zadelwing

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ffajrking

zadelwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 19:36

Hoi allemaal,

onlangs las ik in het paardenblad Bit iets over een "zadelwing", het zou ervoor zorgen dat de druk van het zadel langs weerszijden aan de schoft van het paard drastisch (100 tot 200! procent) verminderd wordt.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Mrijn

Re: zadelwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:02

Ik heb de site even bekeken, maat heb nog steeds geen heel goed idee wat het nu is. Er wordt ´iets´ in je zadel gezet, maar wat dat iets dan is? Ik denk een kunststof plaat. Ik vind het een nogal schreeuwerige en drukke site met een heel onlogische indeling en navigatie. Hans Zuidweg van Bestfit is wel een klinkende naam...

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:20

Is er inmiddels al iemand die hier ervaring mee heeft, TS misschien?

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:57

Dit is al een oud topic, maar ben wel benieuwd of er ondertussen al meerdere zadels met de zadelwing zijn?
En hoe bevalt deze zadelwing? Op de website www.zadelwing.nl kun je meer info vinden.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:51

Hier ben ik wel nieuwsgierigg naar, zijn er al ervaringen van Bokkers?

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:48

Druk verlichten met 200%?

Lijkt me een knappe prestatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:03

Als tekst op website leest is niks anders dan een wig die er voor zorgt dat zadel achterover komt te liggen. Bij een goed passendzadel lijk mij dit zeker niet de bedoeling.

En mocht je zadel niet goed liggen, dan lijk mij dat je geld veel beter ken besteden aan goed passend zadel dan om met zulke oplossingen op te lossen.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:15

Ze hebben nu ook een nieuw merk zadel waar de zadelwing standaard ingebouwd zit.
Dit zijn de Vivary zadels. Website: www.vivaryzadels.nl
Heeft er iemand van de bokkers ook zo'n zadel en wat is je ervaring hiermee?

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:31

Helemaal niemand??

splashie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:41

Aan het adres te zien wordt het door Bestfit in Hilversum op de markt gebracht.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:53

Ja klopt. Ik zou ze wel eens willen uitnodigen bij mij thuis, maar zou graag eerst wat meer ervaringen willen hebben.

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:22

Mrijn schreef:
Ik heb de site even bekeken, maat heb nog steeds geen heel goed idee wat het nu is. Er wordt ´iets´ in je zadel gezet, maar wat dat iets dan is? Ik denk een kunststof plaat. Ik vind het een nogal schreeuwerige en drukke site met een heel onlogische indeling en navigatie. Hans Zuidweg van Bestfit is wel een klinkende naam...

De site is vernieuwd en aan een nieuwe tekst wordt gewerkt. Als er iets niet duidelijk is kan je dit melden via het contactformulier.

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:37

morocco schreef:
Dit is al een oud topic, maar ben wel benieuwd of er ondertussen al meerdere zadels met de zadelwing zijn?
En hoe bevalt deze zadelwing? Op de website http://www.zadelwing.nl kun je meer info vinden.

Wij zijn al meer dan 5 jaar met dit project bezig. Testen verbeteren en weer testen. Wij hebben de laatste 5 jaar al meer enkele honderden zadels met de Zadelwing gemaakt. Naast de standaard Zadelwing is er de Flexi zadelwing welke het mogelijk maakt de maat van de voorkamer snel en eenvoudig te veranderen. Enkele bouten vanaf de buitenkant van het zadel verwisselen en het probleem van een te brede of te smal zadel is opgelost. Maar zoals gebruikelijk in de zadel wereld en de paarden branche zijn er voor en tegenstanders. Tegenstanders omdat het nieuw is en alleen daarom niet goed kan zijn. Omdat het totaal anders is. Men snap het niet of wil het niet snappen. Achterdochtig. Jaloers omdat het een gepatenteerd systeem is wat werkt en vernieuwend is maar wat alleen wij maken en inbouwen. Men oordeelt zonder te vragen hoe het werkt wat de bedoeling er van is. Wij hebben gelukkig heel veel ruiter en paarden geholpen met dit systeem. Tot nu toe is er niemand geweest de heeft kunnen aantonen dat het systeem niet werkt. Dat het systeem dat doet wat wij beloven.

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:41

morocco schreef:
Ja klopt. Ik zou ze wel eens willen uitnodigen bij mij thuis, maar zou graag eerst wat meer ervaringen willen hebben.

Ga maar de sites, www.vivaryrijzadels.nl www.zadelwing.nl en Spaceheadsaddletree.nl daar geven we enige uitleg.
Is het niet duidelijk stuur een mail. Of maak een afspraak in onze werkplaats dan kan je zien hoe het werkt.

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:43

morocco schreef:
Helemaal niemand??

Maar de paarden wereld bestaat uit meer dan alleen BOKKERS.

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:47

morocco schreef:
Ze hebben nu ook een nieuw merk zadel waar de zadelwing standaard ingebouwd zit.
Dit zijn de Vivary zadels. Website: http://www.vivaryzadels.nl
Heeft er iemand van de bokkers ook zo'n zadel en wat is je ervaring hiermee?

De eerste jaren hebben wij alleen Zadelwings ingebouwd in KN zadels. Later ook wel in andere merken. Nu wordt het Zadelwing in gebouwd in onze nieuwe Space head saddle tree omdat het systeem dan nog beter tot zijn recht komt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:48

Interessant. Mijn paard beweegt veel vrijer met bijv. een bbp, heb het idee dat dit een beetje hetzelfde effect heeft.

Wat kost het inbouwen in een bestaand zadel?

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:53

Fjorj schreef:
Als tekst op website leest is niks anders dan een wig die er voor zorgt dat zadel achterover komt te liggen. Bij een goed passendzadel lijk mij dit zeker niet de bedoeling.

En mocht je zadel niet goed liggen, dan lijk mij dat je geld veel beter ken besteden aan goed passend zadel dan om met zulke oplossingen op te lossen.

Advies van de ontwerper, eerst goed lezen dan pas beoordelen en is de werking niet duidelijk gewoon vragen bij de mensen die het weten en je graag willen uitleggen wat de bedoeling en de werking er van is.

De Zadelwing doet zeker niet wat je denkt. Gelukkig niet

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:06

Wolkje schreef:

OP de site geven wij uitleg over gewicht, druk en gewicht per vierkante cm.
\Op de site leggen wij duidelijk uit dat door de vergroting van het dragende opp. van de zadelboom speciaal in het gebied van de schoftflanken de "druk" maar eigenlijk het gewicht per vierkante cm aanzienlijk kleiner wordt.
VOORBEELD; Als er 50 kg gewicht voor in het zadel komt en dat moet verdeelt worden over een klein dragend opp van 50 vierkante cm wordt de |"druk" 1 kg/cm. gaan wij de zadelboom breder maken door er een zadelwing in te plaatsen waardoor het dragende opp vergroot wordt tot 100 vierkante cm hebben wij een "druk" van maar 0,5 kg/cm en dat is 100% gewicht per vierkante cm wat op de huid en spieren komt in het schoft gebied.

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:11

astridastrid schreef:
Interessant. Mijn paard beweegt veel vrijer met bijv. een bbp, heb het idee dat dit een beetje hetzelfde effect heeft.

Wat kost het inbouwen in een bestaand zadel?

Ligt er aan welk zadel. model, hoe oud ed. Wij moeten paard en zadel samen zien.
Maar nog veel belangrijkers is , wat is het probleem, wat wil je dat wij oplossen, kan het met dit systeem opgelost worden.
Want als het niet werkt is alles te duur.
Wat bedoel je met een bbp ???

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:51

bestfit schreef:
Wolkje schreef:

OP de site geven wij uitleg over gewicht, druk en gewicht per vierkante cm.
\Op de site leggen wij duidelijk uit dat door de vergroting van het dragende opp. van de zadelboom speciaal in het gebied van de schoftflanken de "druk" maar eigenlijk het gewicht per vierkante cm aanzienlijk kleiner wordt.
VOORBEELD; Als er 50 kg gewicht voor in het zadel komt en dat moet verdeelt worden over een klein dragend opp van 50 vierkante cm wordt de |"druk" 1 kg/cm. gaan wij de zadelboom breder maken door er een zadelwing in te plaatsen waardoor het dragende opp vergroot wordt tot 100 vierkante cm hebben wij een "druk" van maar 0,5 kg/cm en dat is 100% gewicht per vierkante cm wat op de huid en spieren komt in het schoft gebied.

100% vermindering van het gewicht per vierkante cm dragend opp. simpel door het dragende opp groter te maken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:15

Bbp=barebackpad