betaalbare springschoenen die NIET gaan draaien.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mang

betaalbare springschoenen die NIET gaan draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 00:40

Voor mijn paard heb ik nu springschoenen van harry's horse. Maat M.
Lijken bij het aandoen goed te passen, maar na 2 passen zijn ze allebei omgedraait. Het is dus niet zo dat ze constant draaien, maar ze draaien gewoon om met de verkeerde kant naar voor en zo blijven ze zitten.
Dit ziet er ten eerst niet uit en ten tweede lijkt het me ook niet erg comfortabel voor mijn paard met dat bolletje vooraan.
Dus weet er iemand goede springschoenen met zo'n bolletje, die niet gaan draaien.
Het liefst lang van achter en kort van voor.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:46

Van het merk Horze heb je ze ook. Die blijven wel goed zitten, ook na intensieve springtraining is mijn ervaring. Weet neit wat ze kosten, ik heb ze zelf niet, hoef ze alleen maar bij de paarden om te doen en weer af te halen ;)

edit: gevonden! http://www.horze.nl/No-Turn-Springschoe ... ctionboots

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:53

Dalmar eventing springschoenen :j vriendin heeft ze en ze draaien niet, wil ze zelf ook nogaanschaffen :j
Afbeelding

mang

Re: betaalbare springschoenen die NIET gaan draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 01:05

ik ben zo'nbeetje zeker dat die van horze ook gaan schuiven, die zijn namelijk bijna hetzelfde als ik nu heb.

@melanieB, die zien er erg fijn uit! waar zijn die (online) te koop, en hoeveel gaan ze kosten ? :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 01:12

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 01:14

heel erg bedankt! als er geen andere tips meer komen ga ik deze van de week maar bestellen :)

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 01:18

ik heb ze van br en bij mij paard draaien ze in ieder geval niet.
Kosten nog geen 20 euro!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 01:21

Ik vind die van Dalmar ook erg mooi. Toch blijven die van horze bij de paarden waar ik ze bij om moet doen, wel goed zitten.. Zijn toch ook allemaal verschillende maten paarden. Ik weet natuurlijk niet hoe groot de hoeven van je paard zijn, maar ze moeten wel heel goed aansluiten. Succes verder! :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 01:28

Waarom niet die zonder bolletje. Alle springschoenen draaien maar de reden het lijkt niet mooi lijkt me nietecht van belang. Heeft je paard ze echt nodig?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 01:42

Pashon schreef:
Waarom niet die zonder bolletje. Alle springschoenen draaien maar de reden het lijkt niet mooi lijkt me nietecht van belang. Heeft je paard ze echt nodig?

ze heeft inmiddels 2 keer een ijzer afgetrapt in haar drukke 10 minuten in de bak, daarom heb ik ze gewoon liever voor de zekerheid om. Ook tikt ze soms aan als ze niet actief genoeg is (dat los ik ofcourse op door haar actief te rijden, maar dan kan het al te laat zijn)
ik heb ook al een keer zonder bolletje gehad maar toen tikte ze nog steeds aan, die sluiten namelijk helemaal niet mooi aan aan haar redelijk stijle, smalle hoeven.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 01:43

Maggie_Eddy schreef:
Ik vind die van Dalmar ook erg mooi. Toch blijven die van horze bij de paarden waar ik ze bij om moet doen, wel goed zitten.. Zijn toch ook allemaal verschillende maten paarden. Ik weet natuurlijk niet hoe groot de hoeven van je paard zijn, maar ze moeten wel heel goed aansluiten. Succes verder! :)

mijn paard heeft kleine, steile hoeven. :)

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 07:27

Je kunt ook eens kijken naar bellboots bij westernzaken. Professional Choice heeft ze, met zo'n bolletje 'no-turn'. Zijn fijne sterke springschoenen die absoluut niet draaien.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:18

mang schreef:
Maggie_Eddy schreef:

mijn paard heeft kleine, steile hoeven. :)

Hmz.. Ja dan zou het misschien best kunnen dat het niet helemaal lekker zit. Die dieren waar ik ze bij om moet doen zijn allemaal wel aardig aan de maat zeg maar.. Dan misschien idd bij die westernzaak kijken, meeste quarters hebben ook maar kleine voetjes.. Wie weet!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:27

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:07

Ik heb zelf een Epony met niet zulke grote hoeven en ik ben helemaal blij met de springschoenen met noturn systeem van Pfiff. Voor zover ik kan vinden alleen bij huppa.nl verkrijgbaar.

Je kan het klittenband goed strak doen waardoor ze niet draaien, wat ik bij die andere helaas wel telkens had.

dvdiepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:53

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:11

Prof. Choice, echt geweldig, draaien niet en ik cross er al 2 jaar mee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:13

Mariekje22 schreef:
hoi ik had ze van fouganza en bij mij hebben die nog nooit gedraaid.
Volgens mij zijn het deze, maar weet dat niet zeker....staat niks bij over zo'n antidraaibolletje...

Zijn ook betaalbaar. http://www.decathlon.be/NL/optimum-protect-22955505/

Die zijn inderdaad heel fijn, en niet duur ook nog eens.

annetteinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:17

Hee nog even een ander vraagje, wij springen sinds enkele weken ook weer regelmatig met onze pony. De achterhoef (r) zijn kleine stukjes afgebrokkeld.. zou dit ook door het springen kunnen komen? Hij tikt regelmatig tegen balk aan. We vragen ons af of springschoen hier ook oplossing is? Of is de hoef gewoon erg droog (weinig regen, veel op stal?)... :?