Dominick deken... Onverwoestbaar???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dinniedepooh

Dominick deken... Onverwoestbaar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 19:45

Hallo Bokkers,
Drie maanden geleden heb ik mij een Domininck deken aan laten smeren met de garantie dat deze deken dus onverwoestbaar zou zijn.
Mijn paard is nogal een sloper en hij sloopt dus ook zijn eigen dekens. ;(

Deze deken heeft me een fortuin gekost en je raad het al... heel de deken is nu kaduuk.
Mijn deken bestaat uit een oersterke buitendeken met een soort van onderdeken eraan vast. Die onder deken is letterlijk in allerlei stukken aan flarden gescheurd. :(

Toen ik bij de zadelmaker kwam om de deken te laten maken, zei deze me dat het echt niet mag dat een paar maanden ouder Dominick deken er zo uit ziet. Heb de deken op een beurs gekocht, dus weet niet goed waar ik terecht kan voor eventueel garantie.

Hoop dat er meer Bokkers zijn die mijn ervaring delen.

Morgen krijgt mijn zwarte boef een New Zeeland "hengsten" deken en nu maar hopen dat dit goed gaat, want het is helaas nog te koud om hem in zijn blootje buiten te zetten. :brr:

Woody2015

Re: Dominick deken... Onverwoestbaar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:03

Hmmm, onsloopbaar??
Echt niet, de Dominick dekens hebben een sterkere variant, ik meen dat hij de airtop heet, die is van ballistic nylon en dat zou in theorie behoorlijk sloopproof moeten zijn maar alle andere modellen en hebben een 600 of 900 denier poleyester buitenkant en zijn dus echt niet sloopproof ;)

Kwa pasvorm vind ik de Dominick dekens absoluut het beste.

Maar goed de echte slopers krijgen alles stuk, zelf had ik de combi, en die heeft het 3 dagen uitgehouden zonder gaten en na 3 maanden was hij geheel gescheurd....

De staldekens weet ik niets van, welke deken heb je??

Je zou Dominick zelf eens kunnen aanschrijven, zijn zeer vriendelijke mensen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:07

Gewoon zelf even met Dominick bellen.
Heb je hem op die beurs bij Dominick zelf gekocht, want die doen heel veel evenementen, heb ze deze ochtend nog in Gent op Flanders Horse Expo zien staan.

En geen 1 deken is onverwoestbaar, zoals Loes al zegt.

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 08:59

Waarschijnlijk gaat dit om een Airtop uit een oude serie. In het verleden is er een partij geweest waarvan de binnenkant van duidelijk mindere kwaliteit was. Deze dekens zijn helaas nog in kleine aantallen in omloop en worden voor ver onder de adviesverkoopprijs van 235 euro aangeboden. Let dus op bij aankoop van Dominick dekens met een verdacht lage prijs en neem bij twijfel even contact op met Dominick.

Ik ben er voor 99% zeker van dat deze niet bij Dominick op een beurs gekocht is omdat een deken nooit "aangesmeerd" wordt.

Ik zou in eerste instantie even contact opnemen met de winkel waar de deken gekocht is en mijn geld terugvragen.

Nog even iets over "onverwoestbaar":
Voor alle duidelijkheid: alles kan kapot, maar het overgrote deel van de Dominick dekens kan behoorlijk wat hebben.
Dominick heeft dekens van 600 tot 1680 Denier. De 600D Combi deken is een hele fijne deken in gebruik: uiteraard een fijne pasvorm, licht in gewicht en door de lichtere bovenstof ook goed ademend als staldeken, nadeel is wel dat deze minder sterk is om bijv. in groepen te gebruiken.
De zwaarste 1680 D Airtop (huidige versie) is oersterk en super waterdicht, ideaal voor paarden die veel buiten staan. Nadeel van deze deken is dat hij een stukje zwaarder is in gebruik en voor geïsoleerde stallen misschien wat aan de warme kant is.
En hier zitten dan nog verschillende modellen tussen.

Ieder heeft zijn eigen wensen en eisen en kan een keus maken uit het diverse aanbod.
Voor vragen of opmerkingen neem gerust contact op met Dominick. Trouwens ook aanwezig op de Equitana met enkele leuke aanbiedingen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:03

Ze zijn redelijk overwoestbaar, maar als je een echte sloper hebt dan helpt niks.
Het is en blijft maar gewoon wat stof ook al is het een hele sterke.
http://www.dominick.nl/nl/ mail hier eens naartoe, zij moeten je verder kunnen helpen.

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 09:49

Dit is wat in het boekje bij de deken staat.
Heb er € 235,- voor betaald.

Waterdichte winterdeken regendeken outdoordeken
400 gram
Dominick airtop Maat L ( 195 /
205 cm )
100% waterdicht en ademend.

Onverwoestbare buitenstof ademend waterdichte 1680 denier balistic nylon zonder rugnaad.
400 gram voering. D.L.S. techniek voor onbeperkte bewegingsvrijheid.

Deze deken is lekker warm en regelt de temperatuur onder de deken.
De deken bestaat uit 2 lagen die aan elkaar vast zitten en waardoor en een luchtlaag tussen zit die de warmte zeer goed vast houd.

Ook een speciale S lijn deken voor nooit meer schuurplekken!! dus schouders altijd mooi in het haar.

Kleur is donkergroen. (huntert green)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:58

Natuurlijk is een deken niet onverwoestbaar , paarden kunnen een stuk stof natuurlijk echt wel slopen als ze maar lomp genoeg doen. Het is wel een beetje naïef om een kreet als onverwoestbaar te geloven , als het om een paardendeken gaat , eerlijk gezegd :o

(doet me een beetje denken aan een onbreekbare geo-driehoek van vroeger op school :P )

Ook komt de omschrijving van de fabrikant perfect uit met jouw verhaal : ze hebben het over een onverwoestbare buitenstof , en die is nog heel begrijp ik , het is de binnendeken die helemaal kapot is ?

Dus daar kun je dan weinig van zeggen op zich , ik zie geen misleiding verder , behalve dat het niet handig is om te adverteren met een kreet als onverwoestbaar.

Wel is het natuurlijk het proberen waard of Dominick nog een leuk voorstel wil doen , want zo te horen zijn ze zich er wel van bewust dat de binnendeken niet zo super van kwaliteit is geweest....dus proberen kan altijd natuurlijk :j

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 10:29

Heb een mail gestuurd naar Dominick. *\o/*
Ben benieuwd... :j

Geachte heer mevrouw,

Een paar maanden geleden kocht ik op een beurs onderstaande deken voor € 235,-.

Waterdichte winterdeken regendeken outdoordeken
400 gram
Dominick airtop Maat L ( 195 /
205 cm )
100% waterdicht en ademend.

Onverwoestbare buitenstof ademend waterdichte 1680 denier balistic nylon zonder rugnaad.
400 gram voering. D.L.S. techniek voor onbeperkte bewegingsvrijheid.

Deze deken is lekker warm en regelt de temperatuur onder de deken.
De deken bestaat uit 2 lagen die aan elkaar vast zitten en waardoor en een luchtlaag tussen zit die de warmte zeer goed vast houd.

Ook een speciale S lijn deken voor nooit meer schuurplekken!! dus schouders altijd mooi in het haar.

Kleur is donkergroen. (huntert green)

Ik heb heel erg getwijfeld omdat mijn paard echt een sloper is qua dekens en deze deken was natuurlijk vrij prijzig.
De verkoopster verzekerde mij dat de deken oersterk is en dat ik niet bang hoefde te zijn dat mijn paard deze deken kapot zou krijgen.

Qua buitendeken ben ik razend enthousiast; de deken is echt 100% waterdicht en er is nog geen scheurtje in te bekennen, alleen de binnendeken is één groot drama.
Die is echt aan alle kanten gescheurd, de singels zitten bijna los en de witten binnenvoering komt er aan alle kanten uit.

Toen ik bij mijn de reparateur waar ik mijn zadels en dekens laat maken kwam, zei hij dat dit echt niet mag gebeuren na zo’n korte tijd (mijn paard heeft de deken sinds november 2010 op).
Vandaar dat ik me tot jullie wend. Ik las namelijk op Bokt.nl dat er een partij dekens is geweest waar de onderdeken niet zo sterk van was?

Ik hoop spoedig van jullie te horen. Indien gewenst kan ik uiteraard foto’s mailen.

Met vriendelijke groet,

Dinja Blom

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:38

Op wat foutjes na een nette brief hoor +:)+

Hopelijk zijn ze coulant en doen ze je een fijn aanbod voor een acceptabele oplossing :j

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 10:55

Heb reactie terug dat ik naar de verkoper moet. :S
Kan wel de deken opsturen en dan kunnen ze kijken hoe of wat.
Ga er even over nadenken.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:03

Ik heb ook een deken gehad die dus de hele binnevoering kapot was, heb contact opgenomen en ze zeiden sorry was een foute partij die niet verkocht had mogen worden dus in 1e instantie kreeg ik niks.
Daar nam ik geen genoegen mee en uiteindelijk kon ik een nieuwe deken kopen voor de helft van de prijs.

ik vind het geen fijne dekens ze kunnen niet goed dicht op de borst en ze drukken op de borstsluiting.

Gewoon terug gaan naar de winkel die krijgt ze wel vergoed via Dominick.
Succes ermee.

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 11:06

Ik denk dat ik nu voor een New Zeeland deken ga, deze worden gebruikt voor hengsten en schijnen de sterkste deken te zijn die bestaat.
Als ik mijn Dominick deken opstuur, moet ie in de tussentijd wel een andere op en aangezien hij geen deken heel laat, heb ik helaas geen reserve...
Thanx voor al jullie reacties.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:17

er staat toch alleen dat de buitenstof onverwoestbaar is?
en je hebt toch problemen met de binnenstof?
of begrijp ik het nu verkeerd...

de reaktie van Limpia lijkt me een heel aannemelijk verhaal, waarschijnlijk heb jij de pech dat je zo'n deken van de oudere versie hebt, hopelijk heb je 'm dan ook niet voor dat hoge bedrag gekocht...

bij wie heb je 'm gekocht?
bij Dominick zelf op een beurs of via een ruitersportzaak?

hopelijk heb je er snel een oplossing voor, kapotte dekens zijn heel vervelend, vooral als ze duur zijn geweest en nog zo nieuw zijn...
succes ermee!
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 28-02-11 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:18

Ik vind het netjes van Dominick dat ze ernaar willen kijken, dan komt er vast een oplossing.
Tja het is even lastig, maar een kapotte deken kun je eigenlijk ook niet op doen ;)

@Foss, ja dan heb jij helaas ook een van die foute dekens gehad, dat kan altijd gebeuren je ziet dit ook bij horseware en bucas........ik vind de Dominick dekens absoluut een uitblinker in de pasvorm en zeker voor paarden met een onmogelijk breed front en hals.

@TS, waarom kijk je niet naar de Horseware rambo dekens?
Die zijn ook duur, maar ook van ballistic nyloon buitenzijde en hebben ook een goede pasvorm, de hengstendekens zijn sterk maar ben vaak niet zo te spreken over de pasvorm.\Verder zijn ze vaak erg zwaar en stug.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:22

Kan je de binnedeken er niet uithalen (losstikken) en alleen de buiten deken gebruiken met een wat dikkere wollen deken?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:25

ik denk dat dat niet gaat, want de singels zitten aan de onderdeken bij deze deken...

misschien bij Dominick een andere deken erin laten zetten?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:27

@ annebe, ik vind het ook niet aan te raden want dan heb je een deen eronder zonder de DLS pasvorm

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:36

Ik heb de deken op een breede fjord maar vind de voorsluiting gewoon waardeloos er zit ruimte tussen en daardoor zitten de gespen op de huid en dat schuurt dus kale plekken.
Voor dat geld verwacht ik er gewoon meer van ik koop ze daardoor niet meer.

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:40

Kan het zijn dat je deken dan niet wat te klein is? Normaal gesproken mag hier geen druk op staan.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:40

@Foss, de artop is ook een deken met een semi hoge hals, dit model is ook niet direct geschikt voor paarden met een brede hals.
De andere modellen van Dominick zijn dat wel, als je info had gevraag bij Dominick zelf hadden ze je dat wel verteld want hij is mij toendertijd afgeraden voor mijn haf met mega hals!!

Verder zijn eigenlijk geen enkele modellen met semi hoge hals geschikt voor brede nekken, dus dat kan je niet direct verwijten aan de deken, al is het idd wel zo dat de afwerkin beter was geweest als er stof gevoerd was zover de suiting open kon ;)

En wat Limpia zegt, ik heb ook Dominick dekens gedragen en bij alle stond er bij een passende maat geen druk op de voorzijde.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:42

Foss, dan ligt het niet aan de vorm, dan is hij gewoon te klein.

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 11:45

Ik denk ook niet dat ik nog snel een Dominick deken koop.
Ben het met Foss eens, de voorsluiting vind ik ook niet zo mooi sluiten.
Ach ja, zo leert men maar weer, dat duur niet altijd goed is. :(

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:48

Hmmmm TS, als het hier een fout model betreft die perongeluk op de markt is gekomen kun je het neit verwijten aan Dominick, maar ik denk niet dat het zin heeft dat uit te leggen.
Verder zijn de goede modellen blauw van kleur meen ik :j het is gewoon erg vervelend dat iemand je die deken zo verkocht heeft met een verkeerd idee :(

Als je een ander duur merk had gehad zoals Horseware had je kunnen fluiten naar eenvoudige service, want dat was al veel moeilijker geworden, en Dominick bied je nu aan erna te kijken dus aannemen, want je kunt niet verwachten dat ze je zonder naar de deken te hebben gekeken iets toezeggen!!

Duur is aboluut niet altijd goed, maar de buitenkant van de deken is extreem sterk, de binnenkant niet, en als jou paard een echte sloper is, dan trekt hij mega aan de buitenkant en dan is het meer dan logisch dat de binnenkant gaat scheuren aangezien er dan veel en veel teveel druk op komt, dat zul je bij iedere deken met vulling houden.

De nieuw zealand dekens zijn meen ik ongevoerd, dus daarbij zal het minder snel gebeuren.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:55

Trouwens, Dominick verkoopt ook ongevoerde waterdichte outdoordekens, misschien had je daarmee niet deze ervaring gehad.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:56

De deken is zeker niet te klein het is een airtop en past voor de rest prima alleen de voorsluiting is waardeloos had dichter bij elkaar gemoeten dan had de sluiting op de stof gezeten en dan waren er geen schuurplekken zo zit het bij alle dekens alleen niet bij deze.