Tacx kalkoenen breken ze vaker af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Tacx kalkoenen breken ze vaker af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 20:21

Ik had de kalkoenen van Tacx gekocht, juist omdat deze zelfreinigend waren. De dag ervoor had ik de kalkoengaten schoon gemaakt, met 1 kalkoen heb ik alle gaten proef gedraaid omdat ik in het donker niet goed genoeg zag of ze schoon waren. In alle gaten ging de kalkoen vloeiend in. Vervolgens heb ik er voor gezorgd dat er geen vuil meer in de gaten kon (prop met vaseline vetgemaakte watten erin gedaan).

De volgende dag toen ik de kalkoenen erin deed (na de watten uit het gat gehaald te hebben), brak 1 van de kalkoenen meteen af. Deze zat nog lang niet strak, zat zelfs nog niet volledig ingedraaid. Gebeurt dit vaker of had ik toevallig een slechte kalkoen?

Quir

Re: Tacx kalkoenen breken ze vaker af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:51

Ik heb er nooit last van gehad, maar zou dus inderdaad een slechte bij kunnen zitten. :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:55

vorig jaar heb ik een set kalkoenen van tacx gehad waarbij ik op den duur in alle vier de ijzers minstens één afgebroken stoot had zitten. Toen ben ik teruggegaan naar het verkooppunt waar ik mijn geld voor de kalkoenen terug heb gehad, bij tacx heb ik de afgebroken stoten kunnen opsturen waarna ze de kosten voor nieuwe ijzers vergoed hebben (die zaten er namelijk net drie weken onder en tijdes de cross heb ik de stootgaten echt nodig). Super netjes geregeld en het geeft aan dat ze inderdaad soms een slechte lichting ertussen hebben zitten. Zij konden niks terugvinden in de stoten zelf maar dit mocht echt niet gebeuren :) en daar was ik het mee eens, ik heb er namelijk niks geks meegedaan :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:59

Ik heb mijn Tacx al ruim 2 jaar, in de zomer bijna ieder weekend gebruikt, nog nooit last van gehad :n
Maar je kan inderdaad net een verkeerde lichting hebben getroffen. FF teruggaan naar de winkel waar je ze kocht :j

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:00

Ik weet niet precies of ik die van Tacx heb, maar bij mij zijn de kalkoenen ongevveer 3 x afgebroken.
Vorige zomer :(

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:01

Mijn zusje heeft net als M_i_R ook een verkeerde set gehad...

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:02

Ik gebruik ze al 3 jaar ofzo en nog nooit problemen mee gehad.. :=

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:08

je hebt ze van 2 soorten materialen.

ik weet in ieder geval dat je de roest vrijsttalen moet hebben. ook ondervonden.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:12

Tacx maakt hier reclame mee:
Het geharde staal zorgt voor een extra lange levensduur, terwijl de speciaal in de schroefdraad aangebrachte inkeping het gebruiksgemak enorm verhoogt en zelfreinigend werkt. Voor het gebruik is het voldoende om alleen het ergste vuil uit het kalkoengat te verwijderen. Restanten vuil zullen in de inkeping worden opgevangen, waarna het indraaien van de kalkoenen makkelijk en snel gebeurt.
http://www.tacxforhorses.com

als er echt veel stoten afbreken lijkt het me verstandig om even naar de ruitersport zaak te gaan en evt tacx zelf ook aan te schrijven. In mijn geval wilden ze de kalkoenen nog onderzoeken om te kijken of er iets mis was in het productieproces.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:17

Oef das wel naar!
kan idd slechte lichting zijn.. hoop ik dan maar.
Heb de mijne al jaren en gebruik ze zeer intensief en vind ze geweldig fijn :j nooit iets mee gehad

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:24

De mijne braken ook af na 1x gebruiken tijdens een rondje springen,, ik gebruik ze niet meer :=

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:33

wij gebruiken ze wel weer, alleen een nieuw setje :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 08:23

Wij hebben ze ook al 3 jaar, geen problemen mee, vind ze ideaal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:14

Geen ervaring met tacx, maar ik doe normaal gesproken zo'n 2 jaar met normale stoten. Nog nooit 1 gehad die afgebroken is. Ik maak ze na gebruik schoon en droog zodat ze niet roesten. In de winter gaan ze in de olie.
Maar als een stoot afbreekt, dan kun je dus niet meer op wedstrijd. Heb je echt een probleem.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:25

Ik gebruik ze ook al jaren maar heb er nog geen problemen mee gehad *afkloppen* ;)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:31

Ik heb ze ook al jaren, sta wel van te kijken en heb geen afgebroken stoot gehad.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 10:32

Dan ga ik er voorlopig maar even van uit dat ik pech had. Over 2 weken mag ik ze weer indraaien, ik wacht even af wat er dan gebeurd.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:38

Vorig jaar scheen er een ontzettend slechte lichting bij te zitten omdat ze waren overgestapt naar een andere fabrikant.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:42

Een slechte lichting kan inderdaad. Ik heb het ook weleens gehad, afgebroken stift opgestuurd naar de fabrikant en ik kreeg keurig netjes een nieuwe set toegestuurd. Geen enkel probleem.

Joki, het voordeel van die Tacx is juist dat je dus niet de avond van te voren al je gaten hoeft schoon te maken en te rommelen met watten :)) . Je kunt ze er zo indraaien, alleen even de ergste rommel uit de stiftgaten halen :-)

Daarnaast is mijn ervaring trouwens dat vooral met crossen je stiftgaten beter niet te schoon kunnen zijn (vaseline gebruiken), dan laten de stiften ook weer makkelijker los namelijk. Met de tacx heb ik verder nooit problemen gehad met loslaten, lastig erin komen etc.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 17:34

Apple ik weet dat ze niet al te schoon hoeven zijn, maar paard kreeg voor de eerste keer kalkoenen in en is niet zo geduldig met voeten optillen dus ik wilde geen risico nemen

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:31

Heb al 3 seizoenen de Tacx kalkoenen en ben er erg tevreden over :)

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:04

De Tacx schroeven van mijn vriend zijn ook een keer afgebroken. Hij is er mee terug gegaan naar de winkel. Die hebben ze opgestuurd en het bleek idd een productiefout. Als je die schroeven naast andere Tacx schroeven hield zag je ook dat ze net een andere tint grijs waren. Hij heeft overigens ook netjes nieuwe gekregen en die waren wel goed. Die van mijzelf zijn prima, fijne dingen!

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:31

ik gebruik al een jaar of 3 Tacx kalkoenen en niks aan de hand

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:38

Ik heb ook wel eens een afgebroken Tacx-kalkoen gehad, meteen de 1e keer dat ik ze gebruikte.. Had de set bij mijn hoefsmid gekocht. Heb een nieuwe kalkoen gekregen en hij heeft een nieuw gat naast het oude gat geboord want het afgebroken stuk was er met geen mogelijkheid uit te krijgen! Hij zou er bij Tacx zelf een melding van maken.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:45

ik heb al jaren tacx kalkoenen, ook nogsteeds dezelfde trouwens.. ben er vrij zuinig op :o cus heb ze nog nooit hoeven vervangen.
Nog nooit last gehad van afgebroken kalkoenen, ik heb dan ook de donkere serie. las hierboven dat dat wellicht verschil maakt.
Verder gebruik ik ze ook niet echt om de gaten mee schoon te maken, dat doe ik gewoon via de 'normale' weg net als met gewone kalkoenen, misschien scheelt dat ook wel.