Straks ga ik bij mijn zadelmaker een KN Tango ophalen? Nu rijd ik tijdelijk even op een KN Allegro, wat is het verschil tussen die twee zadels? Volgens de zadelmaker was het zo goed als hetzelfde..
Ashley5760
Geplaatst: 01-03-11 12:15
naar mijn mening heeft een tango een iets diepere zit/iets meer wrong. Voor zover ik weet/heb gemerkt niet veel meer verschil
Niet veel als het goed is. Ik heb zelf een KN Allegro, echt een heerlijk zadel. Volgens de zadelpasser was een Allegro of een Tango allebei goed voor mijn paard. Ze zouden qua ligging op de rug van het paard zo ongeveer hetzelfde moeten zijn.
Ik denk dus dat je zadelmaker gelijk heeft (of hebben we dezelfde zadelmaker??)
Op divoza.nl staat de Tango met een ingebouwde voorsingel en de allegro niet maar dat is natuurlijk verstelbaar.
Daisies
Geplaatst: 01-03-11 19:30
Het verschil tussen KN Allegro en Tango is dat het 2 verschillende modellen zijn. Tango heeft een diepere zit en meer kniewrong en Allegro minder diep en minder kniewrong. En inderdaad de voorsingel is anders
En qua ligging zijn ze wel hetzelfde voor het paard, maar ze zitten compleet anders. Wij hebben ook een symphonie en die zit ook weer heel anders dan de Allegro!