[WN] Banaansingel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Banaansingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 14:21

De weinige topics en info die ik hierover kon vinden waren al een paar jaar oud dus hier een nieuwe poging, misschien dat er al wat meer mogelijkheden zijn.

Ik kan tot zover eigenlijk maar twee western banaan singels vinden:

Van Mattes, 100+ euro:
Afbeelding

En Tyson's Breeches, 35 euro:
Afbeelding

Maar er zullen er toch wel meer zijn?

De Tysons vind ik er erg plastic uitzien en die van Mattes is meteen weer aardig aan de prijs dus ik zoek eigenlijk iets wat er tussen in zit, liefst wel met rolgesp. Maar die lijken niet te bestaan :\ .
Weet iemand of er nog andere merken zijn die dit soort singels hebben?

DubbelFun

Re: Banaansingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:56

Zoek eens op Google op Mondgurt of Ellenbogenfreiheit + western.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:02

Off topic, maar wel serieuze vraag, wat is de meerwaarde van zo'n singel tov een rechte singel? Ik ken deze variant helemaal niet nl :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:36

Buitenzorg schreef:
Off topic, maar wel serieuze vraag, wat is de meerwaarde van zo'n singel tov een rechte singel? Ik ken deze variant helemaal niet nl :o

Voor paarden met bolle buikjes ;) . Voorkomt dat het zadel door de singel naar voren wordt getrokken en je kan er ook een niet optimale rigging positie een beetje mee compenseren.

Die van mattes vind ik overigens niet echt een banaan model hebben maar eerder anatomisch rond de elleboog.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 08:52

Dubbeldun, bedankt, mijn duits is niet zo best maar zal het weekend er even goed voor gaan zitten, wie weet dat ze daar wel meer hebben, die tweede singel had ik wel op ebay.de gevonden.

Buitenzorg, banaansingels worden gebruikt bij paarden waarvan de singelplek wat verder naar voren ligt, door deze vorm ligt de singel wel naar voren maar de gespen wat verder naar achteren zodat het zadel niet naar voren getrokken wordt. Ik heb bijvoorbeeld een welshpony, singelplek ligt al wat verder naar voren en daarnaast is hij rondgeribt en heeft smalle schouders, hierdoor schuiven zadels heel makkelijk te ver naar voren, zelfs als hij niet te dik is := . En met een banaansingel blijft het zadel veel beter op de juiste plek liggen :) .

Ik vond de kromming bij die van Mattes ook niet optimaal, hij zou iets verder gebogen mogen, maar ze hebben we duidelijk twee verschillende, even twee duidelijkere foto's:

dit is de anatomische:
Afbeelding

en dit de banaan:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:18

Het gaat hier over western singels