deken voor falabella kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke93

deken voor falabella kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 18:05

ik ben dus op zoek naar een goedkoop dekentje voor een falabella.
Het mag niet te veel kosten, dus tweedehands mag ook.
Ik heb al eens gezocht op internet maar vind niet goed mijn zin.

Wel soort deken maakt niet veel uit, het is eerder bedoeld om als showdekentje te gebruiken wanneer we gaan wandelen.
Als ik echt geen goed vind naar mijn zin, zou ik dan zelf één maken ?
Heb wel wat ervaring met snit enzo :D

Tips?

:D

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:27

Een falabella heeft t.o.v. b.v. een shetlander andere maten. Dus een shetlanddekentje zal waarschijnlijk minder fijn passen. Dekentjes voor een falabella zijn wel te koop maar dat wordt zoeken. Sowieso is in de USA meer te koop dan in Europa.
Zelf iets maken is m.i. heel goed mogelijk. Ergens een leuk fleecedekentje kopen (Action of Blokker) en je hebt stof genoeg om voor je falabella iets te maken. Goed de maten opnemen dan moet het wel lukken. Sluitingen kun je met klittenband doen of je maakt de voorkant gewoon dicht zodat het dekentje over het hoofd moet.
Staartriempje zodat het goed blijft liggen. Misschien kun je in de onderrand lood naaien zoals je wel ziet bij vitrage, dan blijft het bij wat wind ook mooi liggen. Dan hoef je geen bilriempjes te maken. Onze shets hebben ook regendekens met bilriemen maar het is een klus om die vast te maken omdat het zo laag bij de grond is :D
Succes en ik vind het jammer dat ik geen falabella heb, ik kon me wel vermaken met het maken van showdekentjes :9

DearLove

Re: deken voor falabella kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:31

Misteryke

Re: deken voor falabella kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:21

www.minihorse.eu, deze hebben dekens speciaal voor mini-paarden en falabella's. Ik heb er verschillende dekens van: zweetdeken met en zonder hals (de gewone donkerblauwe), vliegendeken en regendeken met hals (bruine). ik heb zelf een zeer fijngebouwde mini-shetlander (echt mini, ze is maar 69 cm) en vond nergens dekens voor haar. Alleen zijn ook hier de kleinste maat van zweetdeken met hals en regendeken met hals nog veel te groot, de zweetdeken zonder hals en vliegendeken passen wel goed.

Ook heb ik goed ervaringen met BR, dan niet de gewone dekens die je in de meeste winkels vind want deze zijn allen veel te groot voor mijn pony, wel de showmodellen. Deze worden echter maar in beperkte mate geproduceerd en, zo werd mij verteld, eigenlijk gebruikt door vertegenwoordigers om de dekens te gaan promoten in de winkels. Ook deze zijn gemaakt voor erg fijne pony's en heb er echt fijne ervaringen mee (ik heb een fleece met hals en winterdeken). Alleen zijn deze denk ik wel iets duurder dan die van bovenvermelde site.