Ik heb de Rhino wug van Horsware, die past super op onze haflinger. Maar aangezien hij behoorlijk gesloopt is door weidegenoten wilde ik de duurdere variant aanschaffen, namelijk de Rambo wug.
Nu hoorde ik van een stalgenoot dat de pasvorm heel anders is, de Rambo wug zou voor flink smaller zijn en dus niet geschikt zijn voor een mega hals terwijl de Rhino dat absoluut wel is want die past super.
Nu schrik ik er wat van, de deken is te duur om zomaar even te kopen dus ik ben beniewd naar jullie ervaringen> ??!!
Is de Rambo wug variant inderdaad smalle bij de borst als de Rhino wug variant??!!
Ik heb behoorlijk brede paarden en merk geen verschil tussen de Rambo of de Rhino. Het komt van dezelfde fabriek alleen is de ene stof wat sterker dan de andere. Rambo en Rhino dekens zijn voor mijn wat ronde/bredere paarden de enigste dekens die ik er op wil hebben.
Nouvel
Geplaatst: 28-02-11 20:37
rambo en rhino maken volgens mij niet zoveel verschil, amigo vind ik wel duidelijk smaller vallen...
Ik merk geen verschil dat de Amigo smaller zou zijn dat de Rambo.
Nouvel
Geplaatst: 28-02-11 20:41
ik had een amigo en rhino in dezelfde maat, en de rhino heb ik toen weer weg moeten moeten omdat die veel ruimer viel, te ruim aan de voorkant vooral...
Ja Rhino is echt breder hoor als AMigo, die krijg ik niet goed dicht op de mijne zonder drukkingen
Maar rhino wug zit super, maar vraag me nu dus ook af of de rambo wug dan smaller is........de persoon die het me vertelde is mijn instructriceen stalgenoot die het bij een andere lesklant ook mee had gemaakt.
@Lotte, ik wil d deken via internet kopen, scheelt zo 70 euro en het zijn nogal hele prijzige dekens die rambo's dus dat is de moeite waard.
verder weet ik inmiddels dat de eerste pas op het oog niet alles zegt., gebruik en ervaring zegt meer een deken gaat heel anders liggen namate hij een tijdje gedragen is.
Rhino en Rambo verschillen idd qua pasvorm hoorde ik van een stalgenoot, dus als de Rhino goed ligt, kun je beter geen Rambo nemen.
Elfie
Geplaatst: 01-03-11 10:35
Ik had eerst een Rhino wug en heb nu een Rambo duo (dus geen wug) voor hetzelfde paard. Ik heb eigenlijk geen verschillen in pasvorm gemerkt. De Rambo ligt even fijn als de Rhino en ook geen schuurplekken.
Tja, en nu hoo ik van een leverancier hier op Bokt dat de Rambo wu juist ruime is voor......wat zou het nu zijn? MErkte vandaag toch lichte schuurplekjes op de schouder op...