Omdat mijn zadel nogal zwaar weegt, wil ik eens kijken hoe het rijd met lichtgewicht beugels zodat mijn zadel totaal ook wat minder weegt. Maar welke beugels ?
Hebben jullie ervaring hiermee ? Ik zoek beugels die ook goed stroef zijn qua voetbed.
Ik heb al gezien : - Prestige Silk - Br Dubon - USG - Tekna royal rider - reflex hi tech
Dit ga ik even volgen. Zelf rijd ik namelijk Endurance, en over die lichte beugels zou ik wel meer willen weten Helaas, heb ik er zelf geen ervaring mee.
biancavos
Geplaatst: 27-02-11 19:44
marsyl schreef:
Dit ga ik even volgen. Zelf rijd ik namelijk Endurance, en over die lichte beugels zou ik wel meer willen weten Helaas, heb ik er zelf geen ervaring mee.
voor endurance zou ik eerder kijken naar beugels met een breder voetbed, het gewicht maakt voor je paard echt geen verschil.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 19:46
ik denk dat de meeste lichtgewicht beugels ook wel een breder voetbad hebben, vind ik niet erg......
visiontimes
Geplaatst: 04-03-11 13:00
Ik heb zelf de Prestige Silk met een kaasschaaf voetblokje ( je krijgt er overigens ook een rubber blokje bij om te wisselen) Deze beugels zijn superfijn en goed voor je steun. Ook de druk op je beugels zal verbeteren aangezien ze zo licht zijn dat als je je been optrekt ze zo mee naar boven gaan. De Royal Riders wilde ik eerst nemen. Die hebben alleen een iets gestroomlijnder model en hun blokjes zitten aan de beugel vast dmv een bout door de beugel heen(bij de prestige is dit door een blokje middenin het voetbed vd beugel) Afgezien van dit is het enige verschil in deze 2 de prijs: Royal Rider zit je al snel rond de 160 euro, de Prestige heb ik voor 100 euro gekocht. Ben er superblij mee en hebben me balans zowiezo verbetert!