Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik heb een Kieffer. Die is aangepast op mijn Quarters. Boom is breder gemaakt en dat kan bij Kieffer vrij eenvoudig omdat het een kunststof boom is. Ander merk om evt naar te kijken is Massimo. Die hebben een VZ model die je ook in verschillende en brede maten kan krijgen. Mijn Kieffer is nu met een 36-er boom, en ik zit te kijken naar een Massimo omdat ik eigenlijk nog iets breder moet. Mijn zadel had ik nog uit mijn engelse tijd
(Let wel, Kieffer niet ouder dan 93, de bomen ouder kunnen niet breed genoeg. En leeftijd is normaal af te lezen op de stijgbeugelophanging. Geen nr daar is bijna altijd ouder). Stuiter schreef:Ik ben daar geweest en ze hebben daar zadels gepast. Als je de laatste rib volgt naar boven komen veel zadels daar overheen. Er was geen één zadel dat op hem paste. Daarom vroeg ik me ook af of er speciale zadels voor dit soort paarden zijn, net als dat er speciale zadels voor friezen zijn.
Alleen maar dat het zadel zwart of bruin moet zijn en dat het een VZ of springmodel moet hebben. En ik kan me herinneren dat iemand ooit eens aan de verschillende stamboeken heeft gevraagt of ze mochten. Zou je even moeten zoeken in de grotten van Bokt
Massimo is Duits en dealers oa in NL vind je op hun site http://www.massimo-der-sattel.de/