Welk dressuur zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Welk dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 19:54

Hallo,

Voor mijn paardje ben ik aan het zoeken naar een goed dressuurzadel.
Ik wil geen al te duur zadel, maar wel graag een leren.
Het paardje heb ik nog niet, maar ik wil graag zoveel mogelijk informatie hebben over een zadel voordat ik hem daadwerkelijk koop.
Stiekem gaat mijn voorkeur uit naar een Stubben, maar op een website zag ik dit zadel staan:
Afbeelding
145 euro, met een houten boom.
Wat is dit precies? En is dit aan te raden?
Alvast bedankt:D

biancavos

Re: Welk dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:09

voor dat geld kan je geen fatsoenlijk zadel kopen.
bij dit soort zadels is de boom vaak erg slecht, vaak scheef etc.
het "leer" van deze zadels is ook slecht.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:14

Ik zou niet naar een bepaald merk zoeken, maar als je paardje er is iemand laten komen met verschillende zadels (bv van een ruitersportwinkel, die hebben vaak ook een zadelpasservice). Het verschilt namelijk per paard welk zadel goed past. Je kunt dan gewoon je budget aangeven. Al zal voor 145,- een goed zadel vinden (bijna) onmogelijk zijn denk ik!
Succes

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:17

Je voorkeur gaat uit naar een Stubben, maar je ziet een zadel staan van 145 euro? De stubbens zijn gemiddeld 10 keer zo duur, en de kwaliteit is minstens 10 keer beter.

Het zadel wat jij laat zien, is echt een zadelmarkt zadel, met een zadelmarkt prijs en een zadelmarkt kwaliteit. Ik zou dan toch even doorsparen en een goede tweedehands stubben op de kop proberen te tikken!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:21

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:23

Ik zou idd absoluut niet voor dit zadel gaan. met dit soort goedkope zadels is vaak wat mis. Scheve boom, slecht (nep) leer,slechte stiksels enz enz... (er is volgens mij wel een topic waar je kan zien als ze zo een zadel uitelkaar halen en een beter merk zadel, hier is goed te zien,waarom je dus niet voor zo een 'zadelmarkt' zadel moet gaan).
Waarom wil je perse een zadel van leer? Wintec heeft tegenwoordig ook goede zadels. Maar het belangrijkste is laat je goed adviseren door een goede zadelmaker!
Succes,hoop dat je een goed passend zadel kan vinden,wat in jou budget past.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:20

Laat die scheve schijtzooi alsjeblieft van je paard af. Beter kun je voor een tweedehands B merk gaan als je in dit budget zit (denk aan Rossner, goedkopere Euroriding).
Tja, stubben is goed, maar dat is dan wel meteen een hele andere prijs.
Opzich is met een kunststof zadel helemaal niks mis hoor. Met een wintec is je paard blijer dan met zo'n zadelmarkt frotding wat toevallig van 'leer' is.

piepelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:51

Begin alsjeblieft niet aan een zadel zoals waarvan je het plaatje hebt bijgevoegd, dit is echt rotzooi. Je kunt voor dit geld nog niet eens goed 2e hands zadel kopen. Ik heb zelf een 2e hands Ainsley dressuurzadel via marktplaats gekocht en deze bevalt mij prima.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:54

Laat een goede zadelmaker(dus geen divoza e.d.) komen die je kan adviseren en ook zadels mee kan nemen.
Als je niet te duur wil kan je voor tweedehands gaan, maar een goed tweedehands zadel is vaak ook nog boven de 500 euro.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:59

Divoza zou ik ook niet laten komen. En inderdaad, beter een goede tweedehands dan een slechte nieuwe! daar krijg je echt spijt van en je paard ook.

Ik heb zelf een echt goede Barnsby te koop met vraagprijs 285,-. PB maar bij interesse.

Deianeira87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:57

Ik zou gewoon goed sparen en een goed zadel kopen waar je jarenlang plezier van hebt. Je moet ik stilstaan bij je paard, met een slecht zadel heb je 'zijn/haar rug naar de klote.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:03

Goedkoop is in dit geval duur koop.

Wat overigens niet wil zeggen dat alles wat goedkoop is slecht is. En mocht je iemand kennen met zo'n zadel en ze hebben hem net zijn ze vast laaiend enthousiast. Maar als je zo'n zadel 5 jaar intensief gebruikt kan je een nieuw paard kopen.

Je zegt dat je nog geen paard hebt? Dan kan je toch ook nog even door sparen voor een goed tweedehands A-merk? Daarnaast raad ik je aan ook pas een zadel te kopen als je je paard hebt. Misschien zit er wel een heel goed zadel bij wat je voor niet al te veel bij kan kopen!