Euroriding diamant zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Euroriding diamant zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 22:25

hallo

ik ben van plan om een euroriding diamant zadel te kopen.
maar heeft iemand hier ervaring mee en wat vinden jullie van het zadel.
ook had ik nog een vraag wat een normale vraagprijs is van een 2dehandszadel die zeer netjes is.

alvast bedankt

Erna_

Re: Euroriding diamant zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:40

Ik vind het een superzadel.
Ik moest wel eerst wennen aan de wat gedwongen zit. Hiervoor had ik namelijk een vzh-zadel gericht op springen en dan is dit wel heel anders :D
Inmiddels ben ik eraan gewend en zou niet anders meer willen.
De euroriding titan vond ik overigens ook fijn zitten, maar die lag niet goed op mijn paard. Als je een zadel kiest moet het wel voor allebei fijn zijn :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:41

Geweldig zadel.. :D

Ik kan er erg goed op zitten.. :)

Ik denk dat de prijs van een tweedehands zadel ligt aan hoe oud het zadel is, in welke staat het verkeert enzovoorts. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:43

Het dwingt je volledig in een houding, je kunt geen kant op, daar hou ik helemaal niet van. Voor mij niet meer dus.

Vond de prijs / kwaliteit van het zadel wel goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:31

Ir111 schreef:
Het dwingt je volledig in een houding, je kunt geen kant op, daar hou ik helemaal niet van. Voor mij niet meer dus.

Mwah dat valt wel mee vind ik. Ik heb echt problemen met zulke gesloten zadels, maar in deze heb ik zat ruimte en toch genoeg steun.
Kan ook aan de maat liggen, ik heb nu een 18''. Eigenlijk zou ik 17.5'' moeten hebben, maar dit vind ik echt veel fijner.
Ik vind hem super, ik zit er precies goed in en hij is lekker zacht haha. Ook heb ik een veel stillere beenligging gekregen.
Ik heb die met het blauwe labeltje trouwens, ik had hem heel goedkoop tweedehands (€275), maar hij was het dubbele nog wel waard geweest ;)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:20

Ir111 schreef:

Oh, dat vind ik absoluut niet. Ik vind dit een van de vrijere zadels die je tegenwoordig hebt, in de meeste zit je in een kuipje en bij de Diamant heb ik dit juist niet (krijg anders last van mijn rug).
Ik heb de mijne alweer een jaar of 4/5 denk ik, hij is nog steeds in nette staat. De kwaliteit is erg goed van het leer. :)
Ik vind €700-€850 wel een nette prijs voor een tweedehands Diamant.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:25

ik sluit mij aan bij de post van _Nicky :j

Ik heb al op vele zadels gereden, maar de E D zit absoluut niet gedwongen....gewoon een fijn zadel, goede kwaliteit voor en leuke prijs!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:25

Grappig hoe iedereen de zit anders ervaart. :)

Om nog op de vraag over de prijs terug te komen, ik heb mijn zadel 6 jaar terug voor zo'n 400 euro verkocht, was een ouder zadel, technisch in goede staat alleen wel verkleurd.

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:28

Ik heb beide zadels, zowel diamant als titan II.
De diamant had ik op mijn inmiddels overleden paard, de titan op mijn huidige wedstrijdpaard.
Persoonlijk vindt ik de Titan wat fijner qua zit dan de diamant, de titan heeft een diepere zit en meer wrong.

Het blijft een persoonlijke mening/ervaring. De een wil een zadel waar je bij wijze van klem in zit, de ander wil veel bewegingsvrijheid.
Ik denk dat je voor dit geld aan een eurording diamant/titan een goed zadel hebt, ze gaan lang mee en blijven er goed uit zien. Wat mij betreft, doen dus!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:32

Ik ben al aan mn tweede diamant toe, en kan ze iedereen aanraden. Absoluut geen gedwongen zit, zeker niet in vergelijking met bv Hulzebos. Ik heb voor de eerste 1000 euro betaald bij van Rijs ( was natuurlijk veel te duur voor een 2e handsje, maar ja dat wist ik toen nog niet) mijn huidige heb ik voor 600 euro gekocht op MP. Waren wel allebei kwalitatief goede en vrije nieuwe weinig gebruikte zadels met goede wolvulling en geen scheefgezakte kussens, dus dan betaal je ook wat meer maar dan heb je ook wat, zeg maar :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:35

Ik vind het super zadels met een heerlijke zit.
Van de diamant heb ik helaas nog maar kort kunnen genieten omdat mijn pony te breed is geworden en dus een grotere boom nodig had.. Erg jammer dus als iemand nog een zadel zoekt die net geen jaartje is gebruikt pb me dan even:) VP 700,00 incl toebehoren.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:38

Welke boommaat en zitting maat?

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:38

vind het ook absoluut een fijn zadel, juist geen gedwongen zit en past op relatief veel paarden.
voor een goede tweedehands, en dat ligt natuurlijk aan de leeftijd en staat waarin die verkeerd zal het toch tussen de 450 en 650 euro liggen

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:40

Dom, ben een beetje blond, zie het al in je onderschrift!! Ik zoek een boommaat 4, helaas

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:40

Ik heb dit zadel zelf ook en vind hem fijn zitten.
Geen gedwongen zit, maar wel genoeg steun. :)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:43

dianaw33 schreef:
Welke boommaat en zitting maat?

De boommaat is medium, 3
En de zittingmaat is 17,5.

Zadel verkeert in zeer goede staat, gaat me daarom ook wel aan me hart dat het nu niet meer gebruikt wordt..

Capricornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:48

Ik heb dit zadel 2 jaar gehad bij mijn paard, zat heerlijk, moest hem helaas verkopen omdat hij te krap was geworden voor mijn paard en omdat het toch een maatje te groot was voor mij.. De kwaliteit was heel goed, altijd mooi op te poetsen, en heb in de 2 jaar 1 keer de singelstoten laten vervangen.

Die van mij was 6 jaar oud en nog in super goede staat, ik heb hem via bokt verkocht voor 600 euro :) Het hangt inderdaad af van de staat van het zadel, maar ook de uitvoering want je kan ze in buffel en gladleer krijgen. Succes met je zoektocht!

Mariindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:50

Ik les op een Euroriding Diamant, vind het een super fijn zadel. Ding is al jaren oud, maar ziet er nog tiptop uit, leer is ietswat verkleurd maar nergens gescheurd ofzo. Zelf heb ik een Euroriding Jade. Ook een mega fijn zadel! Heb mijn zadel een tijdje terug gekocht voor 300 euro. Toen ik het op liet vullen vroeg ik wat het ongeveer waard was.. Een goeie 800 euro zei ze!! Hihi, heb ik ff mazzel!

Bockereyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:57

Mijn vrouw heeft er een gehad, zij was er zeer tevreden over.

Ligging was goed op het paard en hij zat lekker.
Paard liep er goed mee

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:59

Mariindaa schreef:
Ik les op een Euroriding Diamant, vind het een super fijn zadel. Ding is al jaren oud, maar ziet er nog tiptop uit, leer is ietswat verkleurd maar nergens gescheurd ofzo. Zelf heb ik een Euroriding Jade. Ook een mega fijn zadel! Heb mijn zadel een tijdje terug gekocht voor 300 euro. Toen ik het op liet vullen vroeg ik wat het ongeveer waard was.. Een goeie 800 euro zei ze!! Hihi, heb ik ff mazzel!

Dat lijkt me apart aangezien zo'n zadeltje nieuw nog geen 800 euro kost :')
Dat terzijde, Ik heb ook wel eens op een Euroriding Diamant gezeten, erg fijn zadel!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:00

ik heb het zadel ook ben er erg tevreden mee. Zadel is mooi stevig en ligt goed op het paard. Ik lees dat sommige het zadel een gedwonge zit vinden hebben maar hier ben ik het niet mee eens.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:02

De jade kan je inderdaad voor zo'n 600 euro al nieuw kopen, de diamant is rond de 1400 euro.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:03

ik ga morgen beslissen of ik hem ga kopen of niet ik moet hier 600 euro voor betalen maar hij is ook nog bijna als nieuw, ook ik vind het een super fijn zadel, dus ik denk dat ik al weet wat ik ga doen.
heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:05

mehorsrex schreef:
ik ga morgen beslissen of ik hem ga kopen of niet ik moet hier 600 euro voor betalen maar hij is ook nog bijna als nieuw, ook ik vind het een super fijn zadel, dus ik denk dat ik al weet wat ik ga doen.
heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal

dan is het een goede prijs, want de mijne verkeert ook in nieuwstaat en is getxeerd op 800 euro.
dan is dit geen slechte prijs! succes!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:05

succes,als dat zo is is hij het geld zeker waard!:)