:22

Een rambo Excel deken. Deze is special gemaakt voor het bredere paard. Ik heb zelf ook een Fries en heb
de hele Rambo serie van Excel, de regendeken, tussendeken en de winterdeken. Nooit meer schuurplekken!!
Succes

vdTippe

Re: Winterdeken voor Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:25

pagony Tiger, vorig jaar gekocht.
Nu 1 winter op gehad, en ben super tevreden.
En was ook goed betaalbaar!!!!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:26

Amigo ligt het best bij de brede paarden bij ons (friezen/ haflinger)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 07:37

Wat ik me afvraag, de Ramco Excel??
Is dat de XL serie van Rambo of is de Excel een lijn apart want kan er weinig over vinden al helemaal op de nederlandse google, op de andere slecht's enkele hits du ik denk dat het de XL is?

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:07

Ik zou idd ook de pagony tiger aanraden, die sluit mooi aan en geeft geen schuurplekken op de borst. Het zijn fijne dekens en blijven ook lang mooi.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:52

Een anky deken raad ik je echt aan! :)
Zijn super fijne dekens voor brede paarden zoals friezen! Ze krijgen er geen schuurplekken van, en heeft een hele mooie pasvorm!

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 09:03

WOW, dat zijn er al een hoop! Nu nog even kijken hoe ik moet gaan passen :-S Bedankt!

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:05

Wij hebben speciale dekens voor het Friese paard, perfecte pasvorm en geheel afgewerkt met een Fries bies.
zowel Winterdekens 300gr, Regendekens -gevoerd- 0gr, Vliegendekens en Zomerdeken

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:47

Hier ook een groot fan van Horseware-dekens (Amigo). Ligt geweldig op het barokke paard (op veel types paarden eigenlijk wel).

De Amigo-lijn is ook wel vriendelijk voor de spaarpot ;)

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:50

wouterpaard schreef:

Ja ik heb ook een 200 grams amigo voor mijn fries, ligt super!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:53

koop je de dekens wel groot genoeg?
Sinds ik ze groter koop heb ik geen last meer van schuurplekken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:56

ikzelf heb nu wel een fijngebouwd paard en heb alleen horseware dekens, tot voor kort alleen van de amigo reeks (door beperkt budget).

Ik moet zeggen, dat ze NOOIT gaan trekken/knellen aan de borst, of ik nu een kleinere maat of grotere maat neem (5.9-6.0-6.3), het ligt altijd als een huis en tja bij de ene deken staat ze met de billen net niet bloot en bij de andere hangt het wat verder af en kan ik met gemak een vuist een de voorkant steken.
Hier geen enkele schuurplek te bekennen, niet op borst en niet op schoft. Alleen iets dunnere manen aan de rand waar de deken stopt... en ik heb nochtans een sprinter/bokkertje op de weide

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:59

ik ben erg fan van dominick dekens. Voor barokke paarden een super pasvorm!
_noah_ @ bokt gebruikt dominick voor haar behoorlijk brede kruising haflinger en nouvelle heeft dominick op haar andalusier (dacht ik) liggen.

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:06

Ik heb ook een paar Horseware dekens. o.a de Rambo turnout. Geen enkele schuurplek te bekennen, daarintegen had ik een Anky deken die qua maat groot genoeg was maar wel grote schuurplekken veroorzaakten en erg krap bij de borst was.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:51

Van de horseware lijn is juist de AMIGO lijn NIET geschikt voor barokke rassen, of je moet de amigo xl hebben.
De amigo lijn sluit hoger om de hals waardoor hij krapper ligt voor bij brede halzen, bij de mijne gaat het amper dicht!!

Maar het is natuurlijk ook verschillend per paard mje kunt het zo alleen globaal bekijken ;)

Zelf gebruik ik op mijn mega hals een rhino wug, die is ruimer ook door de v sluiting en ook redelijk betaalbaar hoor ;)
De rambo dekens schijnen nog iets meer ruimte te geven....maar dat weet ik niet.

Horseware heeft XL lijnen, dus ook de moeite waard, wel duur, die van horseware amigo is betaalbaar.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 13:09

geerke schreef:
koop je de dekens wel groot genoeg?
Sinds ik ze groter koop heb ik geen last meer van schuurplekken.

Ja ik heb 205, (ze is 1.65 cm) en die valt echt ruim over d'r kont. Als ik een 215 wordt de hals weer te breed en gaat de deken "hangen". Het is echt alleen aan de voorkant dat ie te krap is. Voor de rest zit een 205 perfect.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:11

Ik heb nog een bucas big neck liggen maat 195. Hij is mijn paard juist te groot bij de hals..
Mag je als je wilt wel voor klein prijsje overnemen.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 13:12

appelsappie schreef:
wouterpaard schreef:

Ja ik heb ook een 200 grams amigo voor mijn fries, ligt super!

Amigo is van Horseware toch? Bedoelen jullie dan ook de XL want die is ook voor breder gebouwde paarden staat op de site. Hebben jullie die ook?
Laatst bijgewerkt door Lambiekske op 11-03-11 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:15

Veel is afhankelijk van de pasvorm van een deken. zo heeft het paard van mijn vriendin een 215 op omdat een 205 niet sluit aan de borst. Paard is ongeveer 1.68m en de deken hangt 20-30cm over zijn kont af. Als je het moet losdoen, moet je alsnog enorm trekken om het los te krijgen...

En zoals ik eerder zei. ik heb 3 maten van Horseware (4 amigo's en 1 rhino), en ze liggen allemaal goed, gaan niet trekken of schuiven... waarentegen andere merken steevast ongeacht de maat naar achteren schoven en schuuplekken op borst, schouder en schoft maakten.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 13:22

randie schreef:
Ik heb nog een bucas big neck liggen maat 195. Hij is mijn paard juist te groot bij de hals..
Mag je als je wilt wel voor klein prijsje overnemen.

Bedankt, :) maar 195 is echt te klein.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 13:24

petitparis schreef:
Veel is afhankelijk van de pasvorm van een deken. zo heeft het paard van mijn vriendin een 215 op omdat een 205 niet sluit aan de borst. Paard is ongeveer 1.68m en de deken hangt 20-30cm over zijn kont af. Als je het moet losdoen, moet je alsnog enorm trekken om het los te krijgen...

En zoals ik eerder zei. ik heb 3 maten van Horseware (4 amigo's en 1 rhino), en ze liggen allemaal goed, gaan niet trekken of schuiven... waarentegen andere merken steevast ongeacht de maat naar achteren schoven en schuuplekken op borst, schouder en schoft maakten.

Een andere maat van een ander merk zou goed kunnen passen, maar als ik die allemaal moet kopen ben ik zo blut! :P Daarom ben ik maar een topic gestart om uit te zoeken welke het beste zou passen....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:32

Dominick valt ook mooi los en ruim aan de voorkant

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:49

Nee wij hebben de gewone amigo op de friezen/ haflinger liggen.

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:57

Mijn E pony heeft ook brede schouders en had ook altijd last van schuurplekken. Nu heb ik afgelopen najaar een BR Jos Lansink outdoor deken aangeschaft en hij heeft nergens meer last van. Ben er tevreden over de kwaliteit van de deken.