GPG stijgbeugels VS HS Bow Balance

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corally_B

GPG stijgbeugels VS HS Bow Balance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:52

Hai bokkers,

omdat ik vaak wat last kan krijgen van mijn gewirchten tijdens het rijden ben ik benieuwd wat de bokkers van deze types beugels vinden.
Ik heb e.e.a al gezocht en deze 2 worden toch wel als DE beugels gezien voor gewrichtsontlasting.
Echter ik kan geen keuze maken.

Wat vind bokt de voors en tegens en wie wil mij adviseren?
Ik ben dus op zoek naar 1 van de beugels dus een leuke aanbieding sta ik natuurlijk voor open :D

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:58

Ik heb ze beide. Welke gewrichten heb je last van ?

Is het vooral de schokken in knieën ? OF meer je enkels ?
Knieën zeg ik GPG, enkels Bow balance.
Maar wil je het helemaal bont maken kun je ook GPG adapters kopen en die aan je Bow balance knopen :))

Corally_B

Re: GPG stijgbeugels VS HS Bow Balance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 08:34

Supersambo bedankt voor je reactie!
Eigenlijk gaat het om allebei, ik heb van heel jongs af aan al 1 zwakke enkel, bij intensief rijden ( wat ik dus zeker een paar keer per week doe) en met buitenrijden merk ik dat die enkel na een lange tijd zwak word. Met als gevolg dat mijn knie de klap gaat opvangen....

Het klinkt nu erger als het is maar als ik het kan verminderen zou het fijn zijn.

Maare wat jij voorstel die GPG adapters aan de bow balance kan dus? Kan je die adapters los kopen? Weet je ook waar?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:36

Met die adapters heb ik geen ervaring, maar er staat dat ze op alle beugels te monteren zijn, dus ik neem aan ook op de bow balance.
Ik heb mijn enkels gebroken gehad en daardoor zijn ze niet meer zo flexibel en dan vind ik de bow balance fijner. Eerst had ik alleen de gewone GPG en dat was erg fijn voor de langere stukken voor mijn knieën.
De adapters heb je in drie soorten, daar moet je wel even op letten dat je de goede neemt. Ze zijn ook niet allemaal overal verkrijgbaar. GPG heeft ze wel een site daar staat het wel redelijk duidelijk op uitgelegd http://www.gpgstirrups.com/adapter-c-47.html. De goedkoopste die ik zie kon vinden is Heja in Garderen.
De Bow balance heb ik bij het Limburgs Ruiterhuis gekocht, dat waren toen de goedkoopste die ik kon vinden.

Als geld niet direct het probleem is zou ik zeggen probeer eerst de Bow balance, helpt dat niet genoeg dan de adapters eraan. En evetueel kun je dan nog je adapters aan je gewone beugels knopen. Die bow balance raak je 2e hands altijd wel redelijk weer kwijt.
Of nog beter kijken of je ze van iemand kunt lenen.

Je zou mijn GPG en bow balance wel mogen proberen als je in de buurt woont, maar volgens mij is dat niet het geval.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:42

Ik heb de Bow Balance beugels en GPG adapters. Merk met beiden verschil, alleen ik merk ook dat ik de adapters niet echt nodig heb, omdat ik niet echt last van mijn knieën heb. Mocht je geinteresseerd zijn, ik heb mijn adapters te koop. Heb ze 2 maandjes gebruikt, en ze zijn gewoon monteerbaar op Bow Balance beugels.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:49

he das toevallig, ik had precies dezelfde vraag, leve de zoekfunctie.
eerlijk gezegd neigde ik naar de gpg, maar nu ik dit lees twijfel ik weer.
dat er losse adapters waren wist ik ook niet..

het zou idd fijn zijn als ze in de winkels testsetjes zouden hebben :)

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 09:56

Ik neig nu ook meer naar de Bow Balance, omdat het bij mij vooral om mijn zwakke enkel gaat.
Idd een testsetje zou iedeaal zijn, zijn best wel prijzig.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:57

voor mij is het nog meer mijn knieen denk ik, maar al mijn gewrichten zijn zwak, en ik wil toch lekker km gaan maken in het bos

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 13:36

@ supersambo Ik woon in Deventer, zit wel meer te neigen naar de bow balance.... Omdat het vooral mijn zwakke enkel is.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:34

mijn knieen zijn wel beter geworden ndat ik de GPG gebruik
heb mijn enkel 7 maanden geleden verbrijzeld en nog steeds aan het revalideren...(en daarvoor die enkel ook al eens gebroken) rijd nu wel weer...(met GPG) ik vind dat ze net wat lekkerder voor de enkel zijn met het doorveren dan gewone beugels.

maar zo te horen zijn die andere beugels ook wel goed voor je enkel, maar ben bang dat er dan te veel beweging in de enkel komt (bewegingen opzij, ik wil eigenlijk stabiel in de beugel zitten en daarbij alleen de beweging hebben van het sdcharnieren... hak uitdrukken)

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 14:47

@ Biertabje, daar heb je ook wel weer punt, met de beweegbaarheid....
Nouwja denk dat ik er maar op 1 manier achterkom... ;)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:54

ja misschien heb ik dat wel fout hoor, maar dat idee krijg ik er bij :) maar als je alleen last van de gewrichten hebt is het misschien wel lekker soepel.
Ik wil mijn enkel alleen maar kunnen scharnieren om het zo wat stabiel te houden