Martingaalvorkjes probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Martingaalvorkjes probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 16:47

Tsja, wist niet hoe de titel anders moest.

Door mijn verbindingsstukje komt mijn uiteinde vd teugel al dicht bij mn hand, waardoor het martingaalvorkje dus niet netjes in een lijn naar de mond kan lopen.
Verbindingsstukje weghalen is geen oplossing, moet met wedstrijden, ook martingaal weghalen is geen oplossing.
Commentaar op bit hoef ik ook niet, dat vraag ik niet. ;)

Ik denk dat het verbindingsstukje te groot is (is ook wel vrij groot..) maar ookal issie iets korter ben ik bang dat ik alsnog dat probleem heb.

Foto;
Afbeelding
Groen is verbindingsstuk
Rood is gespje van de teugel
en blauw is de teugelstopper, en daarvoor zie je dus het ringetje..

Iemand nog meer met dit probleem of een oplossing?

Tessebes

Re: Martingaalvorkjes probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:07

Je zou misschien door een tuigmaker een teugel met (kortere) pelhemriemjes er aan vast kunnen laten maken, zodat je niet met die gesp zit. Verder neem ik aan dat je paard normaal gesproken met meer lengte in de hals loopt en dit een uitzondering is.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 17:10

Tessebes schreef:
Je zou misschien door een tuigmaker een teugel met (kortere) pelhemriemjes er aan vast kunnen laten maken, zodat je niet met die gesp zit. Verder neem ik aan dat je paard normaal gesproken met meer lengte in de hals loopt en dit een uitzondering is.

Dit is op het strand dus ik hield er liever wat bij elkaar maar ze loopt wel met meer lengte normaal ja ;)
Hmm dat zou idd wel een oplossing kunnen zijn :j

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:08

Door een zadelmaker een korter pelham riempje laten maken, zoals al werd gezegd en dan teuegel met een metalen oogje in plaats van een grote gesp.
Afbeelding

Ik denk dat dat een heel stuk scheelt(deze teugels hebben ze in ieder geval bij divoza, andere (grotere) ruitersportzaken zullen ze ook vast wel hebben.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:21

Idd zadelmaker riempjes laten inkorten of een paard kopen met een langere hals(grapje)!!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:24

de pelhalmriempjes lijken ook wel erg lang ..
hoelang zijn ze en kijk eens of vraag eens bij een ruitershop naar kortere

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 10:59

vivana schreef:
Idd zadelmaker riempjes laten inkorten of een paard kopen met een langere hals(grapje)!!!

Haha die heb ik al :D maarja deze moet ook mee haha.

Hmm zal eerst idd eens kijlen naar kortere want deze zijn erg lang. Heb wel kortere zwarte maarja wil graag bruine haha. Maar zal dan ff kijken of zwarte dan wel goed zitten!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:00

je kunt ook een stopje aan de andere kant maken. Weet niet precies hoe ze exact heten, maar normaal gesproken zit er zo'n vleugeltje/stopje aan de kant van het bit om te voorkomen dat het martingaalringetje over de gesp glijdt. Maar je zou natuurlijk zo'n extra stopje aan de andere kant van het martingaalringetje kunnen doen. Als je een rubberen neemt, blijft die waarschijnlijk ook wel op zijn plek.