[WN] suere zadel minder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chrips

suere zadel minder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 21:35

hallo,

ik wil gaan western rijden. ik ben zo gaan kijken op marktplaats voor een boomloze. ik zag zo een leder en een suere. de suere is in mijn geval beter, omdat het dichterbij is en op het zelfde soort paard heeft gezeten(haflinger). maar ik ben bang dat een suere westernzadel een minder western gevoel geeft. ja klinkt heel stom maar, een westernzadel zit apart en ook heel lekker. en ik ben bang dat het met een suere minder is. oke dit klinkt allemaal wel heel dramatisch maar wat ik dus afvraag: is een suere minder kwa zit?

groetjes christa!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:54

bedoel je met suere toevallig suède?
Het beste zadel is het zadel dat op je paard past. Dat het zadel ook op een haflinger heeft gelegen is geen zekerheid dat het ook op jouw haflinger gaat passen.
Een suède zitting is stroever en daardoor zit je vaster in het zadel en dat is afhankelijk van je eigen voorkeur, het is niet minder 'western'. Zonder foto van het zadel is het toch moeilijk beoordelen wat je nou bedoelt.
Ik heb bijvoorbeeld een rough out zadel, dat is het leer omgekeerd zeg maar, dus de ruwe kant boven en de zitting juist glad terwijl de meeste western zadel andersom zijn, ik vind het heerlijk zitten maar anderen vinden het niks.

chrips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:04

ja ik bedoel suede :o knipoog
dat het niks zegt, dat het ook op een haflinger heeft gezeten, daar heeft u geleik in. maar het heeft denkik wel meer zekerheid dan een die op een heel ander paard heeft gezeten. maar ik kan de foto niet koppieren. maar het is leder en helemaal met suede bedekt zegmaar.

cissy schreef:
bedoel je met suere toevallig suède?
Het beste zadel is het zadel dat op je paard past. Dat het zadel ook op een haflinger heeft gelegen is geen zekerheid dat het ook op jouw haflinger gaat passen.
Een suède zitting is stroever en daardoor zit je vaster in het zadel en dat is afhankelijk van je eigen voorkeur, het is niet minder 'western'. Zonder foto van het zadel is het toch moeilijk beoordelen wat je nou bedoelt.
Ik heb bijvoorbeeld een rough out zadel, dat is het leer omgekeerd zeg maar, dus de ruwe kant boven en de zitting juist glad terwijl de meeste western zadel andersom zijn, ik vind het heerlijk zitten maar anderen vinden het niks.

cissy

Re: suere zadel minder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:07

quoten hoeft niet als je net na mij post, dat begrijpt iedereen wel dat je op mij reageert :)

de ene halfinger is de andere niet en omdat het hetzelfde ras is hoeft nog niet te zeggen dat ze ook dezelfde maat zadel hebben, je moet het gewoon goed (liefst door een western zadelmaker laten) passen op je eigen paard. Nu is boomloos wat makkelijker te passen dan een boomzadel maar toch....

chrips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:16

oke dankje! ow nu ben ik weer aan het quote, sorry!
cissy schreef:
quoten hoeft niet als je net na mij post, dat begrijpt iedereen wel dat je op mij reageert :)

de ene halfinger is de andere niet en omdat het hetzelfde ras is hoeft nog niet te zeggen dat ze ook dezelfde maat zadel hebben, je moet het gewoon goed (liefst door een western zadelmaker laten) passen op je eigen paard. Nu is boomloos wat makkelijker te passen dan een boomzadel maar toch....

Anoniem

Re: suere zadel minder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:56

Verplaatst van WN-AM naar WN-TR