Zelf heb ik een Massimo Trail zadel, met lange singelstoten en gewone beugels (is officieel een endurance zadel, maar ik gebruik 'm als VZH richting dressuur).
Nu is dit zadel niet heel stevig qua zit en mijn haflinger buiten nogal fris

Mijn staleigenaar liet mij van de week weten dat hij een boomloos westernzadel te koop heeft en dat ik dat gerust een keer mag proberen.
In eerste instantie heb ik er niet zoveel mee gedaan. Maar nu ik er over nadenk, zou dat een idee zijn voor ons?
Nu ben ik een complete leek op het gebied van westernzadels én boomloze zadels, dus ik wil het er niet zomaar op gooien en er op gaan zitten voor ik er wat meer over weet.
Waar moet ik op letten? Is dit te combineren naast een boomzadel of is dat te verwarrend?
Het merk weet ik niet, dat zou ik even op moeten zoeken.
Maar na wat topics te hebben gelezen kwam ik deze foto tegen en volgens mij is het hetzelfde zadel.
Het gaat dus in eerste instantie om puur recreatief mee te rijden. Lekker buiten en misschien eens in de bak hobbelen.
Wie weet maak ik in de toekomst de overstap eens naar de westernsport (pony is western beleerd en ook dat kriebelt af en toe
), maar voorlopig is dat niet aan de orde.