Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar voor longeerwerk en in het bos zodat niemand ze jat 
petitparis schreef:ik gebruik echter zelden beenbescherming, omdat van 1 enkele keer aantikken mijn paard bewuster wordt van z'n beenzetting. Bij de uitzonderlijke keren dat ik spring, doe ik wel peesbeschermers aan.
petitparis schreef:@susyB: in jou situatie is het idd een andere zaak. mijn paard tikt eigenlijk nooit aan, als ze aantikt is het meestal een teken van onoplettenheid of dat ze probeert onder de oefening uit te komen. Dus nee voor die paar keer op een maand tijd, doe ik geen bescherming om. Maar als het structureel op de meest "normale" momenten moest voorvallen, dan deed ik wel de moeite om steeds bescherming om te doen.
Wel moet ik zeggen dat mijn paard met beenbescherming wel strijkt, gewoon omdat de benen "dikker" worden en de tussenruimte kleiner wordt... Dus in haar geval zou het wel een foute conclusie zijn dat ze altijd beenbescherming nodig heeft. Gewoon omdat je de peesjes kan horen schuren...
De beenstand bij volwassen paarden kan je eigenlijk niet meer veranderen, maar minimale correcties bij het bekappen kunnen soms wel verbetering teweegbrengen...