FRA Pardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosaly

FRA Pardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 09:45

Kan iemand mij vertellen hoe de maten vallen van de FRA Pardoes en/of hoe het hoofdstel aanpast?

Ik heb voor mijn pony (1.44m) die normaal gezien als halstermaat in een Cob past ook een Cobmaat aangeschaft van de Pardoes.
Gisteren heb ik hem even kort proberen passen maar wat mij onmiddellijk opviel was dat de bakstukken wel erg dicht tegen zijn ogen aanlagen. Ik heb dan de bakstukken iets korter gemaakt (ze waren duidelijk veel te lang) maar dit probleem bleef wel gedeeltelijk bestaan.

Aangezien mijn pony net nogal lang had gelopen, werd hij er erg lastig van en ben ik de strijd niet aangegaan. ;)
Ik ga het vandaag zeker opnieuw proberen, maar graag had ik vernomen of dit een probleem is waar meer mensen tegenaan liepen. Ligt het misschien aan de maat of ligt het eerder aan 'stijfheid' van het nieuwe leer en verdwijnt het probleem binnenkort vanzelf?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

EliseLukas

Re: FRA Pardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:53

Mijn probleem was dat de neusriem echt veeeeeeeeeeeel te klein was in maat Full. Hij kon net acher zijn monhoeken op het eerste gaatje, maar dat is niet echt de bedoeling. Wel een rare maatvoering vind ik want een Full van HH past hij wel (gewoon bithoofdstel).