Zijn kalkoenen gaten later nog in het ijzer te maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mebianca

Zijn kalkoenen gaten later nog in het ijzer te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 09:34

Gister was bij ons weer de hoefsmid geweest en mijn vader vroeg nog moet er nog gaten in de ijzers worden gemaakt voor de kalkoenen of niet.. Toen had ik gezegd nee hoeft niet.. Maarrr ik was even mijn goede voornemen vergeten om dit jaar wedstrijden te gaan rijden met m’n paardje :o . En straks zijn er wedstrijden op het gras en dan heeft mijn paardje toch wel kalkoenen nodig.

Nu is mijn vraag kan er later nog gaten in de ijzers worden geboord, terwijl het ijzer aan de hoef blijft????Aangezien het ongeveer 8 weken duurt voordat de hoefsmid weer komt..
Of zijn er ook kalkoenen met klemmen die je om het hoefijzer klemt zonder gaten nodig te hebben/ of te maken ???..kan me namelijk herinneren dat er zoiets wel bestaat maar kan hem op internet niet vinden

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:37

Nope, denk niet dat dat gaat lukken...
Dus of de hoefsmit laten komen voor nieuwe ijzertjes, of nog even 8 week flink oefenen! *D

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 09:40

gelukzoeker schreef:
Nope, denk niet dat dat gaat lukken...
Dus of de hoefsmit laten komen voor nieuwe ijzertjes, of nog even 8 week flink oefenen! *D

Mm jammer...nou zal een duur grapje worden om de hoefsmit weer te laten komen voor nieuwe ijzertjes heb helaas geen geldboom..

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:50

Anders nog de mogelijkheid om die klemstiften erop te zetten, vroeger heette dat Ferro-fix maar die site is uit de lucht...... misschien even je hoefsmid bellen? Wie weet kan hij de ijzers er wel afhalen en stiftgaten boren.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:52

Of een wedstrijd op zand zoeken?

mebianca

Re: Zijn kalkoenen gaten later nog in het ijzer te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 09:58

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:01

voorlopig zijn de wedstrijden nog binnen.
begin april gaan we naar buiten. dat duurt nog 4 weken, daarna zal je dus 4 weken moeten wachten, of een keertje de hoefsmid met 6 weken laten komen, scheelt het weer 2 weekjes :)

Bockereyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:02

Volgens mij kan dat niet meer nadat ze eronder geslagen zijn.
Dus dat word wachten tot de volgende ijzers :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:17

Helaas kan dat niet meer, maar je kan vast wel een wedsrtijd in april vinden die je op het zand kan rijden. Dan moet de smid al weer komen en dan kan je gras-wedstrijden kiezen

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:19

komt de smid in de tussentijd niet nog een keer langs? Afgelopen winter had ik ook ijzers zonder stiftgaten maar met dat ijs brak ze d'r benen bijna. Toen heeft hij ze er na zo'n 3 week onder weggehaald, gaten geboord en er weer onder getikt, kostte me niks :)

alice.kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:03

Hij kan de ijzers er onder uit halen en dan de gaten erin maken. Daarna slaat hij ze er dan weer onder.
Dit kan!
Alleen de vraag: Wil de hoefsmid dit doen. Aangezien het nogal veel werk is voor n paar gaatjes.