Wat doen! Zadel 3 jarige E pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy80

Wat doen! Zadel 3 jarige E pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 13:23

Ik/wij zitten met een klein probleempje..

We hebben hier een 3 jarige E pony thuis staan (hengst) en we zijn nu rustig bezig met zadelmak maken.. (3keer in totaal opgezeten enzo)
Maar ik zou niet weten wat ik moet doen, er ligt nu een spring zadel op wat niet echt past.. Ik zou graag een op maat gemaakt zadel voor hem bestellen maar straks past hij die totaal niet meer wanneer hij wat intensiever gaat rijden (Arno brandt?) of zou ik eerst een zadel nieuw zadel kopen (Pfiff: 700euro) en dan tegen oktober een opmaat gemaakte (zodat hij meer bespieringen heeft gekregen) en dan het andere zadel weer verkopen..

Oh help.. ik heb het vast heel apart uit gelegd :') hoop dat jullie mij snappen

unicorn_kiss

Re: Wat doen! Zadel 3 jarige E pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:28

een 2dehands wintecje voor het inrijden? In de veronderstelling dat hij nog helemaal moet ontwikkelen in bespiering lijkt me dit zeker een optie. makkelijk verstelbaar.
Later kan je nog zien voor een op maat gemaakt zadel of iets dergelijks

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:30

ik zou ook voor een goedkoper 2e hands zadeltje gaan, die aan te passen is, zodat deze iig een jaartje mee kan groeien met de pony. Daarna kun je kijken of je een zadel op maat laat maken oid

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:31

unicorn_kiss schreef:
een 2dehands wintecje voor het inrijden? In de veronderstelling dat hij nog helemaal moet ontwikkelen in bespiering lijkt me dit zeker een optie. makkelijk verstelbaar.
Later kan je nog zien voor een op maat gemaakt zadel of iets dergelijks

Jup, of een andere tweedehands B-kwaliteit zadeltje.

Roxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 13:32

het probleem is dat ik niet in elk zadel goed zit, en niet goed is voor mijn rug.. dat heb ik bij de pfiff of een op maat gemaakt van arno niet, vandaar en ik wil me zelf ook niet echt met pijn laten rijden..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:33

kijk anders eens samen met een zadelmaker? misschien heeft die wel 2e hands pfiff's liggen?