Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mrijn schreef:Ik heb de site even bekeken, maat heb nog steeds geen heel goed idee wat het nu is. Er wordt ´iets´ in je zadel gezet, maar wat dat iets dan is? Ik denk een kunststof plaat. Ik vind het een nogal schreeuwerige en drukke site met een heel onlogische indeling en navigatie. Hans Zuidweg van Bestfit is wel een klinkende naam...
morocco schreef:Dit is al een oud topic, maar ben wel benieuwd of er ondertussen al meerdere zadels met de zadelwing zijn?
En hoe bevalt deze zadelwing? Op de website http://www.zadelwing.nl kun je meer info vinden.
morocco schreef:Ja klopt. Ik zou ze wel eens willen uitnodigen bij mij thuis, maar zou graag eerst wat meer ervaringen willen hebben.
morocco schreef:Ze hebben nu ook een nieuw merk zadel waar de zadelwing standaard ingebouwd zit.
Dit zijn de Vivary zadels. Website: http://www.vivaryzadels.nl
Heeft er iemand van de bokkers ook zo'n zadel en wat is je ervaring hiermee?
Fjorj schreef:Als tekst op website leest is niks anders dan een wig die er voor zorgt dat zadel achterover komt te liggen. Bij een goed passendzadel lijk mij dit zeker niet de bedoeling.
En mocht je zadel niet goed liggen, dan lijk mij dat je geld veel beter ken besteden aan goed passend zadel dan om met zulke oplossingen op te lossen.
Wolkje schreef:Druk verlichten met 200%?
Lijkt me een knappe prestatie.
astridastrid schreef:Interessant. Mijn paard beweegt veel vrijer met bijv. een bbp, heb het idee dat dit een beetje hetzelfde effect heeft.
Wat kost het inbouwen in een bestaand zadel?
bestfit schreef:Wolkje schreef:Druk verlichten met 200%?
Lijkt me een knappe prestatie.
OP de site geven wij uitleg over gewicht, druk en gewicht per vierkante cm.
\Op de site leggen wij duidelijk uit dat door de vergroting van het dragende opp. van de zadelboom speciaal in het gebied van de schoftflanken de "druk" maar eigenlijk het gewicht per vierkante cm aanzienlijk kleiner wordt.
VOORBEELD; Als er 50 kg gewicht voor in het zadel komt en dat moet verdeelt worden over een klein dragend opp van 50 vierkante cm wordt de |"druk" 1 kg/cm. gaan wij de zadelboom breder maken door er een zadelwing in te plaatsen waardoor het dragende opp vergroot wordt tot 100 vierkante cm hebben wij een "druk" van maar 0,5 kg/cm en dat is 100% gewicht per vierkante cm wat op de huid en spieren komt in het schoft gebied.