ik zit er over te denken om een boomloos zadel aan te schaffen voor Fleur, mijn trekpaard maatje tank (in de breedte dan, niet in de hoogte
) Ik rijd nu eigenlijk altijd zonder zadel op haar, maar echt lange stukken draven vind ik zelf niet geweldig dan; een stel beugels zijn dan erg fijn! 
Ik heb vorige week zondag voor het eerst op een boomloos zadel gereden (een Barefoot) en dat zat goed!
Ik ben me dus nu aan het verdiepen er in en zit nog met een boel vragen!* Ik heb zelf maat 40 van kleding, dus dan moet ik maat 2 hebben?
* Hoe zie/weet ik of het zadel op Fleur dr rug past?
* Hoe zit dat met die pommel? Moet ik daar een XL van hebben? (Fleur heeft boommaat >36)
* Moet je bij ieder boomloze zadel zo'n speciale pad hebben?
* Moet zo'n speciale pad ook weer inlages hebben?
* Hoe lang doe je met een boomloos zadel; net zo lang als met een goed boomzadel?
* Moet je nog een extra seatsaver erbij kopen? (zie je bijna overal, kan je niet gewoon op het kkale zadel zitten
)Ik heb mijn oog laten vallen op de Barefoot Cheyenne (in het bruin), maar vind ook de Freeform Classic (in het bruin) mooi. Wat is jullie mening over deze zadels?
Ik weet dat ik een testzadel kan aanvragen en ben dat ook van plan te doen.
Ik ga ook informatie vragen op verschillende sites, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie reactie!!!
groetjes, Janneke