Wederom bedankt voor alle goede ideeen!!
Ik ben gister in renswoude geweest om te trainen, alleen conditietraining maar toch algeprobeerd met vetrap en peesbeschermers. Van het bandageren wordt je echt niet blij, als je niet goed oplet dan trek je rimpels en dat betekend drukpunten. Met veel zorg gebandageerd en vervolgens de peesbeschermers eroverheen. Na ongeveer een uur trainen(paard helemaal zeiknat, schuim op ht lijf en bij de beschermers), de beschermers erafgehaald en de vetrap zat er nog perfect omheen.
Paardj: Bedankt, ik ben dus niet de enige die met zon idee komt.
Supersambo en Pmarena: ik moet echt met bandages rijden, als ik de beschermers op die plaats weg zou knippen heeft hij helemaal geen steun en ik moet juist bandageren voor de steun(en daarmee wordt die plek ondersteunt en eventueel zou het theoretisch kunnen voorkomen dat de peesbeschermer verkeerd drukt), Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Melanie: ik ga kim vandaag of morgen even een berichtje sturen, bedankt.
Aafje87: Ik heb nu niet strak gebandageerd zonder onderlap(gewoon netjes erop rollen zonder na te sjorren, trekken enz). En eigenlijk ging dat wel goed en zo paste de beenbeschermers ook nog netjes erom. De Dalmars passen mijn paard niet, de benen zijn net te grof. Ook de premiere equines passen niet.

Evony: Ik heb inmiddels alle 'echte' crossbeschermers in de hand gehad en of het past niet zoals de dalmars of de premier equine's of ik ben er niet echt over te spreken. Ik heb dan ook bewust gekozen voor de eskadron (met de wereld ruiterspelen in kentucky reden mensen ook de zware cross daar met de eskadrons, maar dat terzijde).
Paintlinger, alleen bandageren vind ik niet echt een optie, dus hier zal ik nooit voor kiezen. Ik ga de vetrap uiteraard voor mijn eerste cross nog een keer proberen in de waterbak wat het dan doet. Maar de producenten zeggen dat het geen water opneemt en niet krimpt, we zullen het zien.
Pregini: Even een paar vraagjes hoelang is die bandage, moeten deze met onderlap worden gebandageerd en hoe dik wordt dit om het been?? Zou het eventueel ook in wart te bestellen zijn. Het ziet er net zo uit als wat ik nu met vetrap had, alleen dit lijkt veel dikker.