Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Peelie schreef:Wees er op bedacht dat hoefschoenen in de dressuurring NIET mogen... Ik weet niet hoe dat met voor de wagen zit... Moet je even het regelement bekijken.
Ik ben zelf juist van de hoefschoene afgestapt, omdat ik het ondsettend onhandig vond, en mijn paard er absoluut niet lekker mee liep...
boris7 schreef:De hoefschoenen werken goed. Maar mijn paard heeft mok en daardoor gingen ze schuren. Ik heb ze van marquis maat 4 en ze staan dus te koop met losse onderdelen.
De ritten die we gemaakt hebben met hoefschoenen door de modder over kiezels ging heel fijn.
petitparis schreef:bij het permanent hoefijzers vervangen stel ik mij wel een vraag. Zijn de ijzers vnl omdat je haf veel op harde ondergrond moet en z'n hoeven anders te snel slijten, of heeft hij echt een zwakke kwaliteit van hoeven, gaan ze snel brokkelen/scheuren of is hij zelfs niet rad zonder ijzers...
Want hoefschoenen zijn echt niet bedoeld om 24/7 aan te laten.
Ikzelf heb ook op een bepaald moment willen overstappen op hoefschoenen. Eigenlijk bijna moeten, want er was gewoonweg niet genoeg hoef meer over om te nagelen en de ijzers vielen er bijna wekelijks terug onderuit zo slecht was het gesteld. Maar, dat betekende dat mijn merrie veroordeeld werd tot boxrust en slechts enkele uurtjes op de weide of alleen in de longeerbak. Dit wilde ik haar echt niet aandoen, ze was na een week stal omwille van een ijzers al compleet depressief.
Ondertussen is er bij ons iemand op stal gekomen en die hebben bij hun paard ook al hoefschoenen geprobeerd omdat ijzers een ramp zijn en het paard zonder stokkreupel is, maar dit was geen succes. Haar paard trad heel goed onder waardoor de hoefschoenen zeer snel beschadigd en zelf uitgetrapt werden...

Shahazai schreef:Dat zijn ze inderdaad! Ik rijd er altijd mee buiten, in weer en wind en ik heb er zelfs mee gezwommen, dus dat zit wel goed.
Dewie: dat zij mijn smid eerst ook, tot hij zag hoe de voetjes van mijn ijslander vooruit gingen, zonder ijzers. Ze lopen er ook niet moeilijker om en ze zijn nooit kreupel en hebben nooit rare aandoeningen.
Ja, als je de verkeerde maat gebruikt loop je wel dat risico.