Als Cob te klein is en Full te groot...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Als Cob te klein is en Full te groot...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 00:16

Hoihoi,

Voor mijn zus heb ik pas een leuke set peesbeschermers (voor&achter)en dekje gekocht omdat ze jarig was. Peesjes maat Cob, en dekje maat Full.
De volgende ochtend zijn we naar stal gegaan om alles te passen... dekje ligt super, maar de peesjes waren veel te kort en de breedte was aan de voorbenen goed, achterbenen te small.
We besloten dus die middag terug te gaan om ze te ruilen voor maat Full.

Maar... maat Full is qua lengte goed, maar ze staan veel te wijd. Haar beentjes zijn echt te dun voor maat Full!

Nou zit ze dus met een cadeau wat een beetje in de kast staat te verstoffen! En het is nog een ''minder mooie'' kleur ook, maar dat is een lang verhaal ;)

Heeft iemand ook zo'n paard? En welke peesjes maat Full vallen kleiner? Ik zat te denken aan;

Afbeelding

Of

Afbeelding

Deze lijken me wat beter precies aan te passen aan de vorm van het been. Gewone peesjes kun je maar op 1 punt dichtmaken, deze ook lager op het punt waar ze bij gewone peesjes te los zitten.

calypsoo

Re: Als Cob te klein is en Full te groot...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:22

Ik zat ook al te denken aan de laatste, kan strakgetrokken dmv verschillende klittebanden. Maarja, die zijn er alleen niet in leuke kleurtjes.

Welke peesbeschermers zijn het? Want niet iedere peesbeschermer is hetzelfde, al lijkt dat wel vaak zo.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 00:34

Afbeelding
Deze zijn opzich nog wel in een hip kleurtje :Y)
Maargoed ze heeft nu roze terwijl ze daar echt niet van houdt, dus gewoon zwart zal ze ook goed vinden.

Ze heeft nu;
Afbeelding
Maar dan in het roze. Harry's horse.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 08:51

Ik heb de peesbeschermers van Veredus, maat M.
Mijn paard valt er qua maat ook tussen in en die zitten perfect!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:02

Die bovenste in die kleurtjes zijn niet echt peesbeschermers, 3 in 1 volgens mij en denk er wel aan dat paardenbenen daar heel warm onder worden ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:17

Probeer eens norton of BR. De merken willen nog wel eens verschillen. Verder ben ik van mening dat je een beschermer moet uit kiezen op het gebruiksdoel.
De leren is met bont en dat zou ik niet doen. Die er onderstaan zijn 3 in 1 behalve dat die duurder zijn dan peesjes die je nu heb zit daar geen harde plaat in en beschermd dus nauwelijks.

Die in die leuke kleurtjes zijn western beschermers geloof ik. Dus ook niet echt voor jou doel.

Dus probeer gewoon een ander merk. En anders moe je het elastiek een stukje in korte. Verder schreef je dat de cob te kort was? hoeveel te kort? want veel mensen gebruiken te lange beschermers en dat is ook niet goed..