otto schumacher dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cillebol

otto schumacher dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 16:41

Ik ben aan het overwegen om een schumacher dressuurzadel te kopen dynamic SF of dynamis soft. Heeft iemand zo een zadel of ervaring met deze zadels? Binnen 2 weken komen ze dit passen op mijn paard om dan eventueel haar rug volledig op te meten aangezien ze nogal smal gebouwd is en de boom waarschijnlijk aangepast zal moeten worden. Ik ken zelf niemand die van dit merk een zadel heeft daarom dat ik het nog niet heb kunnen proberen en dus alle meningen en ervaringen welkom zijn. Zelf heb ik hier al wel een hoofdstel van en ben hier heel tevreden over (qua kwaliteit leer ed.) Ik heb onlangs een Passier GG getest maar heb hiervan een week pijn in mijn rug gehad. Otto schumacher zou op gebied van kwaliteit op hetzelfde niveau zitten als passier maar de schumacher zadels zouden zachter en innovatiever zijn (vertelde de man van de winkel mij)

alle tips en menigen zijn welkom *\o/*

cillebol

Re: otto schumacher dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 10:47

is er niemand die al gehoord heeft over deze zadels?

Nicole1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:10

Ik heb een Schumacher Dynamic en ben er erg trevreden over. Ik heb hiervoor een Passier Patron(met de GG geen ervaring) gehad, ook een fijn zadel, maar zit lekkerder op de Schumacher.

cillebol

Re: otto schumacher dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 19:14

jeej iemand die deze zadels kent :-) klopt het dat ze idd zachter zitten dan de passier zadels? kheb onlangs ook nog met een passier zadel gesprongen (weet wel niet welk model) en toen had ik ook weer wat last van mijn rug dus denk dat passier voor mij misschien gewoon te hard is. Heb je nog bewegingsvrijheid of wordt je echt in een houding gezet?

Nicole1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:02

Jaja we hebben er zelfs twee. Ik vind de Schumacher zachter dan Passier of KN, maar niet echt super zacht. Ik heb echt voldoende bewegingvrijheid, maar de zadelmaker zei tegen mij wel dat ik een maat kleiner kon hebben, die heb ik ook gepast en toen zat ik wel opgesloten. Ik hou er niet van om opgesloten te zitten, dus heb ik voor de grotere gekozen. Meerdere mensen bij ons op stal hebben Schumachers en nog geen negatieve berichten gehoord.