Wat voor Peesbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PIETJE1

Wat voor Peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 18:54

Hallo,

Ik ben wel eens benieuwd naar wat voor Peesbeschermers jullie hebben en dan ook gebruiken? zelf gebruik/heb ik:
Harry's Horse: donker blauw (Kogelbeschermers zijn dan die alleen de binnenkant maar ook achter en buitenkant beschermd) gebruik ze niet veel
Norton: bruin met lichtblauw (Kogelbeschermers zijn dan alleen de binnenkant beschermd) gebruik ik heel af en toe.
Br: Creme met Paars (Kogelbeschermers zijn dan alleen de binnenkant beschermd) gebruik meestal.
en ik heb nog een paar Rode bandages.

ik ben benieuwd wat jullie allemaal gebruiken.

Groetjes Miron_Baloe

Vanky

Re: Wat voor Peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:59

Crossbeschermers, zwart, rondom beschermd, weet niet welk merk zo uit mijn hoofd. gebruik ik in springlessen en zware buitenritten
PRO: wit, voor peesbeschermers. achter kogelbeschermers zijkanten en achterkant beschermd, gebruik ik alleen op wedstrijd of met clinics
EJ bandages, wit, gebruik ik in de trailer met steunband eronder en met shoots.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:03

Ik ben de BR Beschermers, die all-in-one ofzo? 3-1. Int zwart voor, gebruik ik altijd. Wit voor en achter voor wedstrijden
Heb ik nog een set leren beschermers voor springen
Gewone BR peesjes voor wei + bos, hoge witte achter idem.
Witte bandages voor shoots, ook nog wel meer maar gebruik ik nooit

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:23

Ik heb:
BR peesbeschermers zwart (voor dressuur en springen),
BR strijklappen bordeax (voor dressuur en springen),
BR peesbeschermers donkerblauw (voor dressuur),
Pagony peesbeschermers zwart (voor dressuur en springen),
Pagony kogelbeschermers zwart (voor dressuur en springen),
Merkweetikniet 3 in 1 beschermers (voor dressuur),
Merkloos bandages, baby blauw (voor dressuur),
Baseline transportbeschermers (voor op de trailer).
Ik gebruik mijn peesjes en strijklappen ook voor in het bos.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:36

Geen, mijn paard gaat met haar benen langs elkaar schuren of zelfs dreigen met liggen :+ als ze beenbescherming om krijgt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:37

Ik gebruik helemaal geen beschermers :+

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:38

Ik heb de Anky 3 in 1 beschermers. Voor achter omdat mijn pony zich vanacht soms aantikt. En ik vind het een super beschermer .. Wel duur ..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:41

hele waslijst..haha

BR: Zwart voor en achter(hoog)
zelfde heb ik in het rood en in het bruin
BR: 3 in 1 beschermers
rondom in het blauw en wit (voor op concours)
Professional Choice 3-1
2 keer voor rondom
een paar burberry geblokte voor rondom .. deze zijn zo lelijk :+ maar voor longeerwerk en in het bos zodat niemand ze jat :P
EN nog een hele hoop merkloze..
Mijn paard gaat wel zonder naar buiten want buiten eet hij aeigenlijk alleen maar de hele dag.. maar als ik rij zonder word hij bang omdat hij zo hard tegen zijn benen aan slaat (staat en frans en nog eens bodemnauw)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:06

Ik gebruik alleen peeskappen en kogelbeschermers met springen. Deze zijn van Norton en zijn zwart :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:39

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:46

grijs setje van Lamicel (peeskappen vooraan en kogelbeschermers achteraan)
3-in-1 beschermers vooraan van HH

ik gebruik echter zelden beenbescherming, omdat van 1 enkele keer aantikken mijn paard bewuster wordt van z'n beenzetting. Bij de uitzonderlijke keren dat ik spring, doe ik wel peesbeschermers aan.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:49

petitparis schreef:
ik gebruik echter zelden beenbescherming, omdat van 1 enkele keer aantikken mijn paard bewuster wordt van z'n beenzetting. Bij de uitzonderlijke keren dat ik spring, doe ik wel peesbeschermers aan.

Ik had laatst dus een hele discussie met iemand van stal.. mijn paard staat dus ongelovelijk scheef op de benen waardoor hij aantikt.. hij kan zijn benen dan ook niet anders neerzetten als zo.. ik neem aan dat dit bij jou paard niet zo is?
Want iemand zei tegen mij dat ik de beenbescherming eraf moet laten zodat hij leert zijn poten fatsoenlijk neer te zetten maar mijn leek het niet zo dat je je beenstand zomaar kan veranderen..
Ik heb zelf namelijk ook X benen en ondervind hier nogal wat last van tijdens hardlopen als ik niet mijn steunzolen gebruik.. maar bij een paard kan je niet zomaar corrigeren toch?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:55

@susyB: in jou situatie is het idd een andere zaak. mijn paard tikt eigenlijk nooit aan, als ze aantikt is het meestal een teken van onoplettenheid of dat ze probeert onder de oefening uit te komen. Dus nee voor die paar keer op een maand tijd, doe ik geen bescherming om. Maar als het structureel op de meest "normale" momenten moest voorvallen, dan deed ik wel de moeite om steeds bescherming om te doen.
Wel moet ik zeggen dat mijn paard met beenbescherming wel strijkt, gewoon omdat de benen "dikker" worden en de tussenruimte kleiner wordt... Dus in haar geval zou het wel een foute conclusie zijn dat ze altijd beenbescherming nodig heeft. Gewoon omdat je de peesjes kan horen schuren...

De beenstand bij volwassen paarden kan je eigenlijk niet meer veranderen, maar minimale correcties bij het bekappen kunnen soms wel verbetering teweegbrengen...

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:03

petitparis schreef:
@susyB: in jou situatie is het idd een andere zaak. mijn paard tikt eigenlijk nooit aan, als ze aantikt is het meestal een teken van onoplettenheid of dat ze probeert onder de oefening uit te komen. Dus nee voor die paar keer op een maand tijd, doe ik geen bescherming om. Maar als het structureel op de meest "normale" momenten moest voorvallen, dan deed ik wel de moeite om steeds bescherming om te doen.
Wel moet ik zeggen dat mijn paard met beenbescherming wel strijkt, gewoon omdat de benen "dikker" worden en de tussenruimte kleiner wordt... Dus in haar geval zou het wel een foute conclusie zijn dat ze altijd beenbescherming nodig heeft. Gewoon omdat je de peesjes kan horen schuren...

De beenstand bij volwassen paarden kan je eigenlijk niet meer veranderen, maar minimale correcties bij het bekappen kunnen soms wel verbetering teweegbrengen...

nee oke even ter verduidelijking aan mezelf dat ik niet helemaal kirewiet ben geworden.. en nee zonder bescherming durft mijn paard niet eens te draven (laat staan dat hij het dan kan)..