Lederen kruissingel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lederen kruissingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:40

Iemand hier met ervaring?
Ben nog steeds (een beetje) zoekende naar een geschikte singel en misschien dat dit wel wat kan zijn.

Info:
Citaat:
De gebogen vorm van de kruissingel zorgt voor een maximale bewegingsvrijheid voor het paard. Het elastische inzetsel voorkomt een te strak aantrekken van de singel en past zich automatisch aan de beweging van het paard aan. Alleen voor gebruik met dressuurzadels met lange singelstoten.

http://www.pfiff.com/nl/producten/rijde ... el-100754/

Mij interesseert deze vooral omdat hij (ver) uitgesneden is en, misschien nog wel belangrijker, de lusjes waar je singelstoten in gaan niet tot helemaal aan de rand komen. Ik heb het idee dat mijn pony net op die plaatsen gaat openliggen door het schuren van teveel vel over die randen & de singellusjes. Maar misschien is dat maar een idee ;) (omdat het laatst met de wollen hoes, die altijd best wel goed heeft geholpen, ook zover was, dus het is misschien een combinatie van dingen..).

Is de bovenkant van de singel, met het rode aangeduid hetgeen dat naar de benen van je paard wijst? Of moet de singel andersom?
Afbeelding

Ennuh, in het bruin is die vast niet te krijgen zeker? :o :+

Ik zoek specifiek ervaringen met & opmerkingen over dit type singel, andere tips voor singelproblemen zijn niet nodig, heb al veel gelezen & geprobeerd ;)

Roihi

Re: Lederen kruissingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:43

volgens mij moet het gedeelte dat je met rood aangeduid hebt naar voren wijzen (dus tussen de voorbenen)

ik baseer me op het ringetje dat die kant opwijst, het ringetje is voor slof of martingaal of zo aan vast te klikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:51

Dat is wat ik inderdaad ook dacht :j Maar ik wil even zeker zijn, aangezien het op die manier best wel zou kunnen werken, maar andersom weer een stuk minder :+ :))

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:52

edit
na beter gekeken te hebben :+ ga ik indd mee met de rest. Rood naar voor dus
Laatst bijgewerkt door lovey_ou op 24-02-11 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:57

Die moet naar voren, of zo doet de zadelmaker het iig altijd, het zorgt ervoor dat de druk beter verdeelt wordt

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:59

heel duidelijk naar voren. die twee uitsparingen bovenop zitter er niet voor niets, dit is voor meer vrijheid van je paard zijn voorbenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:06

Dat leek me ook :j Bedankt :)

Iemand ervaring met de singel zelf?
Iemand misschien een idee van de prijs? :o
Die staat er niet bij en kan 'm niet meteen vinden := :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:14

hij kost 94.38 euro, Niet in het bruin. Verder heb ik er geen ervaring mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:27

O .. k .. dat is iets meer dan ik gehoopt had := _O-
Leuk dan met een bruin zadel :+ :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:31

heel hard door de modder racen dan issie ook bruin :+ :=

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:18

prestige heeft deze singel wel in het bruin en passier volgens mij ook.
ik heb de prestige tabacco en deze bevalt erg goed! Paard vind het prima en mijn zadel schuift minder naar voren.
ook arno brandt heeft deze singel, maar dat is zonder zo veel elastiek in het bruin, maar volgens mij wel licht elastisch. heb daarvan een bruine maat 60cm, welke voor mij te klein is.
Er is dus wel keus in het bruin, maar dat zijn dan de wat duurdere merken, maar wel mooie kwaliteit leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:33

Ok, dank je wel :) Dan zal ik die merken eens gaan opzoeken.
Vind het alleen jammer van de prijs .. ik begrijp het uiteraard wel :+ het zal best wel kwaliteit zijn .. maar omdat ik al zoveel geprobeerd heb en ik dus nooit meer met zekerheid durf zeggen "dit gaat werken" .. dan is zo'n prijs eraan geven wel weer een stukje anders :+ Misschien moet ik me maar eens gaan bezighouden met internetverkopen, zie ik met wat geluk nog wat van het geld terug :Y) :))

@ Nini_roosje: _O- :')
Zal inderdaad ook wel werken :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:39

Ik heb ook zo'n singel alleen dan van kieffer. Ook deze was rond de 100 euro en bij mij werkt Hij voor geen meter. De singel sluit niet om poown dr buik en de kant naar de voorbenen (dat stuk wat jij met rood hebt aangeduid) Komt dan los. Kortom geen drukverdeling over de hele singel, alleen op de achterste rand. Wellicht ligt dit aan de bouw van het betreffende paard, ik heb dit nl vaker gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:51

Prachtig :+
Wat voor bouw heeft je paard dan als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:58

Haha, sorry :P

Mijn pony is vrij rondgeribd met nauwelijks schouder. Het is zowiezo een hele zoektocht met zadel en singels geweest. Maar anatomisch snap ik het ook wel,je trekt de achterkant van de singel strak, wat moet die ruimte voor dan opvullen? En ik trok de singel echt niet zo strak...

[Edit] ik kreeg een soort van kiepeffect
Laatst bijgewerkt door zap op 25-02-11 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:06

ik had ook zo'n singel
welk merk weet ik niet

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:10

Horse1996 schreef:
ik had ook zo'n singel
welk merk weet ik niet

Er wordt hier ook naar ervaringen gevraagd, misschien kun je iets uitgebreider antwoorden... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:50

zap schreef:
Haha, sorry :P

Mijn pony is vrij rondgeribd met nauwelijks schouder. Het is zowiezo een hele zoektocht met zadel en singels geweest. Maar anatomisch snap ik het ook wel,je trekt de achterkant van de singel strak, wat moet die ruimte voor dan opvullen? En ik trok de singel echt niet zo strak...

[Edit] ik kreeg een soort van kiepeffect

Hmmja, als je het zo zegt vrees ik dat ik met hetzelfde probleem zit :=
Pony heeft meer vanachter dan vanvoor zeg maar :+ dus ik vrees dat het hier ook aan de voorkant niet gaat aansluiten, zo even in mijn hoofd voorgesteld .. :\

Heb jij uiteindelijk wat gevonden?

En inderdaad Horse1996, een iets uitgebreider antwoord zou ik wat meer aan hebben :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:00

Ik heb een banaansingel gevonden die echt heel goed zijn werk doet. Deze heb ik bij agradi vandaan en heeft bovenaan gleuven waar je de singelstoten doorheen doet. Dus ook geen gespen op zijn huidje. Deze is van knightrider. De uiteinden kunnen wat scherp zijn, maar goed invetten heeft bij super geholpen. Overigens heb ik ook een lamsvellen bontje omheen, maar dat is omdat mevrouw overal plekjes van krijgt. Ik vind het iig de fijnste singel die ik heb gehad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:13

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:18

Oh, merci. En die doet het dus wel bij jou?
Is iets minder extreem rond gesneden zie ik .. Maar ik vrees weer voor de lusjes waar je singelstoten inkomen, hij heeft geen last van de gespen, maar echt van de lusjes volgens mij en hier zitten ze weer tot aan de rand ...

Ok, ik kan er natuurlijk altijd een wollen hoes omheen doen, die heb ik ook gewoon liggen, maar daar wilde ik eigenlijk vanaf :o

:+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:20

haha, deze werkt voor mij heel goed :j. Mijn pony krijgt altijd plekjes bij de voorbenen en heeft er met deze singel geen last van. Maar voor de zekerheid doe ik er toch mar een bontje omheen :j

Ik weet niet waar je woont, anders kom je hem even testen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:29

Hmm, bedankt voor het aanbod maar zo'n 170 km enkel is toch een beetje teveel van het goede :+

Begin nu weer te denken of ik het rijden niet gewoon zou laten voor wat het is _O- Ik heb er geen behoefte aan, ik laat pony op andere manieren bewegen en geef hem op andere manieren uitdaging .. En je doet hem, door het verleden, echt geen plezier met singels ... Maar langs de andere kant denk ik: misschien kan ik gewoon rondkijken en als ik iets vind dan heb ik dat, je weet toch nooit dat ik weer wil rijde :Y) En ik heb ook een verzorgster dus voor haar is het ook leuk als ze wat kan rijden, al is dat meer hobbelen dan rijden. Ze wilde in de toekomst ook graag springen enzo en dan zie ik haar toch liever met zadel zitten dan zonder :Y)

Moeilijk :+
Bestaat er nog geen website waar je testsingels kan aanvragen? :Y)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:05

Ik heb de singel nog liggen. Twee keer gebruikt. Ik vind hem heel erg hard (en mijn merrie ook). Ik geef hem terug zodra de zadelpasser terugkomt voor controle.