2ehandszadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dingetje3

2ehandszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 22:07

Als ik kijk voor zadels zie ik dat er een overkill aan aangeboden zadels zijn.
Ik wil samen met mijn dochter een paardje kopen.
Moeten we dan ook allebei met een eigen zadel rijden aangezien zij een kleinere zitmaat heeft als mij?
Kan je een goed passend 2ehandszadel kopen? Boommaat ed in ogenschouw nemend.
Als zo'n zadel dan nog opgevuld moet worden door zadelmaker is dan een nieuwe van de zadelmaker niet goedkoper?

Jullie hebben hier vast al veel ervaring mee.

Ik wil me alvast goed orriënteren en hier zitten, zag ik via google, een hoop ervaringsdeskundige bij ;) .

Anoniem

Re: 2ehandszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:11

veel zadelmakers hebben zelf ook wat 2e hands zadels liggen. Vaak zijn die wel iets duurder dan wanneer je ze zelf van marktplaats koopt. Maar daar krijg je ook wat service en garantie bij dat hij past. Wat je bij marktplaats bijv. niet heb.

Hoeveel kleiner is je dochter? en gaat zij nog groeien. 2 zadels kopen is natuurlijk wel veel geld. Maar als jou dochter niet veel kleiner/slanker/steviger is dan jij. Kan het prima hoor.

Zelf zou ik niet gouw van marktplaats kopen, tenzij je heel veel verstand van zadels heb. Maar dat is niet het geval denk ik zo.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:12

Ligt er een beetje aan hoe oud je dochter is en wat voor broekmaat jullie hebben. Opzich hoef je geen passend zadel voor beide te kopen :n
Je kan een zadelmaker bellen die bij jou in de buurt woont/komt deze hebben vaak ook 2de hands zadels en kunnen kijken of het zadel goed ligt en eventueel aanpassen! :)

Dingetje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 22:22

Mijn dochter heeft niet dezelfde maat als ik. Zij zal dan 10 zijn. Ik ben niet dik maar zo slank ;)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:25

Je kan dan gewoon 1 zadel kopen hoor. Er zijn wel meer kinderen die in grotere zadels rijden :)

Dingetje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 22:33

Als het goed is groeit ze elk jaar ook meer naar mijn formaat *D .
Voor een goed passend zadel is aan te raden om naar een zadelmaker te gaan.
Niet eerst kijken met een kenner en dan naar een zadelmaker gaan.

Klopt het dat je zeker zo'n €1.500 voor een goed zadel bij een zadelmaker kwijt zal zijn?
Het hoeft geen topzadel te zijn. Wel een zadel wat top is voor het paard en gewoon lekker zit voor ons.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:47

1500 euro hoeft niet. Maar is afhankelijk van het paard als het moeilijke rug heeft dan wordt het lastiger en nooit echt van te voren te zeggen maar er zijn ook prima kunststof zadels die een stuk goedkoper zijn en prima voor recreatief gebruik. Bijvoorbeeld Wintec, Thorrowgood(hopelijk schrijf ik het goed) Tekna end.
Maar goed de vraag is dan altijd of het goed ligt. Keus genoeg en als het voor recreatief gebruik is ben ik van mening dat toch rond de 800/1000 euro ook wel een prima leren zadel kunt vinden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:23

Het is ook goed mogelijk dat de oude eigenaar het zadel dat hij/zij gebruikt bij het paard dat verkocht word mee wil verkopen tegen een bedrag of dat het bedrag er al bij in zit.
Je kan kijken bij zadelmakers maar ruitersportzaken verkopen ook regelmatig tweedehandse zadels.
Het bedrag van de zadel is afhankelijk van het merk, model, kwaliteit en wat je wilt.