Beste spriingdekjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Beste spriingdekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 12:00

Wat zijn nou de beste springdekjes?
Ik heb van verschillende merken, maar sommige zijn niet lang genoeg (heb een passier eventing springzadel met lange kussens) en dan zit men dekje er soms vanachter maar net onder.. als ik het meer naar achter leg dan zit het vanvoor niet helemaal meer onder de wrongen....
Ook heb ik er enkele van eurostar, maar die kruipen soms tussen de boom in vanachter.
Ik heb er wel een gelpad onder liggen... kan dat er mee te maken hebben?
Zadel past wel gewoon goed (paard heef supergevoelige rug, moest het niet passen zou ik het dadelijk merken) is gecheckt door zadelpasser, verkoper van het zadel en veearts.

_Joyy

Re: Beste spriingdekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:51

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:59

Scapas heb ik het liefst onder mijn eventingzadel :j heb ook wel eurostars maar dat vind ik alleen fijn voor dressuur eigs. Ankys gebruik ik ook voor de cross ed.

En een gelpad is slecht voor de rug, ademt totaal niet, kan je beter bontje halen als ie het echt nodig heeft, wel echt bont. Dat ademt beter ( heeft de fysio iig bij mij aangeraden). Maar dat zal niet uitmaken voor je dekjes hoor ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 13:28

Thx voor reacties! Ik heb zo'n gelpad met gaatjes erni, die ademt perfect, paard zweet er niet onder, ook met een speciale band voor de ruggegraat. Is speciaal om de druk te verdelen, dus niet zo'n zware gelpad uit 1 stuk (mijne is zo'n beetje een drilpudding achtig ding als je me kan volgen :) )

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 13:39

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:39

Als het zadel goed past waarom ligt er dan nog een gelpad onder?
Ik zou eerder daar het probleem zoeken dan bij je dekjes.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:41

mijn zus heeft van did ekjes zonder lusjes, en dergelijke, speciaal voor springzadels gevormd.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 15:26

Om zeker te zijn dat zijn rug ontlast wordt... heb ook een paar dressuurdekjes en die blijven normaal liggen, maar vind het lelijk onder een springzadel!
DID, hmmm even opzoeken dan :)