Een falabella heeft t.o.v. b.v. een shetlander andere maten. Dus een shetlanddekentje zal waarschijnlijk minder fijn passen. Dekentjes voor een falabella zijn wel te koop maar dat wordt zoeken. Sowieso is in de USA meer te koop dan in Europa.
Zelf iets maken is m.i. heel goed mogelijk. Ergens een leuk fleecedekentje kopen (Action of Blokker) en je hebt stof genoeg om voor je falabella iets te maken. Goed de maten opnemen dan moet het wel lukken. Sluitingen kun je met klittenband doen of je maakt de voorkant gewoon dicht zodat het dekentje over het hoofd moet.
Staartriempje zodat het goed blijft liggen. Misschien kun je in de onderrand lood naaien zoals je wel ziet bij vitrage, dan blijft het bij wat wind ook mooi liggen. Dan hoef je geen bilriempjes te maken. Onze shets hebben ook regendekens met bilriemen maar het is een klus om die vast te maken omdat het zo laag bij de grond is 
Succes en ik vind het jammer dat ik geen falabella heb, ik kon me wel vermaken met het maken van showdekentjes