Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
knipoogcissy schreef:bedoel je met suere toevallig suède?
Het beste zadel is het zadel dat op je paard past. Dat het zadel ook op een haflinger heeft gelegen is geen zekerheid dat het ook op jouw haflinger gaat passen.
Een suède zitting is stroever en daardoor zit je vaster in het zadel en dat is afhankelijk van je eigen voorkeur, het is niet minder 'western'. Zonder foto van het zadel is het toch moeilijk beoordelen wat je nou bedoelt.
Ik heb bijvoorbeeld een rough out zadel, dat is het leer omgekeerd zeg maar, dus de ruwe kant boven en de zitting juist glad terwijl de meeste western zadel andersom zijn, ik vind het heerlijk zitten maar anderen vinden het niks.

cissy schreef:quoten hoeft niet als je net na mij post, dat begrijpt iedereen wel dat je op mij reageert
de ene halfinger is de andere niet en omdat het hetzelfde ras is hoeft nog niet te zeggen dat ze ook dezelfde maat zadel hebben, je moet het gewoon goed (liefst door een western zadelmaker laten) passen op je eigen paard. Nu is boomloos wat makkelijker te passen dan een boomzadel maar toch....