Hallo, Wat voor zadel hebben jullie op jullie tuiger liggen? boommaat,inch etc. ik heb namelijk een tuiger, met korte rug en weinig schoft, en heb er nog niet een perfect zadel voor. groetjes.
Ik heb een tuiger, maar die heeft juiste een hele lange platte rug en redelijk hoge schoft. Weet dus niet of je wat aan mijn zadel info hebt. Idd beter om een passer te laten komen.
een tuiger en een andere tuiger kun je niet met elkaar vergelijken, je heb natuurlijk een aantal verschillende type tuigers, modern gefokt, klassiek gefokt, gelders tuigpaard etc en dan zijn ze nog allemaal anders in hun type. Laat een goede zadelmaker/passer je helpen bij de rug van je paard (pony) en jou wensen.
Zoals hierboven al gezegd. Goede zadelmaker laten komen en kijken. Op mijn tuiger ligt een rossner amerika boom 3. Maar daar heb je niets aan want mijn tuiger is er 1 die 1.80m schofthoogte heeft. En ik had er ook een Ainsley opliggen en die lag ook prima alleen ik vond hem niet lekker zitten. Beide zadels waren waren door een zadelmaker nagekeken en iets aangepast in de kussens zodat ze helemaal goed lagen/liggen.
Even off topic. Een kennis van mij heeft ook eens zo`n kleintje gefokt.Was het eerste veulen van die merrie,het was een Balmoral x Waterman.
Ik reed mijn tuiger met een dressuurzadel van het ruitergilde,ze had een rechte rug een een redelijke schoft.
askazita
Geplaatst: 28-02-11 15:44
ik heb een dressuurzadel, mediumboom, 16/17 inch.
NatasjavE
Geplaatst: 28-02-11 16:20
paardrijmiep schreef:
Afstamming is wervelwind.
Jeetje...die is klein gebleven...uit wat voor een moeder?
Vwb een zadel...gewoon een zadelmaker laten komen. Een goed passend zadel is echt van levensbelang voor een paard.
zomer09
Geplaatst: 25-03-11 22:07
is een massimo zadel niet wat voor je? Dat zijn zadels die speciaal ontwikkeld zijn voor bredere paarden met weinig schoft. Country Mill (bij Zwolle) heeft die (oa) en ze kunnen bij je komen om ze te passen. Ze hebben ook wel gebruikte zadels, dat is aantrekkelijk qua prijs en de boom kan worden aangepast, max twee maten groter of twee maten kleiner. Succes.
ik rijd ook op een tuigpaard, en het zoeken naar het perfect liggende zadel was een drama.. heb uiteindelijk een opmaat gemaakt Hulsebos zadel gekocht hij zit super fijn en ligt goed op mijn paard.