Deken met geslotenborsstuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Deken met geslotenborsstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 19:57

Ik heb een paard die zijn deken af doet, meestal doet hij dit door de voorsluitingen te openen. Bestaan er dekens met een dicht borsstuk en zo ja, waar te koop?

kleinvosje

Re: Deken met geslotenborsstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:58

Ja, die bestaan, maar waar ze te koop zijn, even goed zoeken. Kun je niet van je huidige deken de voorkant dicht (laten) naaien?

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:03

http://www.uhg-shop.nl/
Hier hebben ze dekens zonder voorsluiting.
Ik heb zo'n onderdeken en ben er héél tevreden zijn.
Goede prijs/kwaliteitsverhouding!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:04

www.uhg-shop.nl heeft die dekens. Vraag wel even van te voren goed of ze de deken hebben want ik heb op de eerste deken 7 weken moeten wachten en de tweede deken heb ik geannuleerd omdat die pas 4 maanden later geleverd kon worden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:09

Zoek eens op hengstendekens. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:12

bijvoorbeeld Big D heeft gesloten voorkant, bij arthur's westernstore verkopen ze een eigen merk dekens met gesloten voorkant, http://www.westernstore.nl

edit: ik zie net dat ze bij westernspul.nl de cattlemans dekens in de uitverkoop hebben, die hebben ook een gesloten voorkant.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 20:44

Bedankt voor de reacties, welke dekens zijn ook echt sterk? want als hij buiten staat (4-5 uur per dag) zet hij bijna constant zijn kaak op de voorkant om het kapot te trekken _-:(

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:49

En zo'n sluiting als van de Bucas dekens? Krijgt hij die ook open? Je hebt er ook nog met een flapje voor de sluitingen. Die dekens zijn echt super sterk en kei goed waterdicht!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:52

Big D is echt heel sterk, maar vrij prijzig en volgens mij alleen in Quarter maten.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:57

de hengstendekens hebben een dichte voorkant, en canvas is ook nog is mega sterk

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 21:19

Vonnie84 schreef:
En zo'n sluiting als van de Bucas dekens? Krijgt hij die ook open? Je hebt er ook nog met een flapje voor de sluitingen. Die dekens zijn echt super sterk en kei goed waterdicht!

Krijgt hij vast en zeker kapot, hij zet 4 uur per dag, 7 dagen per week al zijn kracht erin om het te mollen. De sluitingen krijgt hij niet eens altijd stuk, maar hij kan sluitingen openen en vertrapt ze dan in de modder/het zand

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 21:20

gaucho schreef:
Big D is echt heel sterk, maar vrij prijzig en volgens mij alleen in Quarter maten.

Dat is te klein denk ik? Ik heb 205 nodig :j

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 21:27

Haf_Kadans schreef:
http://www.uhg-shop.nl heeft die dekens. Vraag wel even van te voren goed of ze de deken hebben want ik heb op de eerste deken 7 weken moeten wachten en de tweede deken heb ik geannuleerd omdat die pas 4 maanden later geleverd kon worden.

Ik wil er eentje voor volgende winter, hij sloopt ze nu maar hopelijk is de winter bijna voorbij.
Alleen bij UHG kan ik geen winterdeken vinden die ook waterdicht is, ik twijfel of waterafstotend genoeg is := En hij moet 300 grams zijn. Ik ben toch wel veeleisend :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:30

Kun je er geen anti bijt op smeeren? Heeft ie genoeg te doen?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 21:35

Antibijt zou ik nog kunnen overwegen inderdaad!

Hij heeft genoeg te doen maar hij vindt het een leuk spelletje, hij heeft 3 maatjes om mee te spelen (en dat doen ze ook flink) en daarnaast staan 5 merries. Ik zou niet weten hoe ik hem meer zou moeten 'vermaken'

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:36

of misschien kunje een grotere maat borst beschermer (normaal voor onder je deken) over je deken doen?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 21:48

Mm, zal dat niet erg knellen?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:04

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:53

Daisies schreef:
Vonnie84 schreef:

Krijgt hij vast en zeker kapot, hij zet 4 uur per dag, 7 dagen per week al zijn kracht erin om het te mollen. De sluitingen krijgt hij niet eens altijd stuk, maar hij kan sluitingen openen en vertrapt ze dan in de modder/het zand

Muilkorf omdoen. Als je paard een echte sloper is krijgt hij alles kapot.
Er zijn speciale korfjes tegen het kapotbijten van de dekens. Kunnen ze gewoon gras/hooi mee eten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:59

Vonnie84 schreef:

Wij hebben een aantal varianten van de bucas deken en juist die met de flapjes blijken een stuk aantrekkelijker om samen met je vrienden aan dat flapje en de rest te gaan hangen en friemelen. En de flapjes zijn niet echt supervast bevestigd, die zijn er zo af. Inmiddels zijn wij dus niet meer zo heel erg van de bucas voor onze handige mannetjes.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:00

Er staat een hengstendeken te koop op bokt van 205 zag ik vanmorgen, heb er zelf nog over lopen denken..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 14:07

fargo schreef:
Vonnie84 schreef:

Wij hebben een aantal varianten van de bucas deken en juist die met de flapjes blijken een stuk aantrekkelijker om samen met je vrienden aan dat flapje en de rest te gaan hangen en friemelen. En de flapjes zijn niet echt supervast bevestigd, die zijn er zo af. Inmiddels zijn wij dus niet meer zo heel erg van de bucas voor onze handige mannetjes.

:=

Ook wel logisch, overal waar je aan kan trekken en wat los zit maken ze kapot

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 14:08

nadita schreef:
Muilkorf omdoen. Als je paard een echte sloper is krijgt hij alles kapot.
Er zijn speciale korfjes tegen het kapotbijten van de dekens. Kunnen ze gewoon gras/hooi mee eten.

Dat gaat me echt veel te ver, dan liever geen deken op :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:10

even bij western winkels shoppen.
Het merk Cattlemans heeft o.a. dichte dekens. Ik heb overigens bij mijn normale deken gewoon de voorkant dicht laten naaien ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:11

TS - Klopt, maar dan zijn de amigo's en de rhino/rambo's makkelijker, die blijven meer in stuk. Wij doen ducttape om de sluitingen, evt een paar steken met invlechttouw door de deken heen zodat de voorkant op elkaar blijft en dan deken over het hoofd aan en uittrekken. De voorranden worden wel tot rafels gemaakt maar de rest blijft vast en heel ;-) maar eh die hengstendekens zijn wel wat voor volgend jaar voor de ergste van onze mannen. Die trekt zelf aan de voorflappen en sluitingen en randen en nodigt idd vrienden uit om mee te doen, grappenmakert 8-)